Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavel
Läst 3014 ggr
NovaRoll
0

Polar är död

"Polar död
Ponnytravet.com har idag fått beskedet om att en av dom allra främsta ponnytravarna genom tiderna är borta, nämligen Polar 415. Polar nådde rekordet 1.42,2a och var en mycket eftertraktad avelshingst dom senaste åren. Polar blev 26 år. Vi återkommer med mera info om Polars karriär och hans framgångar som avelshingst dom närmaste dagarna. 
Björn Hammarström "

teamvilse
0

Tråkigt :(

MagganS-B
0

Jättetråkigt med tanke på att det inte finns så många godkända hingstar efterhonom som det borde!!!!!!

amandahandersson
0

#2, det är sant. Men nog finns det hingstar e. Polar som kan tänkas bli godkända inom en framtid?

Jättetråkigt att han gått bort :( Kanontravare… Och vilka kanoner han lämnade!

Tittut
0

Jag skulle vilja säga som så, att det var synd att han inte användes vid tidigare tidpunkt. Han blev ju använd först när han kom till Gotland, vilket var sent i livet.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Jossa
0

Gu vad tråkigt!

Vi har iallafall Maxxum 576 som är godkänd efter Polar, och honom ska vi betäcka Conelia med nästa år.

[Croneld]
0

Alltid tråkigt att mista en häst hur gammal den än är. Gråter

Mixie
0

Tråkigt =( Hoppas på Elins Ängman, han e fin :)

//Mickan

Angel
0

Jättetråkigt Gråter Och det ser tyvärr mörkt ut att få igenom någon mer son efter honom. Jag känner iaf inte till något "ämne"..  Vad jag vet så var det väl inte så många extriöra toppston som betäcktes med Polar, har jag fel? Det brukar vara en förutsättning för att få godkända hingstar.

amandahandersson
0

#8, tja, både Petro och Pejnarve Polis finns e. Polar, och jag tycker iaf dom ser trevliga ut!

Och så finns ju helfina Maxxum, och även ston e. Polar (Kålmans Pärla, Mareld) som det avlas på.

MagganS-B
0

#9 Jo både Petro och Pejnarve Polis har goda prestationer, dessutom är Polis godkänd i Norge, så det skulle väl vara uselt om inte dom går in i aveln! Där har premieringsnämnden nåt att bita i! Men som vanligt blir det väl tummen ner……Ledsen

Tittut
0

Avdelning värdelöst vetande:

Nu har jag grundstambokfört den första av Maxxums avkommor!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

amandahandersson
0

#10, men nu är dom ju även dyrbara "blodsbärare" som kan föra Polars blod vidare. Förstår faktiskt inte varför dom inte blir godkända.

Angel
0

#11 Kul! Det blev inte mer än tre föl i år om inte jag minns fel..

Pejnarve Polis är en riktig goding, han har en fantastisk utstrålning när man ser honom på banan. Håller bara med, det vore nåt Räcka ut tungan

September
0

Matilda  

Pascal  

Peter Pan  

Gulltösen  

Molly  

Rollo  

Diana  

Nu får Panter bära vidare på blodet efter Pascal och Molly

ChristinaLindström
0

Tråkigt, Polar har lämnat många bra travare- hoppas det kommer fler godkända hingstar efter honom. Har föresten ett årsföl (Indra Maxx) som är efter Maxxum. Glad

tearsofmemories
0

Nej vad tråkigt :(

Malu
0

#14 Ja, Panter står som nummer ett att betäcka mitt russto med om några år när hon är mogen för det.
Jag ägde ju Fröken II (död 2004)som var efter Pascal 239, så vill gärna ha avkomma från Pascals led igen!!

SigneK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade ett föl efter Panter f. 2007, jättefin och elegant!

Malu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vicken sötnos! Men jag önskar en svarting så den blir lik Peter Pan o mitt russto Fröken som var väldigt likt sigFlört

Sussi82
0

Hejsan alla!

Gud vad kul de är och läsa om alla Kålmans uppföningar vi fått fram.

Jag är en utav barnen i dalarve familjen och sörjer fagtiskt Polar ännu idag. Men han ligger i alla fall begravd där han trivdes som mest alltså på gotland där han verkade som längst innom aveln.

Men de är kul att han hann få fram så många fölisar med ett mycket bra spyke.

Hoppas verkligen att hans godkända hingstavkomma ska föra hans psyke och vilja vidare.

Har även varit inne och läst tråden om alla kålmans hästarna och måste säga att de var väldigt kul och se hur dom ser ut nu och hur de har gått för dom. När man såg dom senast var ju innan dom lämnade gården på gotland.

murkla
0

Synd att de inte finns så man godkända hingstar efter han. Så de kan föra hans…….. vad säger man..

Som jag förstår så har han betyt väldigt mycket för russ. Alltid tråkit när de går bort men han har ju gjort mycket…

Intressant att läsa om han iallafall.!

Tusen
0

#21 Men det finns ston och de kan föra hens gener vidare!Glad

rebeccajansson
0

Ja man får inte glömma Panter, hans mamma är ju helsyster med Polars mamma. Panter har tävlat i ponnytrav nu i två års tid och sprungit ner sig till 2.11,6. Två av Panters avkommor har fått 42p 2008 och då är det ett föl och en ettåring.

Foto (c) Mats Hallin

murkla
0

#22 Natuligtvis stona finns, de får vi inte glömma bort! Skrattande

Såg att de blev lite konstigt på mitt inlägg #21 Man ska vara många .