Jajjas mixläger.
Tänkte väl redovisa lite den här gången med… I dag började Jajjas mixläger och det med betoning på MIX. Yngst är Alva som är född 2001. Äldst är jag (Åsa) som är född 1974 och även mamma till Alva. Kunskapen var lika mixad den. Vissa hade aldrig suttit i en vagn medans andra hade tävlat ponnytrav i många år. Vi var många denna gång oxå. Jag, Alva, Emilia, Maja, Mian, Amanda, Nova, Askir, Enya, Erik, Jesper och Johanna. Hela 4 ledare… Jajja, Sanna, Pillan och Nella.
Dagen ägnades åt att köra genom koner och "hinder" som låg i vägen. Vi åkte även hem till fam Olsson och tittade på föruttagningen för russhingstar. Sen åkte ju Alva och jag hem för att lösa av barnvakten så vi missade säkert en rolig kväll.

DAG 2
När jag och Alva kom (med bröderna i släptåg) kl 10 var de redan ute och körde med första gänget. De höll till på islandshäst banan. Vi får inte vara på travbanan för att det förbereds för en scen tills på fredag. Det var 6 st som var ute och körde i 2 olika gäng. 3 av hästarna körde en runda till sen.
Sedan körde jag Chirak. Allt gick jätte bra och vi körde precision. Vi avslutade med att skritta runt hela området.
Efter lunchen (köttbullar och kokt potatis sås och sallad blev det 5 kamp. Station 1: Gör en panik knut. St 2: Namnge delarna på travselen. St 3: Sätt ihop ett träns på tid. St 4:Sela ut, på tid. St 5: Snurra remmar.
Hur det har gått vet jag inte. Men jag hoppas att jag och Jajja vinner
På kvällen var det jippo lopp och en del hästar var med i loppet.
Åt god pizza till kvällsmat sen tog jag mina barn och åkte hem. Måste bara få berömma mina grabbar 3 och 10 år som stog ut en hel dag med hästar, minstingen ville inte åka hem…
Vad kul det låter! Jajja är suverän!

Ännu en uppdatering då, har precis fikat efter en tur ner till badet, ett härligt kvällsdopp klockan elva, med tillhörande disco.
Nu blir det sängen alternativt Twilight, förhoppningsvis lite sömn innan morgondagens prövningar.
Yes box!

Sedan blev det min och Chiraks tur. Han var super fin idag, Jajja körde honom ett tag och han jobbade på riktigt bra!!! (till salu) ;)…..
Sen var jag och Alva tvugna att åka hem för att ta farväl av en kusin till mina barn som ska åka till USA som au pair i ett år. Det var jätte jobbigt. Sen hade jag ett sedan länge inbokat klädparty. Hade nog varit billigare att vara kvar på lägret dock…
I morgon har vi final och det känns trist. Jag hoppas jag hinner lägga in bilder och text i morgon, ska nämligen på husvagnssemester över helgen. Om inte så fixar jag det på söndag kväll.

#4 Ja det är jätte kul och Jajja är helt suverän…. bara hon får i sig rätt mängd kaffe…..
#6 Åh så söta små ryttare…….

DAG 4
Nu är jag hemkommen från semestern så här kommer sista dagens rapport.
I dag kom jag och Alva dit tidigt (8.15) några sov, andra åt frukost.
Började med att ett gäng körde i sulkysar mellan koner med tennisbollar på. (på bild: Mian & Calle 4) Själv fick jag hjälp av Sanna att prova rida lite westernbetonat… Det måste helt klart provas igen.
Sedan blev det städning av rum och lokaler. Mockning av hagar och boxar. Packning av kläder och stallgrejjor.

Glömde ju namnge de två unga lovande tjejjerna. Det var ju Alva och Enya som vann. Grattis tjejjer!
TACK Jajja för ytterligare en lärorik vecka. Du har nu fått minst 2 återkommande elever på dina nästkommande läger!
Måste passa på att berömma min lilla dotter Alva 8 år som innan detta läger aldrig har kört häst själv utan bara åkt med här hemma. Hon hade aldrig sett en travsele och fixar nu att sela ut själv. Nu väntar hon på licens kursen och tränar voltstarter med lillebror i vardagsrummet… Klart, Ett, Två, Kör!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Klart slut från mig för denna gång, hoppas det varit trevlig läsning. Övriga som varit på lägret får gärna lägga in fler bilder….
god vad fina bilder;D
Vi (jag & Alva) kom vid 10, då var Birk sadlad och tränsad. Alva red tillsammans med Nova och Draken…