Godmorgon 09-07-23
Godmorgon i landet!
Här är det helt dimmigt ute, så vädret förblir en hemligthet tills vidare. Äldste sonen fyller 25 idag, hurra hurra hurra hurra. Jag ska till kotknackaren före jobbet, ingen hästkörning på morognen i dag då.
Peter kom hem igår, och for halv fem imorse för att köra material till ett asfaltsverk , få se om han får ledigt nästa vecka eller inte.
Bäst sätta fart så jag hinner med allt som måste göras!!

Morrn morrn,
Här är det lite halvmulet och det är regn utlovat i em/kväll enligt de norska väderprofeterna… vilken överraskning
En veckas semester har nu förflutit och jag tror inte jag lyckats sova längre än som längst 6.30 å inte heller idag då man va uppe innan kl 6. Men men det gör mig inte så mkt :)
Nu bär det snart av till stallet för lite ridning och annat pyssel… tänkte verka Maninas hovar idag med så är det avklarat, gjorde Caspers i måndags och Giros igår så nu e det bara damen kvar.
Ha en skön dag 
Morron!
Varmt och fuktigt ute, nästan lite åskluft! Skall jobba så jag bryr mig inte.
I dag får alla hästarna byta hage för några dagar, skall betesputsas, verkas hovar och dräktighetsundersökas i helgen!
Ha en bra torsdag!
God morgon!
Vaknade nyss av att titta rakt på en grå bamsefästing som satt mellan ögonen på gammelvovven. Bäst att ta bort den innan den ramlade av, så nu hamnade jag snabbt på benen.
Frukosten på gång, barnen sover än och jag har id-koll och bankbesök på dagens schema, förutom det sedvanliga berget med pappersjobb.
Jag säger som Maggan, ha en bra torsdag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Vaknade av väckarklockan, ska iväg till Sthlm och packa ned farmors lägenhet i kartonger. Det som hon ska ha med sig och det som hon inte ska ha kvar. Hon kommer att få ett rum på hemmet nere på Öland. Tur att det bara är två rum och kök och inte en hel villa som vi ska ta hand om.
Sen blir det promend med Susa ikväll, som ska ska visas på utställning om 3 veckor. Hon måste lära sig att trava på ordentligt.
Ha en bra dag!

Glad förmiddag! Mulet i Leksand, 17 grader och litet fuktigt, blir nog regn strax känns det som. Jag ska jobba hela dagen idag, ska bara sleva i mig frukost och duscha först. Är fortfarande belåten efter gårdagens dräktighetsbesked. Undrar om mitt oflyt från förra årets betäckningssäsong (3 ston betäckta, 0 föl) har vänt nu?
Godmorgon !
Kvalmigt,småregnigt o lite blåst…………………….typiskt på en ledig dag ! Ska köra "omöjliga" russet Tyke idag, han har vilat i 2dagar så det är en helt NY värld för honom därute idag……………….!! Tänkte köra lite intervaller med honom imorgon, ska bli spännande o se hur det går, han har ju SKOOOOR på sig, otäcka grejor det där
! Lillebrorsan Julius ponnybarn är på semester ett par dagar så jag ska pyssla om honom oxå lite,o städa huset, o laga mat, o ta hand om hunden, o handla……………………..suck, en ledig dag !
Ha det gott !

God förmiddag! Här hänger molnen lågt och det kommer något fuktigt ner… hängde ändå ut den maskin som jag tvättade i går kväll. Vet inte riktigt vad jag ska pyssla med idag borde gräva 15 hål för häckplantorna som borde varit nere för länge sedan…
Ha en bra dag!

En så länge strålande sol här i Roslagen, men det ska väl bli regn framåt natten
Nu är det dags för ett högtryck igen så att vi kan fortsätta med årets höskörd innan sommaren är slut och det är dags för höstskörden. Jag jobbar ett par veckor just nu, men syrran är hemma och gör gamla stallet fint - fönstren får nytt kitt och färg. Själv tar jag hand om hästarnas träning på kvällarna, när vi inte har ridlektioner. Snart dags för tävlingsstart igen, närmare bestämt i Sala nästa helg.
Än så länge är det sol men de lovar regn idag……ska gå ut nu och se om jag kan hitta några kantareller att ta med till mor och far i em, de är gamla och sjukliga och tar sig inte längre ut ur lägenheten…förr älskade de att plocka svamp! Innan dess ska jag tillbaka till frissan och se om jag kan få blont istället för pissgult hår!
Ha en bra dag!

God morgon, fick välbehövlig sovmorgon idag. Känner mig bättre och kanske blir det lite jobb för Chirak idag. Alva ville ut och rida barbacka så det kanske vi oxå gör.
Ska beställa grejjer från Börjes idag, det är alltid roligt.
Har inte varit ute än men det är lite mulet och 22 grader.
Ha det gott, redan torsdag, vart tar veckorna vägen?

God middag!
Nu har jag fått lite panik. Jag har i ett svagt ögonblick lovat att ta med Bajazzo till Rila för lite maratonkörning. Han är lite tjock och ur kondition så nu blir det flåsträning. Tur att han sällan tappar konditionen totalt utan har en väldigt god grundkonditon. För mig är han alltid snygg
och bäst!

Hej allihopa!
Snart kommer veterinären för ultraljud på tre ston här hemma. Tejas Monela, Kremla och en av silvers damer utifrån, Rovalds Zoyerita.
Vi får hoppas på full pott med tre dräktiga damer!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

God Kväll full rull och raka rör sen i morse. Men just nu fick jag lite abstines på datan imellan hundtvättarna tänkte klara av den idag istället för den vanliga fredagas tvätten
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
# 12 Lycka till!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Go` kväll
Nyss hemkommen från jobbet, hästar och fåglar matade så nu blir det lite iFokus innan sängen.
#10 Vad bra att han har kommit hem då kan ni ju ut och rida tillsammans
. Föresten ska du passa på och köra dom i par nu?
Sov gott
Kom precis från Stockholm, nu ska jag äta några smörgåsar, sova och åka tillbaka och tömma resten av lägenheten i morgon.