Godmorgon 2009-08-05
Godmorgon där ute!!
Än så länge är det lite småmulet ute, men enligt väderprofeterna ska det bli sol både idag och imorgon så jag räknar med att det spricker upp.
Är nu inne på tredje arbetsdagen och hittills har det varit ett lite lagom tempo att starta med och lite lagom med barn. Det va dock lite småsegt när klockan ringde idag, men ska snart ut och traska en liten sväng innan jobbet…
Ha en bra onsdag 
God Morgon!
Är nu inne på min andra semestervecka och vädergudarna har hittills varit nådiga! Verkar som om det fortsätter…..I dag är det Medeltidsmarknad som gäller! Det är jättekul att ta på medeltidskläderna och vandra ut som nån helt annan! (Mer åt vikingahållet kanske jag är, eftersom jag inte är nån vän av den mörka medeltiden). Vi har alltid en marknad här i socknen när det är Medeltidsvecka i Visby, brukar vara välbesökt. Vi har t.o.m. haft barnridning med Jullette och Brallan som medeltida russ! Det var då det! I dag är det ugnstrull, vinbärskakor och smycken som gäller!
I kväll åker en liten "surrig" dam!
Ha en fin dag ni andra också!
Morrn!
Dimman ligger tät härhemma. Hoppas inga båtar är ute och krockar, men det kanske inte är dimmigt vid havet.
Diverse att-göra saker som vanligt. Har bla en gigantisk tvätthör som ska vara sorterad innan morgondagen. Blä, det absolut värsta jag vet i hemarbete. 
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morgon där ute Äntligen börjar jag se ett slut på hö intaget i går pressade vi 4,5 ton småbalar sedan gav kärringen upp att stå på balvagnen. så Stig får göra storbalar av resten och ta till sina kor (han blev glad) Så var det bara en vall kvar att göra hösilage på den blir nog klar idag Tänk att det alltid ska vara jätte mycket eller inget
Styrelse möte till kvällen men innan dess ska jag hinna lite häst och börja packa för Rila samt den roliga åkern De som är vana att åka med mig vet ju att jag inte har mycket med mig eller hur kära vänner 
ha en bra dag där ute och njut lite av dagen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Godmorgon !
Har varit o morgonfodrat lillebror(Tykes lillebror) Julius eftersom hans ponnybarn ska iväg på ett tidigt träningspass i dressyr, snart dax för kvalitetsbedömningen……………………… ! "omöjliga" russet Tyke tänkte jag tömköra i paddocken idag, räcker med att köra varannan dag nu när han har fått upp kondisen ordentligt !
Annars har jag faktiskt ledigt(hoppas jag) i hela 3 dagar nu ! WOW
Ha det gott, vi hörs !
# 3 Hur ska det gå nu när du blir borta en hel helg? Tur du åker ensam så att väskorna får plats! 
Kram på dig!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

#5 Men jag har ju en liten (halv) bil Ska ju packa åt två hästar med men det ordnar sig nog Annars finns det ju takräcke
Vi syns kram tillbaka
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God förmiddag! Här har aktiviteterna varit igång flera timmar. Träningarna inför RiLa började igår, och fortskrider på bästa sätt. Tänk så lätt det går när man har duktiga hästar och ungdomar. Själv behöver jag bara filma och fota övningarna, så att ungarna kan se vad som behöver ändras. Man provar både möjlig och omöjliga varianter.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

God förmiddag! Molnigt och vindstilla och jag som vill ha gassande sol och vind på vårt hö som ligger på slag. Har retat upp mig på tider nu på morgonen, ska stå i drive in parkering på Hagmyren och den tid vi fått visade sig vara 1 timme före de öppnar kassorna. Efter några telefonsamtal så är vi nu överens om att det blivit fel i vårt papper. Hatar när inte folk kan ge raka besked utan skjuter över till någon annan.
Har släppt ihop Therese projekt med hela den flock hon ska gå med den tid hon ska vara här. Enligt förra ägarna ska hon vara mycket ranghög och de skulle inte vågat ha henne med shettisar som är så mycket mindre. Nu går hon lugnt här med 3 shettisar i ålder från 3 - 11 och Maranza vår 2 åriga russtjej. Kurant gillade henne men det får bara bli suktande på avstånd.
Ha en bra dag!
Go förmidda!
Solen är här o de är rätt varmt. Katalogen för Rättvik kom igår ut på dalarnas ponnyförenings hemsida. Var de ca 15 russ anmälda.
Men såg att jag var själv i både klass för föl o ston med föl. Var är dom andra???? Känns lite konstigt . Men de kommer att gå fort.
Sedan på kvällen den 10 /8 hade jag tänkt att hinna med o går på Föreläsningen om avel …
Vill oxå åka til Elmia i helgen men de går inte jobb o sedan lite tajt som utställningen är sedn på måndag!
Hoppas ni tar många kort o kanske någon filmsnutt som ni kan lägga in här!
Ha de bra!
# 7 Fin bild!
Får säga God Middag istället idag……….blev upptagen ett bra tag i telefon av en god vän……..tack för trevligt samtal, Malin….
och sedan putsat lite saker som ska med till Elmia, efter det så har jag löshoppat Njord i värmen….tror jag blev klart varmare än vad han blev…
äter en gourmetmiddag bestående av makaroner och ost…..brukar passa på att göra nåt snabbt när jag är själv…..
Jag får ev åka själv till Elmia då min medhjälpare verkar vilja dra sig ur…….det ska jag väl klara, finns ju duktiga vänner där….men jag vet inte hur jag ska få med mig vagnen om jag blir själv…….ja, aldrig får det vara lätt inte….

Har fixat drive in på Hagmyren nu, var lite folk på travet i kväll, derby i fotboll lockade en hel del såg vi när vi åkte förbi. Har fått besked från högskolan också nu i kväll att det blir bildstudier för mig ett år framåt,
50% studier och 100% jobb. Ska bli jättekul.