God morgon 2009-07-16
Sitter och väntar på att få åka på färjan i Visby hamn Elin sover i baksätet och solen skiner så det är svårt att se på skärmen. Har haft tre fina dagar på Gotland, men nu är det dags att fara hem igen.Saknar de andra hemma, så det känns bra att få komma hem. Ha en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Sittandes på jobbet när dagen precis börjat längtar jag redan ut till stallet =D Idag står körning på schemat, intervaller det ska bli så roligt att se hur hon känns… Men först ska arbetsdagen betas av.. Har som vanligt inte mycket att göra men idag är det en kort dag ändå! Ha det så trevligt!!!
//Mickan
God morgon!
Idag ska det köras in hö. Jobbigast är det att få in det på skullen men det känns underbart skönt sen att ha en årsförbrukning hemma så slipper man oroa sig för det mer under året. Först ska jag ut och köra en sväng med Kakan.
Imorgon bär det av på semester till Fårö. Ska bli skönt att komma "hem" ett tag. Vi stannar på Gotland till premieringen i Lojsta, en av årets höjdpunkter enligt mig (men mest tråkigt enligt den icke hästvänliga delen av familjen).
Ha en bra dag!
Godmorgon!
Här händer det inte så mycket. HJ och hennes nordiskompis Silla står inne, när de inte går i en liten hage bakom stallet och surar för att det inte är gräs upp till knäna utan bara till fotsulorna …
HJ verkar i alla fall frisk och pigg nu - och snart tänker jag försöka sätta igång henne lite försiktigt. Skoj!
Låg i går kväll och tänkte på de sex senaste veckornas totalröra, med en massa saker som sjuka hästar och annat strul, och kunde konstatera en sak: tur att det är dags att börja jobba igen! Jag orkar bara inte med mer semester nu!!!
Nej, mot stallet! :)
Ha en skön dag allesammans!!!
Go morgon!
Måste fixa till tråden i häst hage innan de kan gå ut. Annaras blir de en lugn dag. Ska jobba kväll, Sedan ska jag nog ta mig en tur på Parken o lyssna på Larz- Kristerz o hoppas på att få bugga lite. Men de är himla trångt på dansgolvet denna vecka så. Vi får se. Plus att de spelar massa andra dansband oxå i kväll. De är ju trots allt svenska dansbandsveckan i mlg så inte så konstigt.
Kika in på deras hemsida om ni vill
Ha en bra dag!

God Morgon. Solen skiner även här men det lurar åskmoln runt om oss, få se vad det blir. Ska åka in till stan en sväng idag och i kväll ska jag gå runt fårens andra beteshage och kolla den innan jag släpper över dem. Skiftade hage till småhingstarna i går.
Ha en bra dag!
Godmorgon !
Lite stackmoln här o var men solen har övertaget än så länge ! Ska pyssla lite med huset o sen ska jag pyssla om "omöjliga" russet Tyke lite ! Han har fått vila 2 veckor nu så han är riktigt sällskaplig !
Min fridag har förvandlats till en jobbedag
men jag får förhoppningsvis ledigt imorgon istället. Ha en bra dag !
1#
När jag såg att du varit i Hudiksvall på söndagen, kunde jag väl aldrig tro att du skulle vara på Gotland ett dygn senare. Har du raketbränsle i bilen?
Det borde sitta bra med "hemmets härd" ett par dagar nu.
Hejsan!
Jag har haft ett arbetspass med hovslagaren på besök och en promenad med Arrak nu på morgonen.
Idag har min sambo sin första semesterdag så nu är vi hemma allihopa. Inga planer än så länge. Ska väl ut i svampskogen till kvällen igen om inte ovädret kommer hit. Har hitills plockat 4 liter.
Ha en bra dag!
Sol och varmt igen-skönt!
Igår blev vi klara med bygget i alla fall. Vi skulle fira in semestern Ove och jag med lite grilla och vin ute men då vräkte det ner förstås…….
Vi har precis flyttat över fåren till en ny hage….åh vad de tycker det är kul med nytt!
Jo, vi fick nyligen hem årets "skörd" av fårskinn från Beredningen och har fyra kvar för försäljning om någon är sugen på ett, de är jättemysiga och tvättbara. Kan ta med till Kalmar på lördag om någon vill.
Idag ska jag åka till Mantorp med Njord, han ska få titta på banan med hjälp från Kaj-Hugo……spännande!

Godmorgon i landet!
Här är det litet lurigt väder, först regnkallt ute, sedan kom solen fram och det blev varmt, men nu verkar det som om molnen dragit ihop sig igen.
Få se hur shoppinglusten är hos folk idag 
Vi hämtade vår nya familjemedlem chihuahuvalpen Märta igår. Hon tycker livet hos oss är helt konstigt, men det går nog över. Elke vet ännu inte om det verkligen är en hund eller kanske ett marsvin… Sara är hemma och är barnvakt idag.

God morgon. Har haft sovmorgon men ska nu in till stan och frisera mig. Blir nog en körtur till kvällen. Ha det gott.

Första semesterdagen som inte varit uppbokad idag. Måndags Skåneruss där tjocka Idunn gick tvåa i sin klass med 41p och lilla Embla imponerade på oss genom att vinna fölklassen på 39p, kul! Hon imponerar dessutom med sitt oerhörda självförtroende, hon säger liksom: Hej-Här är jag vad ska vi göra nu? Och hon tar mer än gärna täten.
Igår när vi skulle lasta till premieringen i Tingsryd ledde Marielle henne direkt in i transporten innan Idunn ens hunnit lämna boxen! Visningen gick bra och Idunn fick sin höjning till GI och många fina ord från domaren.
Nu sitter jag med ett getingstick i lillfingret efter att stört några getingar när jag rensade ogräs. Tänkte vänta en stund till och se om det svullnar mer innan jag går ut och fortsätter rensningen. Ha en bra dag!

God middag hemma från åkern en stud och äter skall ut och köra fram bal igen
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

En snabb lunch innan det bär av till banan, något vi ser fram emot, # 9, tycker det skall bli kul att se honom i vagn, jag har ju bara sett honom i ringen förut.
God eftermiddag!
# 9 Hoppas det gick bra med Njord på banan!
Här är sol och varmt, lite mer vind än i går. Vi hade en tropisk ( + 20) natt i natt, märktes när man försökte sova, varmt och svettigt, tillsammans med lite för mycket sol (rabatterna!), var det inte kul alls!
Har jobbat och varit på Granngården och köpt mer foder till Brådis. Nu skall jag handla för mina föräldrar, sen är det dags att gå till hästarna!
Ha en bra kväll!

#15 Jag hoppas att Ia och Ove var nöjda trots en odräglig hund som förstörde fikat…
, vi var nöjda i allafall och vi hoppas vi får en ny chans och då skall jag låsa in kakan och hunden i olika rum.
Idag har vi badat flera gånger, senast nu på kvällen, och vad härligt det är!
#15 Jo tack, det gick bra. Han är så väldigt snäll den gossen. Dock förstod han inte ett skvatt, vadå springa på….helt plötsligt! Han gick så fint och krökte på nacken…..men han kommer väl på det med så småningom, det var ju bara ett litet besök. Vi gör ett nytt nästa vecka.
#16 Det är tanken som räknas……vi fick oss ju ett smakprov på kakan i alla fall och den var god! Tack för hjälpen med hingsten, här kommer i alla fall en av endast tre bilder…..
God natt får man nog börja med nu ;)
Idag har varit en härlig dag, blev att cykla till stallet idag på morgonen och rida rezit, sedan smörja och packa inför morgondagens tävlingar på kalmar och träna inför utställningen på lördag, tror resse och jag har fattat det där nu ;)
Sedan har det blivit att ligga ute i solen och steka lite och nu ikväll har jag packat inför att åka till gotland på söndag kväll ;)
Sov gott alla :D
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

# 18 Tack, Vi ses nästa vecka. Lycka till på lördag.