Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1097 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-08-10

God morgon i landet!

Tillbaka i verkligheten igen efter en otroligt rolig helg på Elmia. Jag kommer leva länge på den.

Solen skiner igen och Elin ska börja sin inskolning på fritids idag.

Hoppas ni alla får en fin  måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Morgon  som (0) inledningen säger tillbaka till värkligheten efter 2 dagar på Elmia som var så välordnat Ska köra ut hästarna på betet nu det var kolsvart när jag kom hem Timon vill nog dra en repa hos sina ston och berätta att man inte får + poäng för att man är "lite" betesrund om magen  Gerimona kommer nog att berätt för sina kompisar att det är tufft att bli stor Få stå inne nästan hela dygnet sedan ett djä…. slitande på pälsen, till sist skyskrapor till hästar och någon som skrek i högtalarnen hela tiden Flört

Ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

God Morgon!

Här är medeltiden slut i går, vardagen kommer tillbaka, bara en vecka kvar på semestern…..I dag blir det målning!

Ha en bra måndag!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Jag håller med föregående talare, nu var det visst tillbaka till verkligheten och vardagen efter en fantastiskt rolig och aningen svettig helg.

Hästarna var glada att få komma tillbaka ut i hagen igen och Elvis kommer väl sova i flera dagar så mycket som han har haft att titta på. För alla de stora pojkarna var ju sååå stora och om han kunnat hade han nog följt med dem allihopa när de kom och gick förbi.

Gjorde även klart mitt köp av Giro i helgen så nu är han bara min Glad

Hoppas ni alla får en ny skön start på denna veckan!

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

En sista vecka med Jessica här hemma på ön, på fredag är det Skåne som gäller för henne.

Medan många av er har varit på Elmia, så har jag o Jessica satt ihop Soja o Kiara i par. En riktigt härlig känsla och dessutom käns det som om hästarna gillar att dra vagnen tillsammans. Super nöjd,änn så länge! Kanske hinner vi även  testa Soja o Gnistra i hop, vi får väl se……  

Hoppas att ni har det lika varmt runt om i landet som vi har här på ön, nu är det sommar-värme!

PernillaJ
0

Morrn, ska strax lasta och fara på alla raser-utställning i Rättvik med tre russin. Jag har kort med medhjälpare (tre hästar och två personer), så det ska bli intressant. Hoppas stöta på någon bekant "håll den här hästen ett tag är du snäll" - det brukar ordna sig… Duggregnar här, men utställningen är i den gigantiska körhallen (40x80 m) så det spelar mindre roll.

freneci
0

God morgon

Här i Dalarna är det grått i dag. Ska åka till Rättvik och kolla på utstälningen där. Hoppas att regnet håller sig borta.

Lycka till alla Russ. Ska bli så roligt att få se Mitrus  e: Citrus som blev tillverkad här i Svartnäs föra året.

Ha en bra dag.

garrilina
0

God Morgon! Sol idag än så länge, kom två skurar där våra höåkrar är i går em precis när det var färdigbalat. Skurarna var lokala för 4 km längre mot kusten där vi bor kom det inte en droppe.

Ska fixa lite frukost nu och sedan blir det skjuts av dottern till arbetsförmedlingen. Sonen kom i natt, få se hur många timmar han stannar.

#5 Lycka till på utställningen!

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Morron…fint väder här om än inte sååå varmt som på Elmia…..säger som ovan, en underbar helg, så kul att se alla hästar och träffa massor trevliga människor-kan det bli bättre undrar jag??

Hästarna sprang ut i hagen i går, så roligt att se dem, Hallon och lilla Alvin lekte direkt med varandra, ett skådespel det med.

#3 Grattis en gång till och vilket köp du gjort va….Flört

#5 Lycka till och du ska se att det ordnar sig med hållare, var i samma sists igår men då fixar andra russmänniskor till det åt en…

Scillajsa
0

god morgon!

Skönt med semester… dock är vädret lite sämre idag än vad det var i helgen. så jag hoppasa på att få en hel del gjort idag =)

ska ultraljuda stona idag spännande!

[Tjiwi]
0

#9 Spännande, hör av dig!!Glad

Hagelberg
0

God förmiddag!

Då är det åter en arbetsvecka. Känner mig ganska seg och lite stel i kroppen. Det kan jag ha, för stackars Bajazzo kämpade bra på RiLa och är nog ganska stel han som bara haft sommarlov innan Skrattande.  Jag fick även lite för mkt sol så det ser ut som om jag gjort ett siliconinlägg i underläppen, känner mig inte sexig, det kan jag lova!

Fick med mig mitt Ronaldoföl hem på söndag. Hon är så söt och har rikligt med hår i öronen KyssSkrattande nu måste jag bara komma på ett bra namn till henne.

Ha de bra idag!

VeronicaP
0

God förmiddag ..

I går var det tävling i Halmstad och det var bara Mary som skulle ut här hemifrån, de hade ju lite oflyt att de fick avbryta deras lopp (som tur var hade de inte hunnit starta) pga en rejäl åskskur, efter det så var banan inte alls rolig , inget att göra åt, vädrets makter kan man inte göra något åt. Men Mary och Amanda skötte sig jättebra , de kom 3:A och utan en enda galopp och ändå låg hon länge utanför en annan häst, bra träning och skönt att hon uppförde sig så bra igår :-)

Pernilla-N
0

Idag är det segt. Första dagen på jobbet efter 4 veckors ledighet. Men det blev ju ett härligt semesteravslut på Elmia, fast jag hade gärna sovit några timmar extra i morse. Ett stort tack till alla ni som fått RiLa att fungera så fantastiskt bra, vi är jättenöjda!

Mille
0

#11 Nina och Ronaldo = Nintendo?

StuteriSolo
0

God eftermiddag i landet!

Tillbaka efter min semestervecka, soligt och varmt här i Piteå också, även om det plötsligt kom en liten regnskur.

Peter fick rivstarta med att stiga upp strax efter tre, och jag for extra tidigt för att hinna packa beställningar, nu är det bara två kvar som ska packas… Sedan allt annat som ska göras ifatt, bokföring och beställningar.

Sara är hemma med hundarna idag, hon får se till hästarna, få se om vi orkar ut och rida ikväll.

mellanbyns
0

God middag

Här har det stått arbetsförmedling och hökrattning på schemat idag. Nu blir det middagspaus och sedan lite mer krattning. Ev. tömkörning av mitt projekt sedan. Kvällen ska ängnas åt att lägga upp nya till saluannonser.

annelie-huskvarna
0

#8 Ja det visade sig tydligen vara en riktig fullträff Skrattande

Hagelberg
0

#14 inget dumt förslag men jag tycker det låter som en pojk, hon är väldigt flickig så det bör vara lite mer feminint.

entill
0

Nu har även jag kommit hem från RiLa. Fick ju ta omvägen över Kalmar för att hämta hunden som varit där under helgen. De stackars showhästarna Tinka och Jonerta fick dock ingen direkt vila efter en jobbig helg på ELMIA. Efter en natt hemma i trädgården i Kalmar lastade vi dem vid middagstid för transport till Eskilstuna, där de skall vara med på körläger på Sundbyholm. Skulle tro att det blir fler spännande shownummer inövade under veckan.

Här en bild på trespannet med Tejas Monita och Montro som stånghästar och Tinka Viking som förlöpare, när de körde in avslutningstalaren på RiLa.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Mille
0

#18 Ojdå, jag fick för mig att det var en hingst hon hade fått.