Go Morgon 2009-08-04
Får man vara först?!
De är väl de jag får se snart!
Just nu är man på jobbet o väntar på att bli avlöst eller vad de nu heter. Kan bara säga att nu e man väldigt trött så de kan bli lite fel här o där-.
Men ska ta ut pollarna innan man får åka hem o sova. Mulligt men kanske kommer solen i dag!
Annars är de en vanlig Tisdag- med 6 dagar kvar till Rättvik!
Ha en bra dag!

Morgon roslagen bjuder på sol idag Skall göra djuren en snabbis till frissan 0815 sedan åkern så är den här dagen bokad. Lite häst till kvällen för snart är det Rila helg
Ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Här är det mulet, men hoppas att regnet ej kommer i dag. Lite häst fix på förmiddan och sedan jobbet… Trädgården väntar ständigt på att fixas i. Rila, låter trevligt men får hålla mig där i från för att senare skjutsa Jessica o Cadero till Skåne.. inför skolstarten.

God morgon! Fick hoppa in och öppna i morse.. Helt ok att sluta efter lunch istället för klockan 5 =P Idag är jag stalledig då Junis nya med(kör)ryttare ska komma ut till henne idag, så jag ska åka och kolla om min gamla bil går att rädda eller om jag ska köpa den andra jag kollat på nu.. Ingen som är intresserad av att köpa ett billigt renoveringsobjekt?
//Mickan
Vaknade för en stund sedan. Snart är det slut med sovmorgnar, så det är bäst att passa på.
Det blir väl RiLa jobb halva dagen skulle jag tro och lite ägarbyten och städjobb där emellan.
Ha en bra tisdag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Idag ska jag nog forstsätta gårdagens smörjning av läder. Någon ridtur kan det nog också bli. Och ikväll blir det lite byte av hästar igen.
#4 Kommer nog en ägarbyteslapp från dessa områden i dagarna också :)
Godmorgon !
Efter gårdagens regnande så ser det rätt så hyfsat idag !
Ska köra "omöjliga" russet Tyke idag, hopplös att få ner i vikt är han oxå
, har spån i sin utebox, 1,5kg müsli,2kg hö+att han får gå i de nerbetade hagarna…………………………..tränas rätt så hårt 4-5 dagar/vecka ! suck……………………..
Ha en bra dag !
Morron….mulet här. Snart kommer Vickis ägare och hämtar hem henne, hon har inte heller gått om så….peppar, peppar…….sedan lite häst pyssel och träning innan jobb….
#4 Hjälp, jag har ju glömt skicka Tjibus byte……kommer!!
God Förmiddag!
Här har vi en som heller inte gått om och som åker i morgonkväll….hon gick ju inte att ultraljuda!
Annars blir det lite bakning, städning och annat eftersom det inte är strandväder!
Ha en bra dag!

God förmiddag! Har kört en maskin med våra kuddar och det blev till att åka till stan och köpa en ny till mig. min kära gamla kudde hade spruckit i tvättmaskinen. Har även handlat till mina föräldrar och packat med mig några säckar hö hem därifråm. Pappa 85 år slår med lie på ytor som man inte kommer år just nu, sedan går han där med gaffel och vänder. det enda jag behöver göra är att packa och stoppa det i bilen.
Vårt hö kommer ligga på slag innan kvällen, blev en dag senare p.g.a. att den som skulle slå lånade ut sin maskin till en granne som nu istället slår åt oss. Hoppas att yr.no håller vad de lovar nu.
Ha en bra dag!

Godkväll i landet!
Solsken i Enköping, har rymt hemifrån för en veckas ledigt. En massa hästar utanför fönstret som jag inte behöver sköta om 
Vi åker på litet utflykter, det blev inte gotland i år, så vi kör semester på medeltidstema ändå.