Godmorgon 2009-08-06
Godmorgon i stugorna!
Här ser det ut att bli en fin dag med blå himmel och strålande sol. Är uppe tidigt idag å lite segt va det allt, men tänkte ta mig upp till stallet och rida nu innan jobbet medan det fortfarande är svalt. Men vad gör det när man vet att det blir fint väder
Får väl sova lite med barnen på jobbet sen…
Efter jobbet blir det ev lite putsning av träns till helgen, för imorgon har jag nog att göra ändå. För nu är det inte långt kvar till helgen och RiLa… ååå va kul det ska bli 
Ha en bra torsdag!!
I natt har det inte varit mycket sömn. Varmt, fullmåne och en stackars hund som suttit ute någonstans och skällt hela natten. Undrar vad den stackarn skällde så för?
Ska packa bilen nu och ge mig neråt Jönköping och RiLa.
Hoppas vi ses där så många som möjligt.
Ha en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#1 Kör försiktigt!
Vad hade vi gjort utan dej o allt arbete du gjort innan och så nu åker du redan idag
!
Vi lär ses……jag åker med tre andra "goa tanter" två hästar, en maratonvagn och en sulky, det lär bli lite trångt. Men finns det hjärterum finns det stjärterum brukar det väl heta
!
Kram till dej från mej som uppskattar dej o allt ditt arbete du gör för oss och våra kära russ……………….

Morgon nu är det full rull för att komma iväg till RiLa i morgon Det finns så många måsten så jag storknar Men det är bara att bita av en efter en, sparar tvättadet av hästarna tills i morgonnitti Skall köra bort storbal från åkern idag det blev 55 st höbalar vilken tur att jag bestämde mig för att inte göra småbalar för då har jag varit kvar på äkern än Och samma tur att grannaarna inte var hemma igår kväll för jag klippte gräsmatta tills 2330 så nu har jag bara halva kvar med lilla gräsklipparen Nu ska jag och hundarna äta frulle så det händer något
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Morrnmorrn !
Alldeles vindstilla i Skåne,små stackmoln men solen fullt synlig, blir säkert den utlovade medelhavsvärmen ! Träning av "omöjliga" russet Tyke står på programmet idag, tvätt av stallet,städning……………….!
Ha en en bra dag !
Strålande solsken och blå himmel, igår var det jättevarmt här….hmmmm……jag har börjat jobba och då blir det fint….fast jag är ju hemma på dagarna så det är skönt att kunna njuta lite av det innan jobb.
Som flera andra så blir det packning och förberedelser inför Rila…….ska se om jag hinner ut efter lite svamp till mor och far också……
Ses i helgen!!!!

God Morgon! Har också sovit jättekonstigt och drömt en massa konstigheter. Nästa torsdag börjar jag jobba, tror att det är lite det som gnager. Fick ju besked om att jag kommit in på utbildningen jag sökt också i går kväll så det bidrog nog också till dålig sömn. Solsken och varmt här med, bra för vårt hö. Vet inte vad jag ska hitta på idag, finns en massa måsten.
Ha en bra dag!

Även här lyser solen från en blå himmel. Ska ringa lite om morgondagens tävlingar på bergsåker innan jag gör något annat. Det blir montélopp för "Garrza" och jag ska få köra Fantazia i ett lopp. Så det blir väl lite förberedelser inför det idag. Ska rida en del också tänkte jag, mitt projekt "Essi" ska få jobba lite och även Legolas. Ikväll blir det skrittur med "Garza" och ridhjälpen följer nig med på Russe.
Ha det så trevlig på RiLa allesammans, vi som inte ska dit vill se mycket bilder! 
God eftermidda!
Solen är varm i mlg.
Men jag vaknade med huvudvärk i dag, Men pallade mig till jobbet endå..Men har slutat för dagen nnu. SKa åka o köpa spån o fixa med transporten. Måste nog ta en vals med dramsugaren både hemma o i bilen.Plocka vinbär. O ta en fisketur ikväll!
Ha de bra!

#6 Grattis!
Sitter på jobbet och fryser, medan solen skiner utanför fönstret. Det ser varmt ut - därute. Ska till optikern med ungarna efter jobbet. Glasögonen behöver bytas mot nya. Vet att det kommer ta tid för dem att välja, speciellt för dottern. Och det måste ju ta tid att välja något som man ska ha i ansiktet varje dag. Jag får sätta på mig det stora tålamodet.
# 2 Tack detsamma! Nu är alla montrar utmärkta och vi har fått blivit intervjuade för radion, och har just checkat in på hotellet och känner mig rätt laddad inför helgen.
EN snabb dusch och lite kaffe skulle dock göra gott.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Godkväll i landet!
Sitter här hos mamma och imorgon ska vi iväg på äventyr på Brika, ska bli skoj att övernatta där! Har inte varit där sedan vi seglade dit någon gång på 70-talet, så det ser jag fram emot.
De stora barnen har susat iväg hem till Droppsta där de ska måla hus imorgon igen, har pussat på lilla barnbarnet, och nu bär det snart av isäng tror jag. Vi ska iväg med tåget till Stockholm imorgon, ddet blir nog ett äventyr bara det.

God kväll
Har jobbat i det fina vädret.
Och sen som många andra packat inför helgen och har dessutom badat två hästar, som säkert lär leta upp en lerhög och rulla sig, men hinner inte bada alla imorgon så vi får hoppas på det bästa. Fölis tyckte vattenslangen var mycket spännande men det var inte lika kul att få vatten på sig
Suck…………….
Var o tränade med "omöjliga" russet Tyke igår o det är bara att inse att jag måste se till att ta bort hans vargtänder ! De har misslyckats på en veterinärklinik, har fått tid på en annan klinik på torsdag(den trettonde! )
Ha en bra kväll !