Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1536 ggr
VeronicaP
0

Hur ser era 06 ut nu?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har för mig att det varit en sådan tråd innan men inte hittar jag den ;-)

så jag gör en ny.

Här kommer ena våran 3 åring

Reveholms Wilma

E. Tomtebos Enoc G
U: Mirabell III
UE: Inter

VeronicaP
0

En till från andra hållet.

Hon var väl inte riktigt villig på att stå stilla om man säger så *S*

VeronicaP
0

Här kommer på våran andra 3 åring

Slättens Hälge

E: Tomtebos Enoc G
U: Mary
UE : Platon

Tyvärr inte bästa bildkvaliten taget med mobilen

VeronicaP
0

En till på Hälge

CarinaO
0

#0 & #1 Vad fin =) Påminner mycket om våran Sofia T som också är efter Tomtebos Enoc G Fast hon är en -07

VeronicaP
0

#4 Tack så mycket :-) Ja de är lite lika , eran är jättefin också , det är så kul att se hur de utvecklas och hur de kan se ut i olika staider.

amandahandersson
0

Här är Razmus Raid, e. Raider, u. Nisans Nadia, ue. Niklas II.
Har ingen bild på honom när han är uppställd, men har en miljon bilder på honom när han tävlar.

Han är valack och 125 cm i mankhöjd. På utställning skulle han förmodligen fått 30 poäng, då han saknar ponnykaraktär och ser ut som en lång och smal älg. Men han är ju tänkt till trav, och det duger han till. Har gjort 3 starter, vunnit 2 och kommit 2:a i en, dessutom har han travat svenskt rekord för 3-åriga hingstar och valacker i voltstart (2.02,4).

Här är då min lilla ögonsten :)

amandahandersson
0

Igen :)

Tusen
0

#6 Du kanske skulle testa honom på någon utställning. Han kanske får högre poäng än du tror. Sen har han säkert ponnykaraktär (då det finns en mängd olika rastyper för ponny) men jag antar att du menar russkaraktär.

Nathalie_p
0

Ljungens Copiad e: Korsnäs Brådis u: Ljungens Copia ue: Vagabond.

Är 128cm och springer på travet. Han har gjort 4 starter och har 4 raka segrar :)

Nathalie_p
0

En till :)

amandahandersson
0

#8, nja, han påminner mer om storhäst faktiskt… Fast han växer nog på sig lite mer, är fortfarande lite "bebis" i kroppen :) Men vi får se, trav och ev. ridponny i framtiden får nog räcka åt honom!

Tusen
0

#11 Svensk ridponny känner du kanske till. Det är en stor häst i ponnyformat.

Sen tycker jag inte att du ska underskatta din ponnys utseende. Varför inte pröva. Ibland kan man bli förvånad över utställningsresultat också. Vår uppfödning överraskade oss totalt då hon som 2-åring blev bästa ungsto på en utställning och i år, som 4 åring, blev hon reserv-BIS. Inte ens vi som är partiska skulle kunnat tro att hon är så fin. Så pröva du med Musse. Han kanske är en toppenkille även utseendemässigt. Dessutom är det en merit för hans föräldrar.

MagganS-B
0

# 12 Tyvärr kan inte Musse visas på russutställning, eftersom hans mamma inte är premieringsberättigad, men en bedömning kan han säkert få!

Jättesynd!

[Tjiwi]
0

#1 Mycket snyggt sto!Kyss

VeronicaP
0

#14 Tack så mycket Skrattande

amandahandersson
0

#13, ja just det, det var ju något sånt också har jag för mig! :) Därför har jag släppt helt att ställa ut honom.

Så travponny får räcka :) Nu i vinter hade jag tänkt rida in honom, och nästa sommar kanske han får testa hoppa lite. Han har visat vissa hopptalanger så.

Farmen
0

Lissi Ess e.Ernst Rasken u.Leilu ue.Vagabond
126 cm
Hon fick fina 42 poäng på premieringen i år och har för tillfället ett rekord på 2,37,1.

Farmen
0

En till bild på Lissi Ess.