Godmorgon 2009-08-16
Morrn morrn
Här är det lite mulet idag, men inget regn… än iallafall. Idag blir det fortsatt plugg och sen bär det av för att hämta hem Nikita och Alvin som gått hos Njord i ca en månad nu. Spännande att se hur mkt han växt lillplutten 
Ha en skön söndag och glöm ej att det är vilodagen idag 

Morgon där ute, roslagen har just nu uppehåll och grått. Jag är fortfarande mätt och belåten efter all mat på kalaset igår Det är ju inte varje dag jag kör minincross i 5-kamp men roligt var det och bra gick det Så nu har jag avverkat ännu en helg med hästfolk o vanliga gisses så trevligt.
Tack Pitan gänget för trevlig 40-års fest och Hoppas ni inte är "förkylda" idag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här har det regnat hela natten och det är fortfarande mulet. Idag ska jag hämta hem Susamarula som fick sova i kompisarnas stall, då vi kom hem så sent från utställningen i går kväll.
Jag visade fler hästar i går på utställningen, då ägarna hade skadad fot och tumme, jag tror jag sprang totalt 15 ggr i ringen, då de skulle in fler ggr så jag är lite ledbruten idag. Har ont i benhinnorna, har blåsor under några tår, en ond blånagel och så klickar det i mitt ena knä. Dessutom hittade jag en Örebrofästing på min mage i morse?! Men jag är nöjd med resultatet och att vara på utställning är riktigt roligt. Vad mycket trevligt folk man träffar och det är alltid roligt att prata med russfolk. De är så trevliga!
Senare idag vill familjen en tripp till ngt affärscentrum. Sådant äventyr som jag bara ställer upp på avren pliktkänsla, för jag gillar inte att shoppa och gå runt i butiker.
Ha en bra tumme!
Godmorgon !
Molningt,lite blåsigt men övervägande sol än så länge !
Ska kolla till russinen,slappa lite o sen bär det iväg på jobbet………
Ha en bra dag allihopa !
Godmorgon! här är det mulet efter en hel natts regn, jag har nu slut på min semester och när jag sumerar så har jag haft 4dagar uppehållsväder på 4veckor, annars har det regnat varje dag även om det inte har hällregnat hela dagarna men en regn skvätt har det kommit.
semestern har annars varit bra, det har varit fult upp med div. aktiviteter.
Ridlägret jag fixade till byns barn blev lyckat trots allt regnade, och de bodde ju trots vädret i tält. (se artikel i Dala Demokraten den 28/7)
9st tjejer var med och 5 av dem hade russ
Ha det bra alla russ fantaster,

Godmorogn i landet!
Igår blev det plötsligt grillning och farmers-golf nere på gården, så vi tillbringade kvällen där, vi grillade först och spelade sedan, och nu märker man att det börjar bli mörkare på kvällarna, för vi hade spelat klart mellan tio och halv elva, och då var det riktigt skumt ute, man såg knappt bollen! När vi skulle gå hem vid halv tolv var det riktgit mörkt, och vi som inte hade några reflexer! Vi hade tur och fick skjuts av Peters syster
Sara och lillhunden hade gått hem efter maten, farmers golf är inte Saras favoritsport.
Idag tänkte jag mig plocka litet blåbär, det är helt blått bakom stallet, och kanske städa åt smådjuren få se vad jag hittar på.
Himlen ser grå och trist ut, får nog fixa blåbär först!

Godmorgon! Här är det grått och trist. Det har regnat under natten och morgonen så tvätten som hängde ute på tork sedan igår kväll är ännu blötare nu.. Blir mest inomhusaktiviteter idag.
Peder och Erica (inkl fästman) är i Umeå och skall tävla med Xtra och Ariel idag. Första start går om 3 min och regnet vräker visst ner där..

Här har vi också fått en del regn. Började dagen tidigt med att åka iväg på hundutställning. Tur att de gick i valpklasserna som var först, vi blev ordentligt blöta. Solen tittade fram innan vi åkte hemåt så man började torka lite. Gick mycket bättre för valparna idag än det giick på premiering i går. Två ettor och hederspris för tiken, dessutom skötte de sig jättebra.
Ha en bra fortsättning på dagen.
God Kväll!
Puh! En riktigt russig helg är till ända! Ponnytrav fredagkväll, utställning lördag, där jag hade det hedervärda uppdraget att dela ut rosetter och plaketter, grillkväll i gårkväll, ponnytrav i dag!
Johanna vann 5-årsbaggen med Zlatan Nick och var så jätteglad, se bilden jag tog!
Vår Drop-in-utställning var verkligen lyckad, 40 hästar, både russ och shettisar visades, 6 guld och resten silver, jättebra!
Vädret har hållit sig ganska lugnt, stundom sol och stundom moln, men regnat ordentligt har det bara gjort en liten stund i dag, skönt för både tävlande och publik.
Nu skall jag slappa, i morgon börjar allvaret igen!
Åter till verkligheten, dock utan förkylning, men kanske en liten snuva, men det var det värt. Denna helg kommer jag att minnas i hela mitt liv!
Vi började dagen med att leta reda på tält och annat som höll på att blåsa iväg. Som det har blåst idag!
Nu blir det nog bara halvfart till kvällen, är jag rädd.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Go kväll, har precis tagit adjö av lilla Alvin och Nikita….tomt här efter dom, Wilda och Njord springer och skriker här utanför….
#9 Tack för en mycket trevlig fest med mycket rolig femkamp, men jag tror det måste blivir något fel på resultatet…..
Mycket god mat var det också för att inte prata om tårtan, mums! Trevligt att träffa så mycket trevliga människor, både kända och mindre kända….fick mig en tur på hemvägen förbi lite nordsvenskar……nu är jag liite trött i ögat……

#9 Tack för en supertrevlig fest. Trodde nog du skulle vara lite förkyld idag eller var det bara vatten i vasen? 

Vill också tacka hela Pitangänget för en mycket lyckad fest! Fantastiskt god mat, t.o.m. jag som brukar vara kinkig med maten njöt i fulla drag av anrättningarna.
#11. Det var nog bara blomvatten i vasen…?
Idag trodde jag att hästarna skulle åka hem till Kalmar för sista gången i sommar, men hej vad man bedrog sig… stormen satte stopp för det. Jajja kom bara ut på motorvägen, så höll transporten på att blåsa av vägen. Det blev till att åka till Stora Sundby och lämna hästarna och fortsätta hem utan transport. Så nu är man med russ igen…, nåja, hon lämnade kvar Nella som skötare och hon får ta sin far till hjälp att få hem hästarna i slutet på veckan. Själv skall jag försöka komma iväg på riktig semester senare i veckan då jag åter ställer kosan mot stugan i Hälsingland. Skall också hinna med att leverera Pillan till Wången på lördag.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
#9 Jag tackar oxå för en supertrevlig och lyckad fest och maten var underbart god.
# 12 Oj vilken snygg bild…
Det är jag som skall tacka på det allra varmaste, att ni kom allihop!
Jag går som i (lycko)rus fortfarande!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus