Lojsta Resolut
Vill bara meddela att guld russet Lojsta Resolut betar på de evigt gröna ängarna. Många har frågat om vi skall ställa ut honom på skansen i år, men detta går ju inte.
Resolut
Inter/Marika/Ponte
Blev 18 år
Sveriges finaste valack, fick som högst 42 p och guld vid väldigt många tillfällen.
Vi kommer fortfarande att skänka hederspris på skansen till bästa valack. //Carin

Tråkigt att höra. Sänder en tanke från mig och Chirak som hade äran att ta emot hederspriset 2007.
Vad tråkigt Carin. Jag tänkte på er så sent som idag faktiskt.
En väldigt fin valack var det, och en kul personlighet.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Tråkigt Carin, men du får glädjas åt alla fina minnen ni haft ihop.

Tråkigt att höra! Vi har också haft äran att ta emot hans hederspris 2006 med Russe.
Vad tråkigt
. Vi har oxå haft äran att ta emot hederspriset 2008 med Amaretto.
#2 ja, han va en rolig häst. På utställningarna fick jag säga åt domarna att inte säga: vänd och trava, högt, för då drog han gärnet. Han visste precis vad han skulle göra.
Vet inte hur många gånger vi ställde ut honom.
Känns så konstigt att åka till skansen utan "Resso". För mig så är han skansen. Tror att han va med 8 gånger eller nåt. Rätta mig om jag har fel.

Ingen kan ersätta honom men lite sugen är jag på att skaffa en ny utställningshäst. Det är kul.
Så tråkigt! Speciellt i år då det är en Jubileumsutställning på Skansen då alla tidigare (och äldre) deltagare får vara med. Det skulle han säkert ha uppskattat.
Ni får tänka tillbaka på allt roligt ni haft tillsammans.

Kan du inte lägga in en fin bild på honom från någon vinst på skansen?
Tror att Liselotte har bilder på honom i från skansen. Jag har bara dom som sitter på min vägg.
Liselotte kan du fixa??????? 

Vad roligt skrivet: vad tråkigt att han var så fin. haha. Jag förstår vad du menar.
Skulle du kunna maila bilden till mig så vore jag tacksam?

#11 Ja, oj, jag menade förstås att det var tråkigt att han är död och att han var så fin. Vad fel det kan bli…
Bilden kommer.