Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 989 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-08-24

Godmorgon i landet!

Ny vecka, nya utmaningar!

Här är himlen tveksamt blå, det flyter omkring litet kuddiga moln på himlen och det är runt tio grader varmt. I lösdriften går mina unga russ och är sura för de får vara själva hemma. De har gått ur hagen IGEN, och nu är det färdigt med bete för dem. Resten av hästarna går dock snällt kvar i hagen…

Vi var på westernträning med MYsli och Trixi, Trixi var jätteduktig och MYsli var jättetjurig, men det gick riktigt bra ändå.

Idag blir det butiken för mig, skolan för Sara, jobbet för SImon, och Peter ska försöka putsa av vår åkermark i skogen

MagganS-B
0

Gomorron!

En ledig dag! Skall till stan och diskutera anbudet på vårt badrum, sen blir det nog en länge efterlängtad båttur! Vädret är i alla fall redan jättefint!

Ha en skön måndag!

VeronicaP
0

God morgon

Barnen har åkt iväg till skolan och jag sitter här och dricker kaffe i lugn och ro :-)

Får åka iväg till apoteket och köpa nässpray till lilleman idag och även till de större barnen , nu börja förkylningarna direkt , de har bara gått i skolan i en vecka och alla redan är de förkylda :-(

Annars blir det lugnt idag då jag är trött och sliten efter gårdagens tävlingar.

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Här är himlen blå och solen lyser, men det är lite kyligt i luften än så länge. Har varit och tränat en sväng på Friskis nu på morgonen, har inte hunnit träna på två veckor så det kändes jätteskönt att komma igång igen. Ska snart sticka iväg till jobbet (är sen som vanligt) och efter det blir det stallet…

Ha en bra start på veckan Glad

[Tjiwi]
0

Morgon, strålande solsken idag. Ska bara små pyssla hemma idag både ute och inne innan jobb.

karisma
0

Morgon klar med alla morgonsysslor Nu ska jag bara vänta in att gräsmattan torkar så jag kan klippa klart hade haveri på ett lager på åkgräsklipparen igår men nu är det ätgärdat Till kvällen lite häst och hund

ha en bra måndag där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

Arbetsdagen avklarad nu bär det av hem med en mellanlandning för att handla. Var bara 5 grader ute i morse när jag var ute med hundarna, men det ser ut att vara skönt ute nu få se vad jag tycker när jag går ut till bilen.

Ha en bra fortsättning på dagen.

[Croneld]
0

Min utmaning denna vecka blev att efter försovningen hinna till jobbet i tid, och det gick. Nu är vi hemma igen och jag har haft veterinärbesök för vaccinering. Nu är de avklarade för i år. Ungstona är grundvaccinerade och ligger i fas med de äldre.

Nu blir det middag, hoppas sambon tar med sig barnen ut på en tut med roddbåen så jag kan skutta ut i skogen. 

Ha en bra dag!