God Morgon 2009-08-13
Morgon där ute bara + 8,5 och ingen aning vad det blir för väder Har sovit dåligt i natt pga av folks okunskap Igår kväll kom en shettis hingst skenades med vagn på min skogsväg och väjde in på grannens tomt. Det var första gången den var fastspänd med vagn, då tar matte och går en promenad med bara korta tyglar vid huvudet ut på asfaltsvägen När hon vänder ponnyn och skaklarna tar i så drar han skenar 2km innan det tar stopp Då matte(kom i bil efter) lugnat sig får jag höra att när de gick förra gången med vagnen fast den inte satt fast så hade hingsten på samma ställe lyckats ta sig loss och sprungit till min väg men stannat vid stonhagen När vi stått och pratat en stund så alla lugnat sig(matte och häst) så de kan börja promenaden hem så utan att varna sparkar han en av mina hundar, så gissa vad jag sa att de skulle göra Nu ska jag dricka lite kaffe och gå till djuren
ha en bra dag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon. Här har det blåst och regnat bra i natt, nu är det uppehåll och jag hoppas att det får fortsätta vara så.
Har skickat iväg Amanda -Ijor och Johanna - Tiffy idag, de kom iväg vid 20 över 6 och jag får hoppas att det går bra för dem att köra till Oskarshamn och att inga problem uppstår på vägen. Färjan till Gotland går 11.00 idag , så de kommer ju fram i bra tid till Visby :-)
Själv får jag väl göra Amandas jobb , tvätta stallet för hon blev ju inte färdig som vanlgit ;-)
Godmorgon !
Kl 10 ska "omöjliga" russet Tyke till veterinären, o förhoppningsvis få tagit bort sina vargtänder…………………….ska ge honom lite lugnande pasta i munnen hemma , så kanske de kan komma nära honom o kanske att han inte river halva kliniken i sina försök att slippa en liten spruta
!

Godmorgon i landet!
Här strålar solen på himlen idag, härligt!
#2 De får väl köra med blåsrör som på vilda djur, så kanske kliniken står kvar 
För min del blir det butiken idag, Sara var ut med Mysli igår, båda våra fuxar har tappat varsin sko, på samma hov… Peter var hemma och sov inatt, och for igen före halv fem, men vi hann ju träffas iaf. Nu är det frukost som gäler och mata smådjur innan det bär av till jobbet. KAnske hinner jag sätta upp någon selhängare också, beror på hur hårt jag fastnar i boken..
Morrn!
Sol ute och sol i sinnet idag, skönt!
Måste nog sätta fart och städa lite innan Elin ska iväg på sista inskolningsdagen på fritids. Ser också en misstänkt stor tvätthög som ligger och kallar till mig i tvättstugan, så det blir välö en dag som andra idag också verkar det som.
Ha en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon!
En solig glittrande morgon efter regnet i natt! Hoppas det blir varmt och skönt så vi kan måla vidare. Var runt på lite sightseeing i går med min kompis, kom naturligtvis hem med bra-å-ha-saker igen……
# 0 Ja dom tycker säkert att det är varmare där…….
Ha en bra dag, särskilt Liselotte!
Go Morgon!
Vädret ja uppehåll men vet inte om solen kommer eller om de blir regna!
I dag ska jag fixa med hagar, plocka vinbär. Gjorde juice igår på röda o de blev gott, Svarta är favoriten men fick inga iår!
Jobba natt. Hästarna får nog villa i dag med somde var så duktiga på utställningen i måndags. Men ska nog kolla om ridhuset är ledigt i helgen så kanske de kan löshoppas. Söndag sugen på auktion i Värmland fanns hästgrejor!
Ha en bra dag Alla!
Morron, nyss var det sol men det molnar på nu…..
Vet inte riktigt vad jag ska göra innan jobb……
Ha en bra dag!

Morrn Morrn!
Hästarna har fått mat och baggen har fått gått ut, min frukost är även den avklarad. Solen lyser ute men är inte så jättevarmt än. Vet inte riktigt vad jag ska göra idag. Smörja lite läder i solen kanske så blir man förhoppningsvis lite brunare under tiden 
Ha det gott!

God kväll! Min första arbetsdag är avklarad, kul att träffa alla kollegor. Måste börja bli gammal och senil för jag trodde när jag åkte i morse att eleverna kommer måndag den 20, vi skulle ha 7 dagar innan, pytt 20 är ju en torsdag. Det blir nog bra det med, kommer börja en elev i "min" klass som kom flyttande för en vecka sedan från Lettland undrar på vilket språk vi ska prata med varandra.
Liselotte verkar ha fullt upp på sin födelsedag med tvättvikning, den kan nog vänta en sån här dag.
Nu ska vi ta hästarna och sedan får vi besök av en gammal barndomskamrat till Therese och hennes mamma så det blir nog mycket fika och gagg i kväll. Har inte träffats mer än man stött ihop på stan någon gång på 10 år.
God kväll!
Jag har jobbat två långa långa dagar i skolan, sen flera timmars skriveri på datorn på kvällen. Mycket att fixa så här innan skolstart, renskriva arbetsplanen bland annat.
Drog ut ungarna en stund i skogen och de var så duktiga och plockade blåbär, så vi gjorde en paj. Vi hittade en korg svamp med, de liksom ploppar upp som "svampar" ur marken i år.
Tränade Susamarula en sväng idag, idag kom hon ihåg att hon ska trava när jag vill. Hon har blivit så stor, ett tu tre så förvandlas de små fölen och de blir så mycket häst av dem.
# 1 Håller tummarna för Amanda med Ijor i helgen, även för Johanna så klart! Hälsa dem det när du pratar med dem.
Ha en god natt!

#10 Tack det ska jag göra , pratar väl med henne i morrn kan jag tro :-)