Godmorgon 2009-07-18
Godmorgon världen 
Jaha då va man uppe med tuppen idag med då… har haft semester sen i torsdags men har inte kunnat sova länge ändå. Men det gör mig inte så mkt, då hinner man ju med desto mer under dagen. Det var jättesvårt att somna igår då det var sååå varmt å mygg som surrade i örat.
Här är det lite mulet idag, men jag hoppas vi slipper regn (även om det inte känns så troligt). Idag ska vi hämta lite hö, men innan dess så ska jag upp till stallet å rida och pyssla lite med mina små russin. Har annars inga direkta planer för dagen, men borde ju plugga…
Lycka till alla som ska på östruss utställning idag!!

Morgon idag tog jag mig en liten sovmorgon Skall snart ut på åker igen var lite tidsoptimist igår har kanske 20-30 balar kvar att rulla. så är hösilaget klart och det blir jätte bra I år blir det ca 130 balar förra året fick jag in 32 på samma mark pga av en dålig försommar Nu klarar jag mig får nog sälja en 30 balar fast när det är gott om hö så har ju alla det
Ha en bra lördag och lycka till med det ni gör
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Godmorgon !
I Skåne har det äntligen regnat lite men mer lär det ju komma såklart !
Inget ovanligt som händer idag, jobbar som vanligt, "suck" !
Ha det gott Allesammans !
Vid fyratiden i morse hade syran kommit fram till Skåne med hästarna, Arrak är körd till sin nya matte, lycka till med honom!
Toffifee har äntligen åkt till hingsten. Skönt för dem att få åka på natten när det är svalare men tänker på Helena i dag, hon är nog helt slut efter långkörningen.
Nu har jag bara gamla Dorina och två ettåringar i hagen, känns tomt men stona kommer ju tillbaka, när de är dräktiga.
Ha en bra lördag!
God Morgon!
I dag blir det stranden! Skall bara göra matsäck så åker vi! Sköööönt!
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
SOligt med svalt i norrbotten, 14 plus känns inte riktigt som sommar…
Peter håller på att slå ut, igår blev det inte så mycket utslaget. Först så började det åska och regna är han skulle koppla för, sedan upptäcktes att kraftöverföringsaxeln hade dött, och nuförtiden får man åka till Luleå för reservdelar. När han sedan äntligen kom igång så gick traktorn varm efter fyra varv, kylaren var igensatt av fjolårets arbete på ena skidbacken… Det går nog bättre idag hoppas jag
Lilla valpen har börjat acklimatisera sig hos oss, även om hon tycker att allt är oerhört underligt, och ELke skäller hon bara på.
Godkväll!
Idag blev det att gå upp tidigt, har sovit över på travet inatt då det var kvällstrav igår, blev 4a och 2a med Rezit igår, är jättenöjd. Och idag på morgonen var det uställning på travet Resse fick 35p är nöjd han är ju bara valack så :) Så nu är jag äntligen hemma igen, vädret är lite halvdåligt, och ikväll skulle det vara grillkväll på travet men har ont i ryggen efter den hårda madrassen inatt så är inte allt för pigg, så vi får se hur det blir.
Ha en fortsatt trevlig kväll i regnet ;)
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com