Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 952 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-07-20

Godmorogn i landet!

Idag har vi halvmulet här, och inte så varmt. Vi fick ihop 62 storbalar igår, så vinterfodret är räddat. Något torrhö ser de tinte utt bli, veckans väderprgonos ser blöt ut. Trist när man har en tio ha oslaget, men det får bli nerputsat och göning för nästa år istället.

Inga hästar har fått motion i hlegen heller, det går verkligen framåt med tränandet av hästarna….

IDag ska vi ta hem en liten växka åt lilla valpen, så hon kan åka med när vi kör så vi kommer ut iaf.

Chirak-96
0

God morgon. Sitter och äter frukost och ska snart bege mig norrut mot Älvkarleby för att hämta hem Chirak. Har lånat GPS och skrivit ut vägbeskrivning från Hitta.se så jag tror jag ska komma fram ;) Dessvärre har jag fruktansvärt ont i axlarna idag så jag undrar om jag ska flirta med svägerskan (som lovat följa med) om hon vill köra. Ska bli kul att se om hästarna blir glada sen. Blir till att ha med kameran vid utsläppet.

Det ser väldigt mörkt ut på himlen här men det är nog på väg bort, har regnat i natt.

Ha det gott.

karisma
0

Morgon här i roslagem regnar det och är hel grått Skall in en sväng till Norrtälje och slåss om parkering med turistena  annats är det bara en vanlig måndag

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

annelie-huskvarna
0

Morrn morrn,

Här skiner solen för tillfället men det blåser en del och det finns en del moln på himlen så vi får väl se vad det är tänkt att bli för väder en dag som denna. Nu ska jag snart upp till stallet och rida Manina och Casper, samt träna lite vid handen med Giro. Sen bär det av ut i blåbärsskogen :) Hoppas vi hittar några bara…

Sen har jag inte bestämt så mkt mer än att min bror ska komma till mig runt 16.30 å då skulle han visst ha mat… vilka krav!! Å inte dög det med bara ägg heller, så det får bli soppa och bröd. Mamma vill ju att jag ska komma hem å rida hennes unghäst med så får väl försöka klämma in det emellan blåbärsplockningen och matlagningen… Hmm hade ju tänkt träna med, men vi får väl se vad dagen räcker till. Härligt när det är full rulle :)

Hoppas ni alla får en bra måndag (utan regn) Glad

MagganS-B
0

Gomorron!

Nästan alltid är det måndag, visst är det konstigt?

Här är det lite moln och sol om vartannat, men inget regn är lovat i alla fall. Blåser, så det blir väl inget badande i dag heller…….

Måste ringa till hovslagaren och till veterinär Catharina om ultraljudning. Sen vet jag inte nåt! Städade hela huset gjorde vi i går, Kjell och jag!

Ha en bra måndag!

Tittut
0

Det har regnat här också, men nu är det uppehåll. Pontus med kompis har sovit i tält och >Elin och hennes kompis sover fortfarande, fast de var vakna en stund vid 6-tiden.

Jag ska äta frulle!

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

garrilina
0

God Morgon! Över oss vräker regnet ner, var uppe vid 6 vi hade tid med vårt varmblodssto på semin kl. 7.15. De har precis kommit hem och Ulrika Snärtan har fått en spruta och blivit utsläppt i hagen nytt besök på onsdag.

Hade hoppats på att kunna ordna hö denna vecka men det ser inte lovande ut.

Den här dagen blir nog inne med en bok kanske. Ha en bra dag!

CarinaA
0

God morgon !

Lite småregnigt i Skåne o jobbedag, med andra ord en helt vanlig måndag !

Har kört Tyke i två dagar nu ute på vägarnaFörvånad utan några större problem, o igår fick jag till o med slå på en tappsko utan en enda protest så han får vila idag ! Däremot så ska hans lillebror, Julius, till Flyinge idag o träna inför Sugar Cup(terräng) som går på söndag !

Ha en bra måndag !

Tittut
0

# 7 En ny era på gång som utlovat? Inget omöjliga idag? Skrattande

[Grabbarna-A]
0

I natt har det kommit 5 mm regn. Just nu är det mulet och lite blåsigt men solen tittar fram lite ibland.

Håller på och städar kylen, inte så kul men nödvändigt, så jag pausar lite och skriver här. Nedräkningen till semestern har börjat… bara 2 veckor kvar…

Ha en bra dag

[Croneld]
0

God morgon!
Det har regnat och jag undrar om uppehållet är tillfälligt eller om det kommer mera?
Jag vill ut i skogen och leta mer svamp. Igår var jag med en kompis på nya marker och vi plockade två korgar fulla med ljusa sommarkantareller i en vacker lövskog med ekar och hassel.
Sen körde vi hennes nyinkörda häst och det var så härligt att höra hovklappret på vägen. Riktig sommar kändes det som.

Inga planer för idag!
Ha det gott!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det sol idag efter att regnet har vräkt ner i natt!! I dag vet vi inte riktigt vad vi ska göra här……..konstigt!! Någon gång under dagen ska jag i alla fall ta in Njord och köra och ta in Wilda och lägga om hennes ben lite…..hon är tjock i ett bakben, måste visa de andra att hon är boss i hagen och åker då på en törn både nu och då!

Bild på det tigrerade stoet Rusinella, ett jätterart sto!!

VeronicaP
0

God middag har tagit en lång sovmorgon idag efter att mest har suttit i bilen känns det som hela helgen.

Ifredags var det ju ponnychampionatet på Axevalla  och lördagen gav vi oss iväg till Kalmar och lite trevligheter på kvällen och tävlingar på söndagen. Gick väl inte så bra för oss och jag tror att Jasmin har fått en sträckning i sitt ena bakknä då hon är gallig i det och det är säkert därför hon gick så dålift på söndagen och blev diskad för ottilåten gångart. Nu får hon vila och så får vi se vad som händer och ta beslut därefter hon är ju betäckt så ev blir det att hon har tävlat färdigt för i år (hoppas att hon har tagit sig direkt) .

I morrn är det dags för tävling igen men då på Jägersro och med Ijor i ett insprängt lopp , få se om jag behöver köra dit eller inte .Hade hoppats på att slippa men det får jag veta i kväll om jag gör.

"10 Vet du hur det gick för Bonzo och Kattis på tävlingen ?

Hagelberg
0

God middag!
Just nu skiner solen, får hoppas den tänker fortsätta med detta.

Jag har fått veta att Lill Ninas dotter Lilla Du gick under två minuter i helgen, 1.58 någonting! Det är Ninas första tvåminutare så det känns jättekul! Grattis till Sofia som kör henne så bra!

Há en bra måndag!

Tittut
0

# 13 Grattis! Det satt väl som en smäck?

[Croneld]
0

# 10 Nix, jag var inte där då jag inte kunde sova natten innan.

Hagelberg
0

#14 Visst gör den det Skrattande Känner mig lite mallig just nu Skäms

[Croneld]
0

# 16 Grattis!

CarinaA
0

#8 även den mest omöjliga skall det väl finnas hopp om ! Jag ska faktiskt erkänna att "omöjliga" russet Tyke ligger mig varmt hjärtat ! Men sanningen är att det tog mig ETT år innan jag kunde tränsa honom normalt, jag fick plocka isär tränset i bitar, smyga på nackremmen, sen pannbandet, sen sidostyckena osv.osv !