God morgon 2009-08-18
Morgon där ute, grått och fuktigt väder har roslagen idag. Det börjar bli dax att täcka en del av hästarna så de inte lägger på sig en massa päls (oj nu blev några upprörda) för det är inte roligt att åka med en häst till ridhuset som svettas efter en kvart. Annars så är det att ringa vet idag för att få spruta 2 mot herpesförkyklning till den dräktiga tiken Det blir bara mer och mer att komma ihåg när det gäller vaccin Sedan till kvällen bör jag hinna med små killarna
Fast det är tyst och lungt för MOBILnätet är ur funktion sen söndagkvällen
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Här är himlen ganska blå för tillfället, men solen har inte orkat sig över bergskanten än. Om vi får sol resten av dagen återstår väl att se… Idag har jag min tidiga dag på jobbet, så då blir det upp till stallet men dessvärre måste jag tillbaka dit kl 17 för vi har möte. Jaja det går väl det med…
Ha det gött 
Gomorron!
Här är ljummet i luften, en massa moln, får se om det blir regn eller fint! Om det blir uppehåll så måste jag måla balkongräcke + flera räcken som ännu är omålade.
Inte riktigt läge för att planera mer så här dags, måste ha kaffe innan!
Ha en fin dag!
Mina har också börjat fälla av sommarpälsen. Ariel har börjat sätta vinterpäls. Helt otroligt, jag vill ha mer sommar … ta inte slut än snälla!
Nu ska jag hoppa in i och vaska av mig sedan ner till Täby för en nätverksträff inom Montessoripedagogiken. De ska tydligen ha en föreläsare som är buktalare. Det är annorlunda och kanske spännande….
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
I köket är himlen grå, och här i kontoret är himlen blå, så jag tror jag väljer kontorssidan av huset idag. På dagens schema står smådjur, butik och sedan möte i ponnytravklubben. Blir en lång dag!
Skolstarten närmar sig, det drar igång på torsdag, nu är det bara Sara som går i skolan. Hon och en kompis skulle rida på russen idag.

Godmorgon!
Den här morgonen är lite mulen, men lite i i min stämning är det, för Jessica är tillbaka i Skåne o Flyinge med Cardero. Kom hem i natt kl 01.05, gäsp. Vi har haft några trevliga dagar i Skåne, men det blir alltid lite väl mycket att göra, möblera o fixa i rummet och så även en lyckad tävlings dag med Cardero- 2 klasser o 2 rosetter.
Solen tittar fram just nu och vid 10.00 ska jag börja jobba och sedan hem mot kvällen o försöka fixa till huset, har målare i köket o vardags farstun…. lite väl mycket prylar o burkar över allt..
Ha en bra dag!
Morrn!
Haer aer det graatt ute och inne. Datorn har havererat sig sjaelv paa naagot saett och skriver hieroglyfer och vill inte oppna upp sig som den ska.
Inte kul kan jag saega.
Jobb snart, ska bara lite innan jag aaker.
Ha en fin tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

#6 köp en mac så slipper du kraschade datorer! 

God morgon.
Barnen är iväg skickade till skolan , så nu har man lite egen tid .. sköööönt.
Idag ska jag snart åka in till stan och fika med en kompis , sen är det träning med Hälge som står på schemat idag , snart dags för han att visas ju.
Här blåser det värre än värst och jag borde väl vänja mig då jag är född här på kusten men nää jag gör nog aldrig det .

#6 Kolla tangentbords- och språkinställningarna! Det känns som om du fått engelskt tangentbord.
Go förmidda!
Här är de regn o igår var de åska o dunder med massa regn.
Idag blir den tur till Mora sedan till Vansbros kvälls dressyrtävling för häst.. Mina pollar får villa dag. Men i morgon kommer kanske en tjej som ska hjälpa mig med att rida in Murkla.
Annars allt bra.
# 9 Har varit med om det förr, men hann inte fixa det i morse.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Jaha snart dax att åka till jobbet. Här är det molnigt men solen försöker titta fram emellanåt.
Vad sena era hästar är, tappar sommarpälsen nu…
Mina släppte sin sommarpäls för flera veckor sedan och har redan börjat sätta sin vinterpäls… Eller är det mina som är tidiga? 
Ha en bra dag

God eftermiddag! Har tjuvat til mig lite tid vid datorn och GIF mellan alla möten och planeringar. En sådan dag kvar sedan kommer eleverna.
I kväll ska vi hämta hem två av de som gått på bete, nu blir det en hage hemma i stället.
Ha en bra fortsättning på dagen.