Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 612 ggr
garrilina
0

God Morgon 09-08-09

God förmiddag! Först eftersom servern legat nere.

Varmt och sol även idag, har precis varit med fika till sambon som sitter och strängar hö och den inhyrda höpressaren. Passade på att prata ocjh klia lite på unghingstarna samtidigt, de var nyfikna och funderade vad som var på gång. Skönt att det nu är klart med 0 mm regn på dessutom. Ser fint ut fast det är så sent. Håller på och städar upp där höbalarna ska in sedan blir det nog en vända till stan även idag, glömde köpa hundmat i går. Sonen kommer hem i kväll på snabbvisist med saker som blev kvar i Stockholm när han åkte till Norge.

Ha en bra fortsättning på dagen!

MagganS-B
0

I dag var det rena natta när jag försökte komma in i morse…..

Nu får man önska god kväll i stället! En liten regnskur har vi fått. I övrigt har jag varit på Medeltidsmarknaden i stan med min rullstolsåkande, gipsade kompis. Vi hade jättemysigt eftersom det inte var så mycket folk. Nu väntar Brådis på sin kvällsmat!

Ha en bra kväll!

[Croneld]
0

God kväll! Har alla haft "natta" eller varit på RiLa?
Jag har i alla fall varit på Öland och firat min farmors 98 årsdag! Vi blev kvar ända tills idag och har hunnit med ett antal fornlämningar, kvarnar, Alvaret, havsbad på både östra och västra sidan, Långe Jan där vi såg sälar som låg och solade på stenarna i vattnet samt en guidad tur på Eketorps borg. Sen åkte vi förbi ett hundratal islandshästar som går på Alvaret, härlig syn! Sista dagen avslutade vi på Piratland med vattenkanor i alla dess former.

Jag blev så glad när jag fick se mina flickor i hagen, de fick lite klappar och ska flytta dem till riktiga sommarhagen i morgon bitti igen, där är det mindre med flygfän och de älskar att gå där.

Bara 5 dagar kvar till Örebroutställningen, det blir en snabbträning av Susamrula som ska åka på sin första utställning.

Nu väntar arbetet i morgon med övernattning på vandrarhem mitt i Stockholm, det blir nattbad på Långholmsbadet i morgonkväll!

Ha det gott alla härinne!

[Grabbarna-A]
0

Go kväll

Nyss hemkommen från RiLa. Det blev lite senare än tänkt men så är det ju när man bor i Sthlm och det nästan alltid är kö från Södertälje…Skrikandes Sen skulle Yvonne och alla PR grejer släppas av och sen Katta hos sig, vår bil hämtas och hyrbilen tankas och lämnas.

Det har varit en varm och hektisk helg. Tur att flera har tagit bilder så man får se lite vad som hänt under helgen…Flört Tungan ute

Go natt