Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1083 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2009-08-02

Godmorgon där ute!

Ingen som skrivit än…Förvånad Har alla tagit sovmorgon idag?

Själv sov jag lite längre idag eftesom jag jobbade på Harrys igår och inte va hemma förrän strax efter 02.00. Det va rätt segt och jobba och tiden gick jättelångsamt…

Här är det ganska fint idag med lite sol som tittar igenom de tunna molnen.

Idag blir det plugg och stallet, skulle behöva slå med trimmern runt två av hagarna som är helt igenväxta utmed eltråden. iDet är inga hästar som gått där och betat än i sommar, så kanske är på tiden. Skulle även behöva fylla på mitt förråd av blåbär som börjar ta slut…

Ha en skön söndag Glad

garrilina
0

God Morgon! Uppstigen, frukosten äten och de fyrbenta som fick gå in i går kväll är utsläppta. Har sovit dåligt i natt så jag känner mig rätt avslagen. Grått och blött ute, är sjöar med vatten överallt efter gårdagens 15 mm på ett par timmar. Har inte planerat något för idag men jag tror att det blir nog skurning av någon box. Går inte att måla i dag.

Ha en bra söndag!

[Tjiwi]
0

Morron, grått idag men uppehåll. Kaffedags nu……ska få fötterna i ordning i dag på Elmia pållarna, sedan ska de köras oxå!

Sista semesterdagen så jag ska nog deppa lite idag med…..Rynkar på näsan

Tittut
0

Segt idag också. Det har regnat en skvätt nu på förmiddagen, men jag ska nog ut och jaga ifatt några blåbär ändå, trots vätan.

Hemresa framåt eftermiddagen/kvällen och jag misstänker att de andra vill ut och firra en stund.

Nu ska jag ta mig an att rensa de bär jag plockade igår, efter eftermiddagens störtskur. Det var väl samma som föll på Garrilina, misstänker jag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

mellanbyns
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Vädret är grått men hoppas på uppehåll åtminstone. Blir nog någon ridtur eller körtur idag. Har lite fötter jag skulle behöva titta på jag också.

På bild: Russe under fredagens löshoppning.

karisma
0

Hallå där ute Vi har varit stömlösa så det fanns ingen online i morse Det har kommit en skur nu på förmiddagen så det blir nog inte att slå sista vallen Ska åxå ägna mig åt hag jobb killarna vill ha nytt bete så det är bara ut med såg och trimmer

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

….jag ska nog ta lite inomhus jobb nu, fram med snabeldraken….Tungan ute

murkla
0

Solen lyser i malung!

Idag har jag varit till Leksand o köpt knäckebröd till kusnarna o mej själv!.  Var väl på lite sajtsing de är kul!

Nu sska jag ta ner resten av hagen o sedan jobba natt!

Ha de så br!a

[Croneld]
0

God kväll!
Idag har vi avslutat och packat ihop loppisen, vi gick plus ordentligt och barnen fick de mesta pengarna för vad de sålde. De var flitiga och artiga mot kunderna. Jag har bara fulla två banankartonger kvar, till nästa sommars loppis,  så skönt!

Jag använde min flakvagn och körde grejer på så det var toppen.

# 3  Du ska inte till Bergsåker på fredag och se på ponnytrav? Mina damer startar då.

Ha en bra kväll!

MagganS-B
0

God Kväll!

Loppisar ja, det blev en hel del i dag. Först bad i Herta, sen loppisar söderöver….kom hem med en del bra-att-ha-saker! Nu väntar "lilla gubben" på sitt kraftfoder, stod vid grinden när vi kom hem!

Ha en fortsatt bra kväll!