Månadens Russbild - augusti 2009
Efter succén med kalendern från 2008 arrangerar vi även detta år tävlingen månadens Russbild! Under hela 2009 pågår bildtävlingen här på Gotlandsruss i fokus. Varje månad utses Månadens Russbild. I december sammanställs alla russbilder till en kalender och vi utser även Årets Russbild 2009. Så skynda dig att leta fram dina bästa Russbilder!
Tema för augusti är "UTSTÄLLNING"
Innan du deltar bör du läsa igenom TÄVLINGSREGLERNA! Dessa hittar du HÄR
Genom deltagande i tävlingen ger du som fotograf tillåtelse att trycka din vinnarbild i Russkalendern 2010.
Posta bilden i denna tråd
Den 10 augusti är sista inlämningsdatum för ditt bidrag
En opartisk jury utser minst 5 bidrag som går till final för omröstning.
Omröstningen av bidragen pågår från den 14:e till den 21:a i månaden.
Därefter räknas rösterna samman och vinnande bidrag publiceras.
Bilden skall vara i liggande format och original eller kopia ska finnas i storleken minst 800kB
Ev frågor tas med lekledare Teja-Bea
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Deltar utom tävlan med denna bild då den inte följer gällande tävlingsregler.
Tycker ändå den är så underbar. Det är Fanny och Glöder som på Skansen 2007 står och väntar på sin bedömning. Vädret var riktigt uselt den dagen så för att skydda sig själv och Glöder från regnet spänner Fanny upp ett paraply. Glöder tar det hela med ro trots all rörelse runt omkring med människor och russ i en salig röra.
Glöder finns inte längre men han var en mycket vacker vallack med 41 poäng vid flera tillfällen. Han är saknad och älskad av oss alla främst då av Fanny.
# 5 Det är Kurant 462 och hans matte Therese.
# 6 Kul bild!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#7 Tack Liselotte 

#5 Nej men där dök ju vi upp :)

#9 hoppas det är ok?

#10 absolut
du får gärna skicka bilden till mig, PM:ar min mail
Puttar lite då det är sista dagen i morgon.
#4 Det är Russilla o hennes föl du fotat. Känner igen henne för vi har storebror Xento. Vad kul du skickade in det, de är så fina

Den här bilden är också tagen vid Nordruss utställning på Peabtravet den 4 juli 2009.
Hingsten är givetvis min egen Karsk och dottern Sara Lundberg.
Det ser nästan ut som om Karsk står och skrattar åt något… eller tänker något "roligt" om konkurrenten.. Tanken förs vidare till Sara och hon tittar åt konkurrentens håll.
Fotograf är givetvis jag själv: Christina Lundberg

Det är den 14:e idag så då ska omröstningen börja….var är bidragen som är utvalda????
men jag är övertygad om att någon här vet!