Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1199 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 090811

Ännu en fin morgon, fast lite kyligare än vanligt. Trodde det skulle bli åska i går, eftersom det var så läskigt väder, men det försvann, och färgen på vår nymålade balkong fick torka ifred!

Har vinkat av yngste sonen som åkt hem till Gbg i dag……därför uppe så tidigt! Lite senare i dag (efter ev. ytterligare tupplur….) blir det stan och lite shopping, kraftfoder till "lilla Gubben", kolla på badkar mm. till renoveringen, handla gute-thé till Carina bl.a. Nu har medeltidsfolket åkt så det går att komma fram i affärerna!

Ha en underbar tisdag!

Tittut
0

Morrn!

Det ser ut att bli en mulen dag idag. Tur att jag fått bilen tillbaka, så jag slipper cykla till skolan och byn om det börjar regna.

Har en del att stå i som vanligt, men är på gång att boka semester till hösten, vilket känns skönt.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

# 1 Vi åker till Brådis' uppfödare 9/9, vilken tur att hon flyttat till Grekland!!!!!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Grå himmel här, temperaturen har jag inte känt på än, men gissningsvis svalt.

Idag är det butiken i kubik igen, hästarna får vila i form om inte Sara kommer sig ut med någon. Lilla valpen börjar finna sig tillrätta med att bo hos oss, så det går lättare att göra saker nu. Hon har bott in sig i sin låda, som hon får åka i när vi kör.

garrilina
0

God Morgon! Sambon klev upp halv sju och jag somnade om så nu är jag tröttare än då. Har just nu 6 hundar i varierande ålder som leker runt om mig, det gäller att sitta stadigt på stolen……

Mulet även här, kom en liten skur i går kväll få se vad det blir i dag.

Ha en bra dag!

karisma
0

Morgon troipskt väder i roslagen, det åska igår och levde om hoppas vi slipper det idag Är jätte söt med en stor halsduk runt halsen min kära nackspärr eller vad det är kom som ett brev på posten efter helgens bilkörande. Schemat för dagen blir att reda ut hur jag är på två ställen samma kväll nästa vecka Vad är roligast förhandsvissning eller årsmöte råkar visst vara ordförande Flört Nu ska jag dricka kaffe och åka runt domenen

# 1,2 Vilken jäv…. lyx ni håller på medSkrikandes

Ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

# 5 Vi har inte sommarstuga och åker nästan aldrig till fastlandet, dom resorna varje eller vartannat år är den enda lyx vi unnar oss! Vi är snart fattigpensionärer!Oskyldig

CarinaA
0

Morronmorrn !

Här har det regnat och åskat lite inatt, blev lite trångt i sängen(schäfer som är rädd för åskan) !

Ska ta bort vargtänderna på "omöjliga" russet Tyke på torsdag så han får slappa lite fram till dess ! Duktiga lillebror Julius ligger i hårdträning nu inför kvalitetsbedömningen, hans ponnybarn t.o.m sov i stallet i nattFlört !

Ha det gott !

PS ! Maggan !! gotländsk sommarblandn. o jubileumsblandn(m. champagne bl.a !!)

mellanbyns
0

God morgon i stugorna

Jag ska snart plocka ihop en sele för att vi sedan ska åka mot höåkern och kratta lite, ska köra säckar med Nimbus sen. Det brukar han tycka är roligt. Vad som hamnar mer på dagens schema visar sig nog, men lie motionering av hästar kan det nog bli..

Ha en bra dag

karisma
0

#6 Jag är bara avisFlört

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

murkla
0

Go förmidda!

Här har de åskta o dånat hela morgon med massa regn…

Men känner sig något slö i dag på jobbet som man var på utställning hela dagen igår i Rättvik från 9 på morgen - 17.30.

Mitrus var enda russfölet o han fick 38 p  Och åter komma till champions ringen för russ o sedan vidare till ringen för alla föl raser. Men vi var först ut ur den! Han var duktig pojke hela dagen o i transporten. Murkla Mitz fick även hon 38 p o de tyckte jag var bra.

Så blev jag interjuvad av Charlott på radio Dalarna. Finns även en bild där på hemsida oxå.

Ha de bra!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här regnar det idag och det är faktiskt skönt…….Förvånad igår åskade det oxå……är fortfarande ngt sliten efter helgen men igår packade jag upp och gjorde iordning allt efter Elmia. Hade tänkt mig en dag ute i skogen idag men nu regnar det lite för mycket, får väl ta lite inomhus jobb istället………Obestämd

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har börjat arbeta efter en lång härlig sommar, tyvärr är den slut för mig för skolan öppnar snart sina portar igen. Efter två dagars möten , föreläsningar, övernattning och god mat är jag i alla fall äntligen hemma igen. Jag har vikt tvätt i en timme och fyllt på garderoberna.
Härligt att se alla fina bilder från RiLa i diverse trådar, tycker jag som inte var där, utan fuskade med semester.
Här regnar det men hästarna verkar trivas när det är lite svalare.

Bild på Eketorps borg på södra Öland.