Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: efterlysningar
Läst 1247 ggr
Fidelia
0

avkommor till Kuriosa 3353

Jag har börjat bli nyfiken på var mina äldre stons avkommor håller hus och vad de gjort fram till nu.

Därför söker jag nu info om några av Kuriosas avkommor som inte synts till där jag håller hus.

I första hand är det Kruska som tydligen finns i Danmark. Visades hon någon gång i Sverige? Är hon startad i trav? Avkommor? Jag kan inte hitta någon info om henne.

Sedan undrar jag om Kumpan och Klang är visade något. Eller är det bara trav för deras del?

Kruton ser jag på travet ibland. Vet att han visades på Sundbyholm förra året. Men är han visad något mer på utställning?

Vore jättekul att få lite mer info om dessa.

rebeccajansson
0

Kumpan har gått ca 2.04,1

Klang 2.00,7 utställd 98887=40p på Axelvalla travbana 2004

Korall 3852 Diplom (41p)

Kruton 2.27,3 Kruton är avelsvärderad 2005 med (77789=38p) utställd gotland (88878=39p)

Chirak-96
0

Kruska bor som sagt i Danmark. Jag har haft kontakt med ägaren och kan leta fram nummer till henne om du vill ha. Hon är inte visad eller startad i trav. Hon är heller inte betäckt. Inte när jag pratade sist med ägaren iaf. Då bad hon även mig att lägga ut en till salu notis om henne här men jag skulle få en bild och den kom aldrig.

Hon är riden och tömkörd och har gått på en liten ridskola. Fux med ljus man och svans och en liten stjärn. Tydligen väldigt lik sin far (Chirak 509) Har för mig att hon sa att hon var stor, närmare 130 men hon är aldrig mätt.

Men hör av dig om du vill ha namn och nummer till ägaren så ska jag leta fram det. MVH Åsa

Fidelia
0

Tack för informationen. Jag tycker det är roligt att de både används och visas. I synnerhet som de ju faktiskt får fina poäng.

Mvh Tina

Tusen
0

Jag tror att Kruton t.o.m fick 42 p då han blev Championvalack. Och även rekordet är sänkt.Glad Vi håller lite koll på honom vi också eftersom han är efter Trojka Viking. Trojka är ju lite "vår" hingst. I alla fall i sommar.

rebeccajansson
0

4# ja just de ja, jag var inne på hästägarens personliga site och hittade om kruton: Rekordet ligger nu på 2.20,2.
UTSTÄLLD: 2/8-08 CHAMPIONVALACK 42p + 3a i BIS