Godmorgon 09-07-21
Godmorgon i landet!
Här öser regnet ner, jag och Sara hade tänkt köra nu på morgonen,, men det ser ju inte så lovande ut!
Det blir butiken för oss och hundarna sedan, och då får vi väl göra ett försök på kvällen att köra, men jag är alltid så trött då så vi får väl se hur det går.
Tog hem ett elaggregat igår, och det viasade sig att elkopplingen till det inte får användas utomhus, hur idiotiskt är inte det???? Det är kombinerat för både batteri och vanlig ström, verkade ju bra tyckte jag!
Jag som hade hoppats att jag kunde släppa ut ettåringanrna och Mimmi i sjöhagen igen…

Godmorgon!
Mulet väder här idag, men inget regn… än. Idag ska jag åka och titta på bröllopskläder, min kusin gifter sig på lördag så är väl på tiden att man tar tag i klädbiten. Jag och brorsan satt och skrev färdigt låten som vi tänkte framföra på festen igår. Han har ju lite musikalisk känsla till skillnad från mig hahaha
Eftersom man är uppe tidigt som vanligt så får jag väl passa på att åka upp till stallet innan affärerna slår upp dörrarna kl 10. När det är avklarat ska jag träna och rida mammas pålle, då tiden inte räckte till för det igår. Har även tänkt att jag ska svänga förbi en gammal kompis som jag ej träffat sen jag va liten. Tänk va bra facebook e, så man kan få kontakt med gamla vänner igen 
Ha det gött idag!!!

Go morgon!
Oj vad tiden rusar iväg, här är det en bokförings dag med inslag med inslag av Gnistra o Sophia med en vända i skogen.. Sedan är det arbete mellan 14 - 22.00. En ganska molnig dag men förhoppningsvis utan regn. För det har vi fått nog av här i Alva, jag tror ej våra potatisar i åkern gillar mer vatten för de har nog dåligt med flytvästar….Solen orkar just nu skina utanför fönstret, jippiii!
Ha en härlig dag !
På bilden är det Börjes 2 härliga hjälpredor/häst tjejer (den ena är Birks ryttare), de var med på utställningen o dagen inna o jobbade i det tysta, super tack för er hjälp!

Morgon här i roslagen är det dissigt vet inte vad det blir av det. Idag ett annorlunda borta jobb att promenera runt en hage och skriva upp alla fel, fast det låter bättre än vad det är Hagen är över 200 hk och en sidan går brevid mororvägsstaketet går knappt att ta sig fram fast de stora hundarna kommer att vara nöjda efter den promenaden Sedan blir det lite häst
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Gulliga kossor! Fast jag har ju koskräck, så jag är nöjd om det är ett bra staket mellan mig och korackarna.
Här är det soligt men blåsigt och jag är nyuppstigen. Hade telefonmöte 2,5 timme om RiLa i går kväll igen, så då gick den kvällen. Men det börjar nog arta sig.
Nu ska jag dricka mitt Skansente. Tur det är Guldruss snart, för förrådet börjar tryta.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God morgon
Här i Kronoberg är det mulet och blåsigt men uppehåll. Idag kommer Tokinas nya matte och hämtar henne. Känns lessamt men jag vet att hon får det bra. Det är otroligt hur små hästar kan smyga sig in under skinnet.
Há en bra dag!
Gog morgon!
Sitter här med min morgonlatte, Kanske ska prova på att köpa lite Skansente jag med i höst. Förr drack jag alltid te, kanske ska ta upp den gamla vanan.
# 3 Isabeller här med!
# 5 Visst gör de, kryper in i skinnet. Arrak flyttade ju också för ett par dagar sedan och det är lite tomt i hagen utanför fönstret.
Men nu kan andra få glädjen av våra russ, och vi får behålla våra minnen.
Ha en bra dag!
God morgon !
Strålande solsken men rejäl blåst ! Har rejält ont i ryggen så jag får nöja mig med lite russinpyssel innan jobbet i eftermiddag !
4-års russinet Julius var o tränade igår på flyinges terrängbana o han hoppade minsann bank,trappa o galopperade igenom vattenhindret som om han aldrig gjort nåt annat !!
Ha en bra dag !
PS ! på tal om the, mina gotlandsblandingar börjar ta slut, har man tur kanske nån snäll gotlänning kan va skickebud nu när det börjar dra ihop sig till dubbeltrav på Visby……………………
Morning!
Mulet och kuling!
# 2 Dina pärar får nog ta på sig flytvästar i alla fall, SMHI lovade regnskurar…..
# 3 Visst är dom fina! Grannen har tjur kossor och sex vita fina kalvar strax här bredvid!
Jobb och Jobb! Sista veckan, tre dagar kvar!
Simma lugnt!

Go Morgon!
Malung är gråt o de kommer nog mera regn skulle jag tro!
Idag ska jag fortsätta med hagen så jag får de klar innan jag ska på jobbet! Måste även ringa hoslagaren o verinären få en lugnde spruta på henne. Så hovslagaren kan göra sitt jobb!
så ser de ut här!
Ha en bra dag.
#8 mycket fin bild.

God förmiddag! Uppehåll än så länge, hoppas det håller i sig, kom mycket vatten i går. Ska åka iväg och handla, blev inte av igår i allt regn. På em. kommer hovslagarinnan så Russe får nya skor.
Igår klippte de dikeskanterna här ute körde två vändor och det såg bra ut, i går kväll kom han en ny vända och då satte han agregatet på vår marksida mot hagstaketen och började ta lövträden som står där. Sambon gjorde nog det snabbaste hundrametersloppet han gjort och dessutom i bara kalsongerna. Killen i traktorn var mycket oförstående och kunde inte fatta att vi ville ha träden kvar mot hagarna. Tyvärr han de björkar som växt sig störst bli kaffeved.
Ha en bra dag!

God middag.
Idag bär det av mot Malmö och Jägersro då Amanda och Ijor ska starta där i ett insprängt lopp och jag hoppas att vädret blir bättre än det har varit innan idag. Det blåser värre än värst och det är så jäkla tråkigt att köra med släp när det blåser så och det har regnat som f-n innan med hm.
#10,11 Tackar!
Sitter här och har ågren över min nya frissa….alltså ser inte klok ut!! Alldeles för kort och ingen snygg färg blev det heller…vad göra nu???? Mössa i nån månad?? Fasen oxå!!

Färga håret grönt vet jag! Eller knallrosa
Eller köp en sån där mössa det står "bad hair-day" på 

#14 Kan vi inte få se bild…?
Du vänjer dig ska du se, brukar tycka efter ett par dag att det blev bra. Det värsta jag gjort är när jag var 20 och klippte av mitt långa raka hår och permanentade afrolockar (som då var modernt). Hunden morrade när jag kom hem, det såg ut som jag hade en fotboll på huvudet.
#16 näähää du……..här blir det ingen bild inte…..jag har kommit på att det som stör mig mest är nog färgen……frissan lyckades med det som jag själv brukar kunna undvika-GULT hår…….hade blivit bättre och billigare att sätta färg själv-nä men jag ska nog ringa henne i morgon så får hon göra om det i alla fall, att det blev väl kort kan jag nog leva med-det växer ju snart ut!! Fast skoj är det inte när man tror att det ska bli bra och gratis är det ju inte heller.
# 16 Man får ju faktiskt reklamera, tycker verkligen inte du skall gå omkring med gult hår…..kort gör väl inget, men GULT! Fick rosa en gång vid en frissa och det fick hon göra om…..Lycka till!

God kväll
Nu har Tokina åkt
Hon var så söt när hon snällt klev på transporten. Hon bor ju inte långt bort så det är lätt att hälsa på 

# 20 jag tyckte du var fin
Jag är skitglad att jag inte behöver färga försökte med lila slingor fast de satt inte kvar så nu bränner (eller vad det heter) jag dit slingorna
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
#22Du är snäll du Malin…….

Grattis till Ijors seger! Tycker du såg snygg ut i den frisyren Ia, tänk att det blev två kort
# 19 + 20 Det var varken gult eller för kort…..snyggt ju!
# 22 Grattis till Ijors seger, jättebra gjort!

#24 Grattis till segern! Syster tigerlilja hälsar till storebror!:)

#25 och 26 Tack så mycket

#27 Tack så mycket och Ijor hälsar tillbaka
#25,26 Ni är snälla ni…….glömde ni ta på er brillorna???

#30 Nä då jag tycker också det ser jättefint ut , det kan ju bara ta lite tid för dig att vänja dig :-)
#31 Tack! Eftersom jag aldrig har haft så här kort hår så känns det helknäppt…..idag har jag i alla fall fått det lite blondare……
# 30 Jag har nästan alltid brillor vet du väl…….
# 20 Jag tycker också att du ser fin ut i nya frisyren, det gäller bara att vänja sig sen brukar man känna sig snyggare.
Jag har varit orange i håret en gång, och sett ut som en pudel efter en permanent på 80-talet, då hela familjen låg på golvet av skratt! Så jag vet hur det känns och efter ett tag så blir det bättre jag lovar!
Kramizar
# 24 Vilken sann glädje! Härligt!
#34 Tack!! Färgen är nu helt ok men jag kan inte se mig själv så det åker på en scarf eller mössa(!!) när jag går ut……