God Morgon 2009-07-22
Är på väg till stallet och en dag med fortkörning för de stora och motion för de små, solen skinner från en blå himmel och jag önskar alla därute en trevlig dag.

Godmorgon i landet!
Sol här också, så idag har vi tänkt köra före jobbet. Hade tänkt sätta upp mitt nya elaggregat igår, men innan vi hade ätit middag var klockan nio, så det blev inte av. Får bara lösa problemet med elkopplingen som endast får användas i torr inomhusmiljö, hur många elaggeragat sätts upp på ett sådant ställe frågar man sig…
Nu få rjag nog gå och se om SImon somnat om, han brukar åka till jobbet halv sju, har har inte kommit ner än!

God morgon kärring veckan fortsätter med dåligt väder. Få se vad som händer idag skulle fortsatt med gräsmattan och klippa hann bara halva igår Men jag är gärna inomhus idag för mina ben är trötta efter promenaden igår
Ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morning!
Får se vad dagen har att bjuda på en onsdag som denna. Pappersarbeten hopar sig, men det nya passprogrammet är inte lanserat ännu, så jag misstänker att det är dubbelarbete att köra ägarbyten, även om det skulle behövas.
Hoppas regnet håller sig borta, för jag skulle också behöva rödfärga staketet härhemma.
Ha en bra dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Idag ska jag föröka ordna lite ärenden som ligger efter med, både per telefon och i pappersform. Ha en bra dag!
Här är det molningt men ännu inget regn, det kom en skur i går så nu räcker det tycker jag. Upptäckte i går att den ena pållen börjat tappa sin sommarpäls
och jag som inte ens börjat min sommarsemester ännu…
Ska ta hand om tvätthögen i dag innan jobbet tänkte jag, suck…
Ha en bra onsdag
Go Morgon!
Solen lyser här i Malung, så skönt. Har ju haft regna i några dagar nu …
Sambon har köpt sin tredje traktor men är bara intresera av frontlastaren.. Annars är allt bra, Ska ha transport träning i dag med hästrana. Annars de vanligt att göra sätta upp en ny hagen o tar ner den gammla!
Ha de bra i dag!

God dag!
Jag har varit på utflykt till seminstation och fick positivt besked: Deniz är dräktig! Jag är så glad…

Nu ser jag fram emot ett Linus-föl nästa vår, och hoppas på en tiger. 
#7 Gud vad kul Pernilla
GRATTIS önskar glada uppfödare till Deniz!

#7 Jättekul Pernilla. Har precis kommit hem från Västerbo, har vaccinerat hunden. Hälsade Sussi det du ville ha framfört, kul att det lyckades.

God morgon. Eller god? nej men morgon för mig. Har legat fram till nu. Fick antagligen i mig nått olämpligt igår för jag har i stort sett bott på dass i natt. Hua va spak man blir… Jag som hade tänkt att jag skulle jobba lite med Chirak idag men det vet jag inte om jag orkar nu.
Solen skiner iaf så man får väl vara glad för det. Ha det gott.
Grattis Pernilla och Godkväll alla!
En dag fylld av "hemarbete"! Handlat mat, fixat nytt pass, gjort reafynd, klippt syrenberså, fodrat hingst och lagat mat! Nu mulnar det på från väster, hoppas på INTE REGN!!!!!
Ha en fortsatt bra kväll!

God kväll!
Grattis Pernilla vi har också varit på semistation i morse, antagligen seminering på fredag eller lördag. Blir förhoppningsvis en Tapp In avkomma här så vi tänkte föl modell större nästa år.
Har varit ett antal timmar på lunchtrav solen tittade fram och det var riktigt skönt. Sedan var det middag när vi kom hem och avslut med en långpromenad med tikarna när Therese red Calypso. Har även börjat planera upp boende för hästar och oss till Guldruss.
Ha en bra kväll!

Tack för gratulationerna - dräktigheten var litet oväntad eftersom det blev som det blev (se blog).
#9 Du har bra minne du Florence, tack för det. Vaquila som Sussie framgångsrikt och skickligt behandlade är inte dräktighetsundersökt ännu. Jag håller tummarna för att även Vaquila är dräktig!
#12 Tap In är en av mina favvishingstar! Travsäkra slitstarka hästar som försörjer sig. Hoppas ni får en "möglig"…

#13 Vi hoppas också på en möglig.
men vi får väl börja med att hoppas på att hon tar sig, har en brunst till och spela på.
Grattis Pernilla! Jättekul!