Hästliv Siljan, augusti 2009
Hästliv Siljan 2009, 8-16/8 + 22-23/8
En dryg vecka fylld av hästaktiviteter av olika slag. Clinics, uppvisningar, tävlingar, prova-på, föreläsningar och mycket annat av kända och okända stjärnor.
[Siljan Turisms hemsida](Hästliv Siljan 2009, 8-16/8 + 22-23/8 En dryg vecka fylld av hästaktiviteter av olika slag. Clinics, uppvisningar, tävlingar, prova-på, föreläsningar och mycket annat av kända och okända stjärnor.)

Här är det preliminära programmet (pdf-fil).

Här är propositionen (pdf-fil) till den ponnyutställning för alla raser som Dalarnas Ponnyavelsförening arrangerar i Rättvik måndagen den 10 augusti. Domare Ingvar Johansson, Kärlingehults stuteri, Hjärnarp.
Det låter kul, åker kanske med våra pojkar då. Bara det inte krockar med någon travtävling

#3 Men det är ju dubbeltrav på Rättvik 6-8 då också ;)
Själv kommer jag finnas på plats (och fotografera) på så många av dagarna som möjligt. Tycker det är jätteroligt att det händer något i närheten och jag ser verkligen fram imot det!

Rolig vecka :)
Vad roligt.. Kul när de händer något, och inte så långt att åka oxå….Super
#4 Men va härligt, då kanske det bara är att boka då
Har inte kollat alla tävlingsdagar ännu
Pernilla! Fel proposition har lyckats smita sig in i #2.
Här är den rätta så inga missförstånd uppstår ;-)
http://www.dalaponnyavel.com/proppdalaponnyavel_rattvik_09.doc
Mer info kommer löpande på www.dalaponnyavel.com

Hoppas det anmäls många russ till utställningen. Sista anmälningsdag i nästa vecka - 15 juli.

Te-Quila o Hults Etna ska vara med på utställningen

Här är Hästliv Siljan affischen i pdf-format
Jaha dax att bestämma sig om man ska ställa ut ett eller två russ då!

Börjar bli hög tid att posta anmälningsblanketten…

Är det bara jag som tkr att det e komplicerat att anmäla till utställningar? el är det bara för att man inte gör det så ofta? xD
#14: På vilket sätt är det komplicerat?.

Då våran utskrivare inte fungerar kan jag inte skriva ut anmälningsblanketten o sedan måste man även låna en kopiator till passet för det är vell inte många som har en kopiator?

#16 Du får se till att scanna in passet så har du det i datorn
. De flesta skrivare och faxar är även en kopiator.
Annars kan jag hålla med om att det är synd att man inte kan fylla i blanketten på nätet men ser det inte som ett problem.

Kan man alltså maila in anmälan om man har scannat in passet el?
#18: Det är okej…
Den adressen som står i proppen då, där man även rekvierar anmälningsblanketter ifrån.
Nu har jag skickat in min anmälan o de blev både mor o sonen som ska ställas ut…. Längtar tills de är dax för utställning!
Puttar upp. Passa på att anmäla era fina russ nu (och andra ponnyraser naturligtvis!) 

jag skickar in anmälninsblanketten idag… HOPPAS den hinner fram i tid!!!!! Luffa Ess ska ställas ut med den stora magen =D

Kan inte riktigt förstå hur de kan kosta 350 kr PER Ponny om man inte är medlem?
räcker de inte att man betalar en 350 kr ( för då borde väl medlems avgiften vara medräknad?) och sen en 200 som de som är medlemmar betalar! 

marlene du blir medlem när du betalar 350, så om man då anmäler 2 ponnier så borde du bara behöva betala 200 för den tkr jag?

jag har iaf blivit medlem nu då =) Men de var 350 per häst hur som helst, de fick jag som svar iallafall men det är löst nu. Givetvis ska man vara medlem 
Det finns några platser kvar! Vi förlänger anmälningstiden till på onsdag den 22/7! Passa på och anmäla nu!
Går bra att e-posta anmälan till info@haganasstuteri.com

Det blir även precisionskörning och agility under dagen, se länk, hur kul som helst!
Jag kanske kan övertala nån av unghästarna att gå en agilitybana, fast det är risk för att det blir uppror. Skulle vara bra att veta ungefär vilka hindertyper som kommer att ingå så man kan öva?
Kolla även in hela programmet här. Jätteintressant föreläsning i Tällberg på måndag kväll (10/8) 17.30-19 med vet Ewamarie Lewin, "Stoet inför fölning och betäckning". Svårt att hinna och orka med föreläsningen bara, efter utställningen samma dag.

#27 jag skulle vilja vara med på agility men har aldrig varit med/sett det så jag undrar lite. Får man vara med med en 2-årig shetlandsponny? Undrar också vad det är för något med. Hon är nästan inte rädd för något och har varit med så mycket så hon går fram över dom flesta ställen men det kan ända vara bra att veta. Är det några åldersgränser? Vill veta det som är bra att veta.

Inget programm ännu?? :)
HUr många minuter räcknar man ta domarna tar på sig att bedöma en ponny. Och Hur många på ca 1 timme!
Har läst de någonstans men kommer inte ihåg!
Hoppas på svar!?
Man brukar säga ca tio ponnyer i timmen om jag inte minns helt galet….
#32 tack!