Drop in, Eskilstuna 2009-06-27
Hur har det gått idag för er som visade på utställningen idag?

Det har gått jättebra! 41 hästar visade, mer än hälften fick guld. Silverboy blev BIS och Montro res. BIS. Det var många som fotade så det kommer nog fina bilder så småningom. Själv orkade jag bata fota vår egen häst Trojka Viking, som visades i ett fint skick av sin fodervärd Malena. Även Trojka lyckades få guld idag, trots sina 20 år på nacken, och såg så här glad ut.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Grattis till de fina resultaten!

Jag vill ge ett jättegrattis till stuteri Tusen som fick jättefina poäng på sina fina hästar igår! Nyförvärvet 2åriga Bergas Flisa fick 88877 (?), Lånehingsten Trojka fick Guld och deras egna Monita gick 3:a i BISringen på 40p och Deras egen uppfödning Montró blev R-BIS på 41p!!
Grattis till fina hästar och en jättefin uppföding!!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Tack!
Det var en höjdar dag igår. Vi tappade hakan hela familjen över de framgångar våra hästar fick i utställningsringen. Och så säger vissa att travare aldrig får höga utställningspoäng. Tycker nog att våra ponnysar även kan trava bra.
Men måste tyvärr korrigera dig lite. Nyförvärvet heter Fanny LEAF (även om hon kallas för Flisan. Så jag förstår att du tog fel namn). Hon fick poängen 98877= 39 poäng och silver. Fanny (ägaren) blev jätteglad och kommer nu att jobba mer med hennes rörelser då Flisan igår var mer än lovligt busig. Ville inte varken stå eller gå ordentligt. Men det kommer väl.
Måste också passa på och gratta er till er fina hingst, Silverboy, som blev BIR igår. Fast det var nästan väntat, i alla fall från vårt håll.

#4 Jättestort GRATTIS ! Vilka fina poäng hon fick.

WOW va kul att Trojka fick guld!!! Han är verkligen en riktig snygging trots sina 20 år. Grattis säger jag oxå till Stuteri Tusen till fantastiska poäng på era hästar.
Fotade bara lite och har inte fått in de i datorn än. Var tvungen att avvika vid lunch och missade ju BIS ringen…
Grattis allihopa till fin fina poäng på ers fina hästar
.
Föresten Tusen, jag hörde att Monita och Montró inte bara travade snabbt i fredags och var i ett fint utställningsskick i lördags utan även kördes i par i fredags?! Vilka allroundisar på en och samma helg.
#8 Japp! Vi gör så mycket vi hinner. Lyckas man dessutom klämma in det under samma helg så är det extra kul.
Kan berätta att idag, söndag, gick Montró under 2 minuter för första gången. 1.59,6 sprang hon på och mamma Monita ville inte vara sämre utan satte ett nytt prydligt montérekord på 1.50,5.
Den här helgen kommer vi verkligen att minnas.

Jag tog lite bilder igår, delar med mig av de där jag kan identifiera hästarna:-) Jobbigt när det inte finns kattalog….. Ni som har koll får gärna kompletera med poäng där jag inte vet…..
Först ut blir Tejas Jarita eTejas Monljus uHults Perita uePirat Pan
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Troll Twix 7-7-6-8-8 36p Silver (vilket vi är oerhört nöjda med)
Troll Twix är eRaider uGina Scott ueErnst Mascot
Jerker Klang,

Tejas Zorrina Pi 9-8-7-8-8 40p Guld (gissa om vi är lyckliga för detta?)
Tejas Zorrina Pi är eJunisorken uPiarina uePonte
Jerker Klang,

Sedan vill jag säga et stort grattis till Silverboy för BIS titeln och till stuteri tusen för deras fenomenala framgångar hela helgen (Montró gick under 2 minuter idag)
Jerker Klang,
Vi från Stuteri Tusen säger naturligtvis TUSEN TACK!

Den här helgen kommer vi att minnas läääääänge.
BTW Fina bilder.