" föl sjuka" eller?
Igår kom några grannar till stohagen när jag var där på morgonen De beklagade att mina fölungar hade blivit sjuka och att det smittade, men de kunde inte förstå att den som var mest sjuk var piggast och sprang som en tok på dagarna Tror ni att jag stod som ett frågetecken deras barn var ljupt berörda och fällde en tår När de förklarde sjukdomen visste jag inte vart jag skulle ta vägen ( jag skratta så att jag höll på att dö) så nu är jag nog ännu mer dum blondin i deras ögon Men det var många familjer som diskuterat sjukdomen på tomtområdet så nu har jag satt upp en lapp med mitt mobil nr, så de kan nå mig om de undrar om något
Sjukt föl nr ett
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

?????? Jag vill inte säga vad jag tänker, men blondiner är jättekloka! I jämförelse alltså!
Hmmmm, stackare!!

…
Vilka häftiga fölisar du har Malin, föresten har du varit till vetrinären med dom??? 

# 5 Ska just nu lasta och åka

Vilken tur att de uppmärksammade dig om denna smittsamma sjukdom.
En liten fråga bara, berättade du din teori om vad det beror på eller lät du dem hållas?
*skrattar*

Det var ju faktiskt riktigt kul…
Trodde det skulle stå om mer elände med fölisar, så tack för ett riktigt gott skratt!

Nu är det min tur att vara blond.. Vad var det som gjorde att dina grannar trodde dina föl var sjuka?? att de släpper fölpälsen eller..??
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#9 Vad skönt…en till som inte fattar riktigt. Och jag har ändå mörkbrunt hår (fniss). Hur menar dem att fölungarna är sjuka?

#9,10 Ja fölpälsen
Jag förstår, de har fått fläcktyfus!
Lite roligt!
På ett sätt mycket skrämmande, att vissa människor som bor i städerna numera inte har en aning om hur djur fungerar eller ser ut, och dessutom inte tar reda på fakta förrän dom inbillar sina barn en massa strunt!

haha, tack för ett gott skratt såhär på morgonkvisten. men det är sjukt vad fort ett rykte kan gå bland folk som är ovetande. istället för att ta reda på orsaken eller fråga så disskuterar man sinsemellan. det skulle vara skoj att veta om dom har tänkt tanken på den beryktade svininfluensan och om detta var smittsamt på människor….