Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1032 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-07-29

Godmorgon i landet!

Här strålar solen från en klarblå himmel igen, härligt!

Vi ska ut med hästarna nu på morgonen, och sedan blir det butken för mig. Sara stannar hemma och ska städa åt sina smådjur och litet annat.

Nu ska jag betala räkningar, och sedan äta frukost!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Även här skiner solen från en klarblå himmel Skrattande

Idag blir det stallet, plugg och klippa gräset hos farmor. Vilken ordning det sker får jag se…

Ha det!!

[Tjiwi]
0

Morron……sol!

Nu ska jag åka till Maria i Mantorp för vidare färd mot Tingsryd!!I I går när vi var på tur runt Vänern hörde hon av sig och ville åka dit och undrade om jag hade lust att hänga på……jo sa jag…..efter närmare åttio mil igår och hemkomst vid 23.30 så känns det inte lika självklart idag….men , det är bara att ta tag i det. Vet att det blir kul!!

Vi fick se massor igår och gjorde följande stopp, Hornborgarsjön, Kinnekulle(högst upp förstås!!), Läckö Slott, åt i Vänersborg, tittade på akvedukten i Håverud, sedan bar det hem, via Karlstad, Askersund, Linköping med bara stopp i Laxå för inköp av kaffe!  Det blev en trevlig dag om än ngt jobbigt i slutet.

Ha det så gött!

Tittut
0

# 2 Det var en riktig utflykt!

Här sover barnen än, och jag gick just upp. Får se om det inte är en massa tråkiga att göra saker idag, men jag skulle helst vilja göra inget.

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God Morgon! Idag skiner solen från en klarblå himmel. Dottern och sambon är på semistationen som "vanligt" nu på morgonen, hoppas att Ulrika Snärtan släppt sitt ägg nu så vi kan köra iväg henne och kompisen shettisen Zappa på bete. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag men jag tror att det blir målning av några stallfönster.

#2 vilken dagstur Ia.

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

# 2 Håller med # 4, vilken tripp och vad ni hann se mycket!

Idag kommer mamma på besök och vill bada med barnen. Jag ska försöka det med, men håller fortfaranade på att få ordning på hushållet. Idag ska jag gå igenom hallen och tamburen nu på förmiddagen.

Ha en bra dag!

garrilina
0

Allt såg bra ut vid ultraljudet så vi har kört iväg dem på betet. Unghingstarna gnäggade glatt och de svarade men dök sedan ner med huvudena i gräset, hade inte tid att kolla grannhagen.

alpros
0

I går hämtade vi hem Alpros från Ling. Kärlekssemestern var slut för hennes del. Dem har stått och viftat bort flugor på varandra i en månad och det kändes hemskt att sära på dem. Nu återstår 10 månaders väntan.

Har jobbat en månad nu efter semestern. Usch, vad det känns trögt. Men man får passa på och njuta av sommarens sista suck.

Fick ett glädjande besked att en gammal uppfödning, som närmar sig 20 år, får komma tillbaks till tidigare ägare och vara pensionär, efter många års slit på en ridskola. Alternativet var de evigt gröna ängarna.

På lördag ska jag och karl´n på bröllop. Jag känner inte en kotte, men det blir nog kul ändå!

Pernilla-N
0

Hemma igen efter en semestertripp till Stockholm. Idag ska det packas upp och sen måste Idunn köras, ska göra vad vi kan för att banta henne inför Rila! Elliot får vara barnvakt när vi är ute och kör, ställer dem i samma box så håller sig Embla lugn. Han är världens bästa storebror, alltid så snäll mot sin syster!

[Grabbarna-A]
0

Go kväll, bara 2 arb dar kvar till semestern… Det blir 2 lugna dar då jag har en som lär sig mitt jobb, så jag kan bara sitta brevid och softa Cool.

Har haft hovis ute 2 ggr den här veckan, i måndags för att kolla Aramons hovar efter hovböld (hitta ingen) och idag för att slå på Amaretto skon som han galoppa av sig i måndags.

Imorgonbitti kl 8 ska vi vara på kliniken med Aramon för hältutredning. Jag hoppas verkligen att det inte är ngt jätteallvarligt.

Ha det så bra

[Tjiwi]
0

Hemma igen efter ännu en resa……..den gick till Småland, närmare bestämt Tingsryd. Världen är inte så stor, så fort vi närmade oss Börjes varuhus så råkade vi på Katrin H som satt och fikade våffla!! Trevligt att få en pratstund med henne. Vi tillbringade dagen i olika affärer och åt lunch och glass innan vi återvände till östergötland….nu tror jag att jag håller mig hemma ett tag!!

karisma
0

God kväll på er jobbat hela dagen och så har mitt främmande åkt hem fast hon tog en omväg förbi min tandhyginist som fixa en akuttid till henne Corinas dotter Linn 6-år  sa till mig när hon åkte Malin jag hoppas att du vet vad kärlek är för jag älskar dig och kommer snart tillbaka (snyft) ungar Läs tråden fölsjuka så får ni ett ett gott skratt i kväll

Ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~