Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 801 ggr
karisma
0

God morgon 2009-07-31

Morgon där ute Roslagen är lite grå idag hoppas regnet håller sig bort Har en åker på slag tänkte att det skulle bli små balar men vi får se hur det går.  Annars är det bara en vanlig fredag

Ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Reko
0

Efter några dagar norrut bilar jag söderut under dagen. Jag har varit och kikat på ett nytt jobb men i morgon väntar en ny start i lagserien i körning.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Mulet och fjorton grader, vart tog min fina sommarvärme vägen?

Idag ska vi släppa ut hästarna i sjöhagen och packa ihop oss inför vår semestervecka. Simon har åkt ner till Rättvik på classic car week, han fick ledigt från jobbet idag.

Mixie
0

God morgon! Kort arbetsdag idag, härligt!! Får se om jag sticker ut och kör eller inte.. Tror inte det då jag glömde hjulen hemma :S Klantigt värre…

//Mickan

[Croneld]
0

God morgon!
Dottern hade filmkväll igår kväll med sina kompisar så det var popcorn och stoj. Härligt med sommarlov! Sambon och sonen har sovit i husvagnen, så jag hade hela sängen för mig själv.
Ska strax till staden för att uträtta måste ärenden, sen ska jag köra grejer till helgens loppis.

Ha det bra!

MagganS-B
0

Gomorron!

Det doftar nybryggt kaffe……solen försöker nå genom molnen, om det är dimmoln eller regnmoln har jag inte hunnit spekulera över. Tänker baka "ugnstrull" till medeltidsmarknaden i dag.

I går var det betesputsning i stora hagen så hästarna fick gå hem en stund, Kjell och sonen fixade det själva, hästarna börjar bli vana att "flytta själva" nu…..Den lilla Lojsta-hästan har inte brunstat om så hon får åka hem nu.

# 4 I dag blir det garanterat inga nya trasmattor på loppisen om det är den i Norrtälje!Flört

Ha en mysig fredag!

bubbe
0

Lite halvmulet i Roslagen som sagt, men just idag har vi inget på slag. Fick in 5-6 ton härligt grönt hö igår, men det är mycket kvar som fortfarande står på rot. Hoppas på ett riktigt högtryck, så att vi slipper plasta framöver, det blir så slitigt i vinter.

Sista dagen på jobbet igen, innan två veckors semester. Den börjar med körtävling imorgon lördag, och nästa vecka börjar med 4 dagars ridläger och avslutas med RiLa kommande helg. Sen blir det en veckas oplanerat, men höskörden kommer förhoppningsvis smyga sig in så fort vädret tillåter.

Semester var det ja!!!

annelie-huskvarna
0

Guten Morgen!!

Här börjar det att mulna på, så vi får väl se vad det blir av vädret idag. Har precis varit och styrketränat en sväng på Friskis nu, det var välbehövligt då det varit dåligt med den varan den sista tiden. Nu blir det en tripp till stallet å sen blir det plugg, städning (förhoppningsvis) och handla lite mat för det börjar bli tomt här hemma…

Ha det gött Cool

garrilina
0

God Morgon! Här skiner solen just nu men det ser ut att bli regn även i dag, fick en skur i går kväll igen. Vi väntar också på högtryck för att kunna slå, börjar bli tröstlöst.

Ska gå ut och måla ett fönster idag också, det konstiga är att jag har vitfärg överallt t.o.m. på benen efter mitt målande.

Vi ska även hämta hem ett av våra shettisston som gått hos grannen ett tag. De ska åka och hämta hem sin nya ponny idag, tror vi har smittat av oss för nu blir det ett russ även där. Ett sto efter Orust.

mellanbyns
0

God morgon!

Long time no see, tyckte att det var så dags att skriva här igen.

Solen skiner även idag men det blåser en del. Idag kommer en tjej som hjäler till i stallet ibland hit för att hjälpa mig att löshoppa de flesta av hästarna. Ska även hämta hem Sandra från grannen eftersom hon får hem ett eget sällskap åt sin shettis ikväll. Hon har gått och blivit russägare :) så nu ska jag se till att hon hittar hit till Gif också.

Ha en bra dag!

Tittut
0

Här i Lönnångersfjärden skiner solen, men det blåser. Familjen ligger ute i båten och metar abborrar, och jag ska gå och jaga blåbär en stund. Ska se om det blir lika lätt att fylla frysen som i fjol.

Hallonen verkar det däremot sämre med. Inte alls lika mycket kart som förra året.

Hoppas ni får en fin fredag och lycka till med alla höskördar.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Solen skiner men det är ganska ruggigt ute, fy, känns som höst och det får mig att må lite dåligt…..

Wildas ryttare kommer snart och ska börja rida igen, bra! Senare ska jag i alla fall köra par med dom idag, blev inget av igår och det är tänkt att jag ska köra en liten russfamilj på uppvisningen på Elmia så det är bäst att se till så de får gå ihop några fler ggr……..

#7 Hurtbulle…….Skäms

#10 Jag har ett stort Hallon kart här……Flört

Kolla in bilden, denna lilla unge pratade vi med i Hornborgarsjön, kolla in hans stora fötter….såg jättekul ut men vi har inte kunnat artbestämma honom, någon som kan??

murkla
0

Go Morgon!

Har försovit mig i dag, fast jag är ledig. Men ha de tä'kt gå upp vid 9 tiden i dag , men vakande vid 10 så farligt int men en då!

Här är de muligt de kommer väl regn somd e har regnat de senaste dagarna nu…..

ska ta såga ner lite små sly träd o se om de går att göra stolp av de. Himla dyrt att köpa stolp men de är ju bra…

Annars allting bra!

He en bra fredag!

[Grabbarna-A]
0

Snart semester…bara en arbetsdag kvar, tjoho.

Jag gjorde en liten hage utanför min exmoors box igår så han inte kan springa runt i hela hagen på natten utan håller sig lite mer still. I morse när jag kom ut så hade han börjat riva mellanväggen in till Amaretto Skrikandes, suck. Vi får se hur många dagar detta kommer fungera Obestämd.

Imorgon åker vi och tittar på utställning som Aramon skulle varit med på men utan honom då då. Det är exmoor, dales-, higland- och fellponnier. Det ska bli himla kul att se alla dessa ovanliga raser.

Ha en bra fredag

annelie-huskvarna
0

# 11 Skrattande