Godmorgon 2009-08-07
Godmorgon alla glada 
Här ser det även idag ut att bli en alldeles underbar och solig dag. Jag öppnar på jobbet idag så ska snart bege mig, men det blir en skön och lagom jobbig dag idag. Efter frukost drar vi direkt till stranden och där är vi tills det är dags att bege sig tillbaka för lunch och så fort den är avklarad så slutar jag :)
Sen blir det bad av hästar och körning av hinder och hästar till Elmia…
Har förresten bestämt mig för att jag ska köpa Giro
Så nu är det bara det där med papper och pengar som ska fixas nån dag…
Ha en skön fredag 
God Morgon!
Härlig dag igen! I dag blir det badet! Köpte nya brassestolar i går…..dom gamla har nog gått till tippen! Kunde i alla fall inte hitta dom!
Läget på hästfronten är lugnt, gamle gubben går där med sina två damer och väntar ännu ev. på ett par till. Eftersom han inte har mycket att göra så börjar han bli rund och go' om magen igen!
Ha en fin fredag!

God morgon!
Idag jobbar jag min sista arbetsdag innan en hel veckas semester! Känns inte annat än underbart! Ska till stallet och köra lite senare när jag slutat jobbet, och få en sista dödsdom på min bil.. Känns jättejobbigt att bli utan nu när jag haft den ett tag, men så går det när man inte är rik, svårt att köpa en ny innan man betalat av den gamla skrothögen! Ha en trevlig helg alla ni härute! :)
//Mickan
#0 vad roligt att höra att du "blir" med hingst!
Välkommen till "gänget"
!
Morron, strålande sol här.
Nu är det bara att dricka kaffe och läsa tidningen innan det ska packas klart inne och putsas klart och packas i stall, in med pållar och bada dom oxå……middag där i mellan för att sedan bege sig mot det stora i helgen-Elmia!!

grattis till hingsten.
här i stockholm skiner solen och jag sitter inne på ett svalt kontor men skulle mycket hellre vilja vara ute och njuta av solen.
men på mån så börjar en 2 veckors semester som kommer börjas med att åka till Elmia, dock bara på sön och utan häst. han får vara hemma och ta det lugnt.

God morgon. Har varit iväg på en liten mini semester för att roa de små i familjen. Blev en sväng till High Chaparral och på hemvägen stannade vi i Gränna och köpte polkagrisar såklart, Braehus och kollade in slottsruinen, vidare till goda vänner i Norrköping och besökte Bus Fabriken vilket ställe!!!! Barnen lekte nog mer där än på High Chaparral.
Sent igår kväll när värmen lagt sig lite begas vi oss ut med Chirak (Alva red) och Birk (jag körde). Lyckades plocka upp grannfrun oxå när vi körde iväg. Chirak var jätte snäll med Alva. På hemvägen skulle vi testa en liten galopp… Jag tror inte jag någonsin har kört så fort =) Alva såg väldigt samanbiten ut men allt gick jätte bra. Fick lov att svampa av de när vi kom tillbaka.
I dag har hovslagaren varit här på morgonen så Chirak och Birk fått skor fram inför körkursen. Ha det gott och en trevlig helg.
Bild på barnen från High Chaparral.
Go Förmidda!
Soligt o vamt i Malung! Idag blr de mest lungt som man ska jobba kväll.
Igår fick hästarna ett bad tycke de kunde behöva de som de var så varmt….Murkla tycket de var skönt medans Mitrus inte alls tyckte de.!
Ha de bra!

God förmiddag! Här är det redan så varmt att man svettas av att röra på sig lite. Vårt hö torkar på jättebra, bli förhoppningsvis storbalar i morgon, har inte balmaskin själv så då måste man lita till andra.
Ska bege mig till stan en sväng idag igen för att handla det jag glömde i går, stannar och packar, hämtar upp hösäckar på hemvägen.
Hade besök av vårt varmblodsstos förrförra ägare i går kväll. Var fortfarande hon som stod som ägare i STC:s register. Så nu är ala papper klara.
Ha en bra dag och lycka till alla som tävlar i kväll på Bergsåker.

Hej allihopa! Hoppas ni har lika underbart väder som vi har!
Jag har packat hela dagen och snart åker jag, kameran och Silverboy ner till RILA!!
Vi ses väl där! 
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus