God morgon 2009-07-19
Morgon där ute, nu märks det att fruntimmers veckan har börjat Det regnar och är svalt Skönt att slippa åkern idag( är klar med hösilaget) för hovslagaren kommer och ska ta avelsstona och Timon till kvällen, det behövs lite arbete hemma åxå
Ha det bra där ute och lycka till med det ni gör idag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Guten Morgen!
Jaha då va man uppe före tuppen idag med…. känns som min kropp bestämt sig för att det är en bra tid att vakna vid 5.30-6.00.
Idag ska jag åka till Hultsfred och hämta en kompis med bihang som varit där på nån rockfestival, passar på att stanna till en sväng i Eksjö med på vägen och hälsar på en annan kompis som jag inte träffat på JÄTTE länge, hoppas hon inte jobbar bara. Skulle ringa henne när jag vaknat, men tror inte hon menade såhär tidigt, så väntar väl ett par timmar… Stallet får vänta till kvällen idag och nu ska jag försöka ta mig i kragen och plugga lite innan det bär iväg i rallybilen.
Ha en skön söndag 
Gomorron!
Det har regnat här också, ca. 15 mm, och åskade gjorde det i ett par timmar i går kväll. Nåt bad blev det inte, det blåste och vattnet var fullt av en massa "goj"! I stället blev det ett par superfina loppisar, sill och färskpotatis på kvällen! I dag blir det nog bara innepyssel, men först lite längre sovmorgon!
Ha en skön söndag!
God morgon !
Det skvätter lite behagligt i Skåne, känns friskt o gott när man kommer ut !
Ska köra en runda med "omöjliga" russet Tyke idag, han börjar faktiskt bli bättre o bättre så snart kan jag förhoppningsvis skippa "omöjliga"
!
På eftermiddagen blir det jobb som vanligt……………………….
Ha det gott !
God morgon!
Verkligen skönt med lite svalka någon dag, sen får värmen gärna komma tillbaka. Vi ska ta det lugnt idag, kanske kommer det lite besök från släkten. Innesysslor passar bra, en sväng ut till hästarna bara och kanske till skogen.
Ha en bra söndag!
morron-helgrått med regn här!
Fy, det har regnat hela natten. Betyder merjobb för mig idag…….Oves dotter Moa fyller 15 och det kommer släkt från båda sidorna….hoppades jag kunde sätta alla ute men det går ju inte i detta oväder….så nu blir det att städa inne och fundera ut hur vi ska få plats????
#1 Anneli, jasså du är rallyintresserad…du skulle pratat rally med Ove då. Han var en jätteduktig rallyförare för……x…..antal år sedan och åkte SM klasser!

God morgon! Här regnar det……hoppas det blir bättre i veckan.
Efter utställningen i Kalmar har jag sovit säker 14 timmar. Jag somnade runt 19.00 i går och vaknade vid 9.00. Känner mig ganska pigg nu (så dax). Är tyvärr en sånn människa som kräver 8-10 timmars sömn/natt och det har jag inte fått de senaste nätterna så då blir det en krasch.
I kväll ska vi åka till Eriksberg i Blekinge med barnen och titta på hjortar, vildsvin, mm. Blir nog spännande och kul.
#6 Ha, ha, ha……ni kan komma hit till Vessentorp för vi har massor av hjort på våra marker här, även utanför huset går de då och då…..sedan har vi vildsvin här med…..

Godmorgon i landet!
Var uppe tidigt och skjutsade äldsta dottern till bussen, hon ska till sin pojkvän i Ludvika idag, en nätt resa på 12-13 timmar.
Har sedan latat mig, QP hade gått ut ur hagen och grannbarnen kom med henne, så jag ställde henne i stallet och gick och hämtade Mimmi och det trasiga elaggregatet. Det nya kommer imorgon. De får gå i trädgårdshagen tills dess, där finns iaf ström, och maten räcker till två shettisar. PEter är nere och bär storbalar, halv tio skulle plastaren komma. Vi ska väl ut med hästarna en sväng, och jag hade en plan på att tömma alla burar i smådjursrummet.

God morgon, kom inget regn i natt. Skulle ha kommit massor enligt yr.no. Dagen går till att ta emot främmande som jag inte träffat på 15 år, med andra ord har jag aldrig träffat hennes sambo och 3 barn så det sk bli jätte trevligt. Vi lärde känna varandra på ett ridläger i Linköping för 24 år sedan sen har vi haft kontakt via brev, telefon och mail. Måste bara damsuga ur soffan som igår blev full med grus??? Antar att gårdagens gäster (de små) lekte i sandhögen och sen gick in och titta på film.
I kväll ska jag städa ur Chiraks box och förbereda lite. I morgon bär det av till Älvkarleby för att hämta hem honom.
Ha det gott.

# 5 hehe nja… ingen riktig rallybil jag har kanske då jag mer syftade på min lilla polo 
men visst e det skoj när det går fort och jag vill nog gärna tro att jag e lite av en rallyförare ibland :) så det händer ju att man ser hastighetsskyltarna mer som rekomendationer…
Men nu har jag varit i Hultsfred och vänt iallafall, tyvärr blev det inget stopp i Eksjö så får ta det en annan dag nu på semestern.
Hej på er!
Nyss hemkommen efter premiering och trevlig samvaro i Östergötland. Nu ska jag försöka ta mig an och gå och plocka bär med Elin, men jag skulle hellre lägga mig och vila en stund.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
#10 Ha, ha, ha…jaha……..
trodde du var en rallybrud…..!! Så fel det kan bli!
#11 Var du i Sonstorp igår kanske??? Skulle skrivit om jag inte åkt till Kalmar, kanske skulle gjort det istället ……….
Här har det varit molnigt och kvavt hela dan. Trodde det skulle regna och åska men än så länge inget sådant. Har gjort lite nytta idag, rensat rabatten och städat fåglarnas burar annars har jag bara tagit det lugnt. Det har annars varit ngt varje dag hela veckan så det var skönt att få ta det lugnt idag.
Ha en bra kväll
# 12 Jiss, jag var i Sonstorp och det hade väl varit trevligt med dig i ringen!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God kväll! Hemkommen från ett drygt dygn i Östersund, grillning i går kväll och trav idag. Regnet kom med oss började när vi lastade ur och sedan har det regnat oavbrutet. Fick se Cronelds Tigerlilja göra ett mycket bra lopp tror hon slutade tvåa. Therese red hem en femte plats med Garrilina utan ett galoppsteg, slutade näst sist med en överladdad Russe som hade galoppskorna på. Efter Russes lopp kom det fram en person som jobbade på Bodentravet där han stod när vi köpte honom. Hon tyckte han var så fin nu. Kul att höra.
Nu blir det sängen.

#12 Jag skulle gärna va en rallybrud
Men det är ju det där konstiga med tid å pengar som inte räcker till…