Svenskt rekord 19/7
Idag på Östersund gick Razmus Raid svenskt rekord!
Gick i mål som 2a 1,5 längd efter Flyt.
Rekordet lyder 2.02,4v
Stort grattis Amandah!
Bilden från segern 17/7

Gratulerar! Det var Solos Champis svenska rekord 2.04,1 satt på Stora Alby 1993 som rök.
Razmus är tillverkad hos mig i Leksand när pappa Raider 448 stod här på station 2005, så jag känner mig litet delaktig
och stolt 
Jag håller tummarna för att Razmus blir historisk som första h/v att gå under 2.00 som treåring.
bild på Raider från SM-defileringen i måndags

Grattis till den fina tiden
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 3 Nej det var Fantoms rekord från förra året som rök 2.04,0 gick Fantom förra året !

#5 Åhå, det hade jag missat.

Jisses vad det går undan :D
Jag är helt lyrisk… Trodde aldrig att han kunde gå så här fort! Har bara kört honom 2.02 över 500 meter tidigare, men han slet på hela loppet och var nära Flyt på upploppet, men höll på att falla över i galopp så jag höll honom så vi inte skulle dra på någon målgalopp. Men huh, vilket lopp han gjorde! Jag har inte fattat det ännu…
Det här är så stort! Jag fick honom 1 år gammal, har kört in honom och tränat upp honom själv. Han är som ett barn för mig, den här lilla krabaten!
Ännu roligare var att Musse skötte sig helt exemplariskt hela helgen! Han har tidigare visat sig vara otroligt het på travbanan, men nu i helgen var han superlugn och nästan lat för att vara Musse! Jag är så stolt! :)
När nästa start blir är ännu oklart, nu ska vi kolla så allt står rätt till med stjärnan först och främst. Förhoppningsvis kommer vi starta i Kriteriet den 4 oktober, men vägen dit är lång och hästen bästa går före allt!
Jag säger då det - alla borde köpa en Raider-bebis 
Vilken tid och vilken prestation! Grattis!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Grattis till en topprestation! Grattis även till Raider som fadershingst!

#8 Stort grattis Amandha, jag vet hur mycket du har jobbat med Musse och visst är det kul när jobbet visar sig ge resultat?
Musses äldre halvsystrar Troll Twix (2.03,3 rekord i lördags) och Säby´s Luddmila (2.10,2 sänkte rekordet med 9 sekunder i lördags) hälsar så mycket från hagen.
På bilden Troll Twix från i lördags
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Grattis till det nya rekordet vilken fin tid på en 3 åring , du får vara rädd om han :-)
Polarsonen Fantom fyra år gick också nytt svenskt rekord i helgen då han gick 1.51,4 i Ponnychampionatet på Axevalla Det tidigare rekordet hade Zlatan Nick som han tagit i samma lopp året innan.
Stort Grattis till både Razmus och Fantom !
Grattis Amandah till det fina rekordet!
Glöm inte bort alla dessa fantastiska STON till dessa avkommor. Vill ge ännu mer kredit åt stona som fostrat sina småttingar. Grattis också alla uppfödare.

Nästa år kanske det föds en Razmus-Fantom då mamma Ripadals Filippa betäckts med Raider…
Grattis även Caroline och Jenny till Fantoms rekord!
#16 Det låter ju onekligen spännande

Grattis till en mycket fin tid!
#16 Ska bli spännande att se!
som #15 säger så tror jag också att stona är en viktig del, inte bara hingsten!
Grattis även till Fantom!
Tydligen är Musse väldigt lik sin mamma, Nisans Nadia, som har rekord på 2.00 och är e. Niklas II. Mödrandet spelar stor roll!
Men framför allt är Musse en riktig naturtalang. Han travade på godkänd kvaltid första gången han travade för vagn och är inte körd mer än 2-3 gånger veckan, och då är det mest lunkpass han gått. Sen har han alla fysiska förutsättningar - han är av den lättare modellen med långa ben och han rör sig otroligt lätt med ett fint steg. Han travar helt utan skydd på benen, går bara med vanlig check och springrem. Jag får säga att jag har haft äran som får träna denna otroliga talang, och hans otroliga prestationer förvånar mig alltid lika mycket.
#20 Grattis till din fina ponny, vem äger Nisans Nadja nu?
#21, tror det är de som vi köpte Musse av, en familj någonstans i Uppsala. Hon går som ridponny åt två små flickor.
Djinn gick 2.06 som treåring. Han hade också väldigt lätt att trava. Han liksom lunkade fram med sina låna ben. Men han blev hela 1.34,5 över manken och var därför tvungen att sälja. Jag köpte honom som bebis, och körde in och tränade honom själv.
juste, stort grattis till razmus raid, otroligt fin ponny. jag kunde inte släppa blicken från honom på banan i östersund!
#23, ja Djinn Ess var otroligt fin! Såg honom vid några tillfällen, otroligt talangfull ponny. Synd att han växte över!
#23, Jag gillade den ponnyn ;) Razmus Raid kommer nog gå under två minuter iår :D så jäkla fin asså!!!
#26, tack! :) Ja vi får väl se hur fort han kan gå. Jag tycker han gick himla fint nu senast, tror inte han kan gå så mycket fortare. Men det är fortfarande två månader kvar till Kriteriet och nu ska vi börja med lite intervallträning :)
# 27 låter kanoners :)