SPAs utställn Tidaholm 22 aug 2009
4 russ visades på Skaraborgs Ponny Avels utställning i Tidaholm idag. Morgan Johnsson dömde de dryga 80 hästarna som anmälts. Bäst i Rasen blev Wiranda 4235 (-00 e Jucent 391 u Wirka 3471) med 99888=42 p. Reserv Bäst i Rasen blev Rapsodi 4822 (-05 e Nestor 570 u Lljekonvalj 4124) med 88888=40 p. Bästa Föl blev Melodi (e Qum 609 u Rapsodi 4822) med 88888=40 p. 1-årsstoet Havstorps Aronia belönades med 88787=38 p. I BIS-ringen mötte hela 17 hästar upp och ända till slutet fick Wiranda vara kvar. Men mot segrande NF-stoet Esse Gladys Paintbox fick hon ge sig. Men, en Reserv BIS-titel är inte heller fy skam! Proffsig handler till Wiranda hela långa dagen var ägaren Josefine Hägg Erikssons 9-åriga lillasyster Tilde.

Grattis till fina resultat

Ett stort Grattis till Pernilla, Josefine, Tilde och Wiranda! Slagna på mållinjen men med samma poäng som BIS-vinnaren… Vilket supersto ni har!
Det var kul att träffas! Själv är jag supernöjd med framförallt "Melodi" som fick väldiga lovord av Morgan.

Tack Louise! Kul att träffa fler "russingar" i vår nordliga del av västdistriktet. Vi får väl lobba för fler russdeltagare på SPAs utställningar nästa år! Ska bli kul att se hur söta Melodi utvecklas framöver
.

#8 Det ska vi verkligen göra!
Och vad gäller Melodi kan jag bara hålla med, superspännande… Hon ska faktiskt visas igen den 4 oktober på SPAs föl- och unghästutställning i Hanaskede. Hoppas att fler russ blir anmälda dit!

#9. Hmmm…. kanske vi skulle ta och anmäla "vår" fölis dit?! Hon har aldrig haft grimma på sig, men det finns ju tid att åtgärda det ännu…. det tål att tänkas på!
Grattis!

Grattis till fina utställnings resultat Men vilka tjejer på dessa russ ett stort LYCKA till i framtiden
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#10 Klart ni ska anmäla er fölis!! Tror sista anmälningsdag var 4 september. Vem är mamma resp. pappa till den "ungen"?
Stort Grattis till fin resultat. från mig Wirka och alla hästkompisarna
Grattis alla fina russ…..
Så himla söta och duktiga små tjejer….

#13. Mor till fölisen Tjolahopp är vår Tjingeling 4342 (e Nomad G 424 u Welinda 3117) o far är Tomtebos Enoc G 481. Fölungen är dock Bosses (ägare till Enoc), men jag tror väl inte han skulle ha ngt emot att vi visar henne… Vi får se! Jag ska nog chippa hästarna i Stenstorp kommande vecka… får se hur hon ser ut då. Även om vi bestämmer oss för att inte visa henne, så kommer vi och hejar på Er
.

Stort Grattis för fina resultat :-)
Grattis till er andra som är jättenöjda också
Grattis till fina resultat. Roligt att få se så fina bilder

#16 Ja, just det. Nu ringer det en liten klocka om att jag läst tidigare om er "förbeställda" fölunge… Vilket fräckt namn!
Är säkert en riktig fining. Hoppas ni väljer att visa annars är det självklart superkul om ni ändå dyker upp för att titta och heja… 
Grattis till fina poäng