Godmorgon 09-08-14
Godmorgon i landet! Strålande blå himmel och hela åtta grader varmt nu!
Sara var ut med Trixi igår, så idag får hon börja om med Primula. Det var inte mycket folk på stan igår, nog sämsta dagen sedan jag tog över butiken, hoppas på bättring idag!
Ska försöka göra ett ryck med vår andra selkammare, det är så fullt i den ena så jag tänkte göra iordning en till för saker vi använder mer sällan. Tävlingsselar och sånt.

Guten Morgen!
Här är det oxå blå himmel och sol, härligt
Börjar inte jobba förräns 12.30-13 idag och slutar säkert runt 16.30, vi har så lite barn idag så plockar ut lite tid. Gött med en kortdag! Så nu ska jag upp till stallet och sen plugga lite innan det är dax för ett lagom jobigt pass på jobbet…
Ha en skön fredag!

Morgon här i roslagen har vi grått och regn Det är nästan så jag tänder en brasa bara + 12 ute. Idag får det bli lite unghingst hantering inför förutagningen nästa vecka. Samt hantering av snabeldraken för min schäfer fäller så det blir driver av ull på golven
Annars är det bara en vanlig fredag ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Första dagen i mitt nya liv som 40-åring. 
Solöen skiner efter gårdagens regnväder. Blir väl förberedelser inför morgondagens partaj idag, men skulle nog behöva få nåt vettigt gjort också.
Ha en bra fredag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God morgon, sitter och tittar ut genom fönstret på jobbet och det ser lite dystert ut, ingen sol. Kan hoppas att det klarnar upp :-)
#3 Jag har en bit kvar till 40 stecket, men nu är du ett år närmare pensionsåldern 
Hoppas ni får en bra dag!

Godmorgon
Här i värmland skiner solen från en blå himmel. Idag ska vi packa ihop hästar och ungar för att åka till Åbys dubbeltrav. Två bra och två ganska hopplösa lopp. Målsättningen är att monis skall gå under 2.10 och att Troll Twix äntligen skall komma under 2 minuter, får se hur det går.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

# 5 Lycka till
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God morgon!
Här har regnet öst ner i natt, åskat på avstånd har det också gjort! Kollade mätaren, det har kommit nästan 20 mm! Nu hoppas vi på fint väder hela helgen, många har ju kommit hit för dubbeltravet och 5-årsbaggen. Dessutom har vi drop-in utställning i morgon…..vi får absolut inte dansa nån regndans i dag!
Lycka till alla uppfödningar som skall ut på banorna i helgen!
Ha en bra fredag!
God morgon !
Tyke blev av med sina vargtänder igår, efter lugnande hemma var han lite simmig i blicken när vi kom till kliniken, med en djurvårdare som var mindre än hans ponnybarn(=ofarlig) o en vet.ass som talade om för honom att hennes första russ på gotland hette Marcus(e Marc o´Polo) samtidigt som han fick ett stort äpple så var det kört, han försökte klämma oss alla tre i väggen för att bli av med oss men ICKE ! Kvinnans list övergår mannens förstånd, eller…………………….?!
Idag väntar jobb,jobb o jobb !
Ha det gott !

God morgon!
Hästarna har fått mat och jag med. Solen skiner från en klarblå himmel men blåser kallt dock. På schemat idag står bad och fix av fötter på Galadriel, hon ska ju på treårspremiering imorgon. Annars blir det nog allmänt fix med sadel-/selkammaren.
Ha det bra!
Morron
Strålande solsken idag. I går när jag kom in till stan(Linköping) och skulle jobba var det alldeles VITT på backen….stora drivor med hagel…..det låg även kvar när jag åkte hem på kvällen, som snödrivor-knepigt!!
Ska åka in till Byn(Åtvidaberg) och handla lite mat och gå på banken……sedan borde jag köra lite dressyr med unga herren, körde på tur i går och tyckte han var väl olydig, ville bara springa på……men jag vet inte om min körplan håller efter regnet som varit de senaste dagarna, får gå ut och rekognosera först….ha en skön fredag!!

God morgon . Här är det strålande sol och lite lätta moln på himlen, här har regnat en hel del och det åskar och blixtrar i stort sett varje dag nu sista veckorna , vore skötn om man kunde få en dag nu med bara fint väder.
Idag är det dags för Amanda och Ijor att köra kvalet i 5 års baggen på Gotland , jag kan bara sitta här hemma och hålla tummarna att de tar sig i mål och klarar sig till Finalen :-)
Lycka till Amanda och Ijor …
Har precis kommit hem efter att ha varit några dagar i Eskilstuna. Passade även på att hälsa på Jajja och co på sundbyholm när vi ändå var i krokarna.
Ska snart åka och hämta hem våra 3 skrikhalsar (undulaterna), det är lite tyst utan dom faktiskt. Sen måste vi nog packa upp och låta tvättmaskinen få jobba lite.
Ha en fortsatt bra dag

Nu är det slut på mina två första arbetsdagar, är helt slut känns inte som det finns några kontakter alls i knoppen. Tur att det blir två lediga dagar nu så jag kan vila….
Vi har varit iväg och hämtat hem 30 säckar hö som Therese krattat ihop efter höskörden. Hon körde fyrhjulsvagn tre vändor med sin 22 år gamla shettis, han var mycket stolt och pigg, småhingstarna som fick titta på tyckte det var intressant och det gick att äta upptäckte de när vi körde igenom hagen. Nu väntar sängen.
# 11 Det gick ju bra, önska henne lycka till på söndag från oss!
Jag har varit på jobbet från 7.30 till 17.00, sen en handling, packa inför utställningen och tvätta häst. Nu ska jag fixa matsäck och färdbeskrivning.
Idag har GerTi flyttat till Boden och ska fortsätta tränas av en tjej där. Lycka till Sandra!
God natt!
# 8 Marcolo 238 hette hingsten!

#14 Hon tackade innan idag för din hälsning :-) jag ska hälsa det andra till henne i morron
;-)