Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 803 ggr
karisma
0

God morgon 2009-08-01

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon där ute till en ny månad Ja nu är snart sommaren över få se vad den här månaden bjuder på Idag är roslagen grå och fuktig så det går nog inte att pressa idag då blir det andra aktiviteter Jag behöver ju inte ha is i magen då allt foder jag behöver är klart men det skulle vara sönt att bli klar någon gång

ha det bra än vad ni gör idag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Oj, oj oj, nu är det augusti, vart tog sommaren vägen. Men jag hoppas och tror att vi har många fina dagar kvar.
I helgen har vi loppis och jag ska nu ut och fixa i ordning skyltarna och ställa fram prylarna. Det har regnat i natt, men vi har ett partytält att hålla till under som tur är om det är blött.

Ha en bra lördag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Ännu en morgon med moln på himlen, men det verkar finns små hål för solen att titta ut igenom ändå.

Idag ska vi åka iväg på vår semestervecka, så fort jag stängt butiken. Det ska bli roligt!

Att få träffa lilla barnbarnet som jag inte sett sedan i mars!

Hästaran blev väldigt glada över att få komma till sjöhagen igår, de ser väl ut som ballonger när vi kommer hem.

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Här strålar solen från en klarblå himmel och enligt väderprofeterna ska det vara fint både idag och imorgon Cool Såå gött!! Även till RiLa lovas det just nu fint väder… så hoppas hoppas!!

Kollade lite på "V" på tv igår, lite nostalgi är det allt, då jag älskade V när det gick när jag var yngre :) Synd bara att det ska gå så himla sent jämt :(

Nu blir det snart en sväng till stallet och om jag känner för det även lite styrketräning på Friskis efteråt. Sen blir det en tripp hem till mamma för att hjälpa henne lite med hennes unghäst… Ikväll ska jag jobba på Harrys, sitta i entrén och göra folk fattigare. Rätt slappt jobb, men det kan bli lite segt efter ett tag…

#0 Vilken härlig sommarbild!!

Ha en skön lördag och hoppas att ni får lite sol idag Glad

karisma
0

# 3 Visst är de goa 2-års hingstarna mycket man efter pappaGlad

annelie-huskvarna
0

# 4 Är det Timon som är pappa?

MagganS-B
0

Gomorron!

Första augusti = höstlikt med blåst och mulet! Känns inte skönt alls, eftersom jag har två semesterveckor kvar…..trodde jag skulle få lite färg i alla fall. I går bakade jag 80 "ugnstrull" till medeltidsmarknaden och "palomia" var förbi och fikade med sin lilla Emma! Hästarna blev av med en massa kardborrar, nässlor och hundlokor i sin hage, så nu är dom tillbaks där igen. Låter hemskt med allt ogräs, men jämfört med arealen dom går på, så är det bara några fläckar…..dessutom finns det ju "rator" som det är bra att bli av med. Motverkar parasiter också…..

I dag blir det nog ingenting eftersom vädret är som det är. Jag skulle behöva köra runt i trädgården och ta bort överblommade växter, men har inte lust att ta på mig vinterjackan!

Ha en bra lördag!

karisma
0

#5  Ja till bägge

garrilina
0

God Morgon! Idag har vi grått, fuktigt och kallt. Sambon lånade bort traktorn igår kväll till en optimist som chansat och slagit i förgår, sedan gick hans traktor sönder, hoppades på att vända det idag och bala i morgon. Vårt hö står fortfarande på tillväxt……..

Har 1½ vecka kvar till jag börjar jobba så sambon undrar om det inte är dax att sätta lite fart på allt som ska göras kan inte förstå vad han menar..Obestämd 

Ha en bra lördag.

Hagelberg
0

Godmorgon!

Idag är det Axels födelsedag så vi ska ha 5-årskalas. Jan är iväg och hämtar fyrhjulingen som han ska få. Det blir nog svårt att få honom till hästarna nu……
Sista helgen på semestern…sen börjar kneget igen. Har haft en härligt lång semester så det känns ganska skönt att börja jobba lite igen
ha en bra lördag!

[Tjiwi]
0

Här är det oxå höstlikt idag, tidigare i morse var det blå himmel och sol, nu blåst och växlande….Rynkar på näsan

Blev löshoppning igår för Njord då han tappat en framsko, ska få nya i morgon……de ska bli fina till Elmia.Glad

Idag ska lilla Rusinella åka hem, blir tomt, hon är så himla mysig och lilla Hallon blir nog ledsen då han går ihop mycket med henne…..

mellanbyns
0

God morgon!

Som sagt inget vidare väder här idag. Ska fortsätta med gårdagens löshopping idag tänkte jag, Alla som hoppade igår imponerade, men mest vår varmblodsvalack som i vanliga fall kan snubbla på sig själv som igår hoppade 1.10 cm. Lite städning i sadelkammaren får det bli idag också och ikväll blir det en biltur.

Ha en bra dag!

Tittut
0

Gråmulet i den här delen av Sverige, som sagts innan. Ska ge mig i kast med att jaga rätt på lite fler blåbär idag men först ska jag åka och chipa lillla Molly i Gnarp, och se hur hon har utvecklats. Måste krama Tea lite med, förstås.

Ha en bra lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

Gråmulet i den här delen av Sverige, som sagts innan. Ska ge mig i kast med att jaga rätt på lite fler blåbär idag men först ska jag åka och chipa lillla Molly i Gnarp, och se hur hon har utvecklats. Måste krama Tea lite med, förstås.

Ha en bra lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Chirak-96
0

God förmiddag. Jag och Alva tog en ridtur innan frukost i morse. Så nu har jag galopperat barbacka, jag som nästan aldrig rider. Men mysigt var det.

Dagen går åt till städning eftersom min mor kommer hit och ska vara barnvakt i natt. Vi får sova i stan. Har blivit inbjudna till en dubbel 35 års fest med tema Grease. Kul med teman men man får ju lov att leta kläder… Har fått låna en klockad kjol och har nog nått att ha upptill själv.

Jaha då var första augusti här (Grattis Jajja) och man blev väldigt glad mär man blädrade blad i almanackan. Men uj så fort sommaren har gått, visst än är mycket kvar men bara 2,5 vecka kvar tills skolorna börjar. Sen vet man ju att hösten rullar på illa kvickt.

murkla
0

Här i Malung lyser solen o de är ganska varmt.

Om 9 dagar så är de utställning i Rättvik, bästa att fundera på att putsa o hitta nummerlapparna, ta några transportture så han vänjer sig vid de. O vad skak man ha på sig o ragga folk som kan följa med. Ni vet hur de är.

Men i dag ska jag gå på thail massag de ska bli skön de o de behövs kan jag säga!

Ha en bra Lördag o helg!

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon.

Här skiner solen idag och det är väl tur det då vi ska iväg på bröllop snart och jag hoppas att vädret håller i sig så här hela dagen, själv har jag ont i skallen och nacken som attan men det är bara att bita ihop och se glad ut.