Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 913 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-07-24

Godmorgon i landet!

Här är det mulet idag, vi hade tänkt köra före jobbet. Annars är det butiken som gäller. PEter är hemma, nu kanske vi får upp elaggregatet så vi kan släppa ut hästarna på betet igen.

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Även här är det mulet idag… Snart blir det en sväng till stallet, sen lite plugg. Därefter ska jag till farmor en sväng och äta världens godaste spaghetti och köttfärsås :) Sen bär det av till brorsan för att fortsätta öva lite på vår sång som vi tänkte framföra på bröllopsfesten imorgon.

Ha det gött Skrattande

MagganS-B
0

Gomorron!

Här har mullrat och öst ner vatten från himlen, 19 mm har vi i mätaren!

Hela trädgården är full av äppelträdgrenar, fick världens chock när jag kom från jobbet i går, fast jag visste att det skulle komma en dag. Det var beställt! Så nu vet jag hur semestern börjar…..men först skall det firas på Hamnkrogen i Herrvik i kväll!

Ha en bra fredag!

Mixie
0

God morgon!
Kom precis till jobbet men det blir en kort dag idag.
Helgen ska spenderas i bollnäs där vi ska campa och kolla på fina bilar, hoppas på vackert väder!
Ha det såbra idag!

//Mickan

garrilina
0

God Morgon! Här står regnet som spön i backen och har gjort det sedan i går kväll. Dumt nog så lämnade jag tvätten ute så den är blötare nu än när den hängdes. Blir nog så lite utevistelse som möjligt idag. Ska ta en tur till kyrkogården i Hälsingtuna bara med blommor på min Farmors grav hon har namnsdag i dag.

#2 Trevlig semester!

Ha en bra dag!

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon där ute i regnet Har börjat med en dålig vana att sova till sju får nog ställa klockan. Det finns vissa positiva saker med regnet man slipper flygfen fast det blir ju bubbelt upp sedan Mina hästar fick medel mot dessa igår så det har nog regnat bort, det blir så när man gör saker efter schema. Fast min ena lilla hund håller sig på tomten när det regnar och besöker inte grannar så visst är det något bra med vädret Dagen går åt till att städa och lite häst till kvällen

Ha det

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Här har det också sovits längre än brukligt, men det är regn, grått och trist så det känns inte som att det gör så mycket.

Elin låg med feber hela gårdagen, och jag hoppas att hon är piggare idag. Mamma och pappa kommer hem från Lönnånger i dag, och jag misstänker att Elan vill dit när de kommer hem.

Sonen ska med pappa på rally. Sambon ska åka kartis med den fd juniorvärldsmästaren i helgen för första gången, och sonen ska vara med på servicen. Undrar vem som är lyckligast?….

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

garrilina
0

Nu är det beställt för insemination i morgon bitti, De har precis kommit hem och ägget såg jättefint ut. Sedan är det bara att hålla tummarna för att det tar sig också.Glad

[Croneld]
0

God morgon!
Jag har suttit i telefonen en stund på morgonen med ärenden runt min fars dödsbo, det verkar aldrig ta slut.
Dags för fortsatt rensning av lägenhet….

Ha det så bra idag!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här försöker solen titta fram mellan molnen……inte har det varit någe vidare semesterväder dessa veckor inte och snart är det bara en kvar……

Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag. Motionera pållar förstås någon gång under dagen, annars får vi väl se….kanske en sväng ut i skogen efter mer kantareller??

Ha en skön fredag allihopa!!Glad

Chirak-96
0

God morgon. Såg regnigt ut i morse när jag släppte ut hästarna men nu skiner det upp. Blir väl till att ge sig ut i hagen för att trä på exemtäcket och lite flughuvor då…

Till kvällen blir det dans i Parken Zoo här i Eskilstuna. 3 dansband på samma ställe, perfekt när man vill bugga!!! Inte gör det något att Scotts är ett av banden :)

Hästarna har denna vecka fått vila, men det börjar bli dax att ta tag i dem nu. Poffi ser ut som en tunna. Birk och Acke ska ju på läger sen så de behöver sättas igång så de orkar.

Ha det gott.

Tittut
0

# 10 Om du gillar dansband får du anmäla dig till RiLa festen. Det talas om att det blir dansband där på kvällen.

Själv hade jag föredragit lite rock n´roll och headbangning, men man får väl ge sig för majoriteten….Rynkar på näsan

[Tjiwi]
0

#11 Hjälp……jag har ju två vänsterfötter, dansar skitdåligt……får gömma mig och hoppas att ingen bjuder upp!!Skäms

annelie-huskvarna
0

#11 Åååå jag som älskar dansband Glad Men så kan jag inte gå…Gråter

Typiskt!!

CarinaA
0

God förmiddag !

Ska göra ett nytt försök att köra "OMÖJLIGA" russet Tyke idag, igår kom jag ner för backen o där slutade det att blåsa, o då kom alla flugorna ! Så det var bara att vända o köra hem i trav så att han inte skulle hinna få något ben över skalmarna i sina försök att träffa några av de där otäcka djuren, grrrrrrrr ! Hade gärna bytat honom mot ett frimärksalbum igår !!!

#2 Maggan , tänk på mig när du firar !

ha en bra dag !

murkla
0

Typ eftermidda!

Mulet men solen kommer lite fram.

Igår hade jag transport träning på fölet o de gcik bra , fölet igen in men mamma var ju inte så lätt att få in men till slut så gick de bra efter 1,5 h så. Men Granngubben fick spel o tycket att de var djurplågeri o ch skulle anmäla till polisen, Försökte att ta kort på de som hjälpte mig  och skrev ner deras bilnummer o så..

Men han lugnade ner sig o o vi sa att de tar tid att lasta o fölet behöver lära sig att kunna vara inne i transport , att man måste i bland  sätta kors med band bakom mamman rumpa så hon går in. Ingen häst får ju stryk… Han kan aldrig har varit med o sett när man lastar djur inte..

Men i dag väntar jag på att hovslagaren ska höra av sig om han kan ta min ponny i dag eller inte, Får inte tag på han.

Annars är allt bra här.

[Grabbarna-A]
0

Go kväll, nu får man göra helg, ingen rolig sådan dock för min exmoor är halt… Han har varit det en vecka men i onsdags och igår var han nästan ohalt men idag linkade han som 17 så det blir till att ringa kliniken på måndag. Han är pigg och glad iallafall.

#11 Åh dansband Obestämd, kunde du inte stått på dig lite mer Flört, fast vi får nog trevligt ändå…Glad

Ha en trevlig kväll

Tittut
0

# 16  Vi får spara rockandet till mitt partaj istället! Garanterat inte dansband…

VeronicaP
0

God natt eller nåt sådant.

Vi har varit och tävlat en insprängt lopp idag på Halmstads nattrav och Amanda och Ijor överaskade idag igen och vann och det med nytt rekord på 1.55,9 :-) nu hoppas vi att de båda behåller formen även till 5 års baggen :-)