Bjärsjölagård 11 juli 2009
Här kommer kataloguppgifter för gotlandsruss anmälda till sommarpremiering. Hoppas någon av forumets medlemmar ska dit och kan rapportera hur det gått (poäng och placering) i den här tråden, gärna med bilder?
Bjärsjölagård, Sjöbo (Skåne) lördagen den 11 juli
Start klockan 9.00, premieringsförrättare Roland Fransson
41. Meralda
-07 e Juping 517 - Mega 4112 e Helios 373
42. Charmonix
-07 e Strix G 471 - Pixie 3181 e Fido 305
43. Lissi Ess
-06 e Ernst Rasken 511 - Leilu 3489 e Vagabond 360
44. Zhakira
-06 e Ernst Rasken 511 - Zabine 4348 e Niklas 467
45. Bevicz
-06 e Ripadals Benni 398 - Vicky 3342 e Ripadals Jecell 382
46. Ripadals Censita
-06 e Tomtebos Enoc G 481 - Ripadals Centra 4361 e Jucent 391
47. Slettens Rozzy
-04 e Raider 448 - Springlette 3952 e Ernst Springfält 403
48. Ekslätts Wait For Me
-00 e Polar 415 - Ripadals Gia 4163 e Granat 413
49. Hilla
-98 e Niklas 467 - Hanna 3691 e Hero 324
50. Ljungens Gnista
-95 e Hero 324 - Whopper 3282 e Garribaldi 311
51. Ljungens Copia 4309
-94 e Vagabond 360 - Whopper 3282 e Garribaldi 311
52. Carrielina
-92 e Garribaldi 311 - Miss Candy 2886 e Brunte 220

Om det är någon duktig fotograf som ska till Bjärsjölagård är jag intresserad av att beställa (köpa) foton av katalognummer 49 Hilla, både uppställd och i trav. Hilla är äldsta avkomman till mitt avelssto Hanna 3691, född några år innan jag köpte Hanna.

Jag kan försöka få några bilder av Hilla på premieringen.
Annars har jag nog en del vardagsbilder av henne när Greiffs fortfarande ägde henne. Vi är ju grannar, så vi har ridit och kört en del tillsammans. Jag ska leta bland mina pappersbilder.
Om de nya ægarna till henne inte læser detta så ska jag sæga till dem, vi træffas på jægersro på fredag på ponnytrav !
Hon stod hos oss på betæckning(korsnæs Brådis) i våras o ær nu konstaterat dræktig
!

#2 Vad snällt! Jag har även varit i kontakt med Nilla och hon ska nog plåta Hilla till mig, så jag har gott hopp om att få fina bilder nu 
#3 Vad skoj, det visste jag inte. Brådis borde passa bra till Hilla, jag har iofs inte sett henne men har för mig att jag hört att hon är ganska liten? Hälsa till ägarna från "morsan". Finns bilder av Hanna i mitt fotoalbum och min blog här på sajten om de är intresserade.
Zakira Zojvide vann klassen med 42 eller 43 poäng tror jag det var. vet att Lissie Ess fick Diplom med 42 poäng och hade bla en 10:a på traven!!väldigt fina hästar
Ekslätts Wait for me fick 41 poäng

#5 och #6 Wow - grattis!
Särskilt kul med Lissis diplom eftersom jag sa åt Maggan att prova kusinparningen Rasken x Leilu en gång i tiden
och det blev ju lyckat.
Grattis till de fina poängen och en superfin häst Ritwa
du råkade inte knäppa några kort på våra 2 hästar?

Vill gratta Ritwa till de fina poängen på Lissi Ess, verkligen kul att det oerhört fina travet gav 10 p

Grattis till så fina poäng på 3-åringarna Zhakira och Lissi. X-tra kul att dom har så bra travstammar också.
Grattis till Johanna & Maggan som är uppfödare till dessa fina ston också!

Grattis till alla fina russ, särskilt till 10:an på traven….jättekul!!

#10,11,15 Tack så mycket:)
STORT Grattis Martina och Markus till BIS segern med Zhakira Zojvide på 42 poäng.
Stort grattis till alla fina poäng och resultat!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

SkåneRuss har säkert informerat alla ägare av stamboksgilla ston (Lissi Ess, Zhakira, Bevicz, Ripadals Censita, Slettans Rozzy, Ekslätts Wait For Me, Hilla, Ljungens Gnista och Carrielina) om hur man går tillväga för att riksstambokföra sitt sto. Om det är någon som behöver en uppfräschning finns info i näst sista stycket i den här artikeln.
#12, 13, 14 Jättefina bedömningar, grattis till dem, och vad kul att se bild på "gamla" Carrielina fräsch som en nyponros. Tack snälla för bilden av Hilla, härligt att se Hannas dotter glänsande av välmåga och full av trivselfläckar.
Stort Grattis Till Farmens och till Marcus och Martina till dom fina poängen, och Grattis Johanna till att ha fött upp ett sånt fint sto! Själv är jag JÄTTESTOLT!
Pernilla, jag frågade om du tyckte det var ok, eftersom jag var lite tveksam till att betäcka med så nära släkt…..Det lönade sig! Tack!

Jag har fått resultat från Anders Z
Tvååriga ston:
1. Meralda, 88777=37 p, kl II
Charmonix - struken
Treåriga ston:
1. Zhakira, 123 cm, 99789=42 p, Diplom, G, BIS
2. Lissi Ess, 126 cm, 888810=42 p, Diplom, G
3. Bevicz, 119 cm, 88888=40 p, Diplom, G
Ripadals Censita - struken (visas troligen i Hjärnarp 29/7)
Äldre ston:
Slettans Rozzy, 122 cm, 88778=38 p, G
Ekslätts Wait For Me, 123 cm, 88889=41 p, G II (Travrek 2.18,7)
Hilla, 121 cm, 87878=38 p, G
Ljungens Gnista, 122 cm, G I (Diplom 1998, travrek. 1.58,3)
Ljungens Copia 4309, A (100 avkommepoäng)
Carrielina, G I (Travrek. 1.57,9)

Det mesta är redan rapporterat. Kan komplettera med att Ritva E fick uppvisarpris. GRATTIS!
Charmonix är flyttad till Önnestad (tror jag att det var) eftersom ägaren Skånes Djurpark ska visa nordsvenska brukshästen Malva af Kalinka och göra bruksprov där.
Zhakira har haft stora framgångar i helgen. Förutom BIS-segern (GRATTIS Martina o Marcus!) vann hon på Jägersro igår!
Någon bra travbild av Hilla lyckades jag inte få; den blev för oskarp men en bild i skritt kan jag bidraga med.

#21 & 22 Tack snälla Charlotte för bilderna på Hilla!

Tack så mycket för alla gratulationer! Vi är jättejättenöjda och stolta över vår underbara häst! BIS var pricken över i:et! Dessa två dagarna är Zhakiras!
Jättegrattis även till Farmens! Lissi är underbar hon också! Och shit vilken trav! Även Ritwas trav är helt fenomenal!!!!

Är det någon som har bilder på Zhakira får ni jättegärna lägga in dem!
Oj oj oj säger jag bara, återigen STORT STORT GRATTIS Martina och Marcus för den otroliga poäng raden på Zhakira. Att hon dessutom tog hem BIS titeln har jag nog ännu inte förstått
Det finns inte ord över hur lyckliga och stolta vi är över både henne och er, att gå ut och vinna sitt första travlopp på fredagen och sedan gå ut och vinna Best in show på lördagen är bara helt makalöst imponerande. Det känns hedrande att vara uppfödare till henne
Zabine går här hemma i hagen och är så stolt över sin fina och duktiga dotter
Grattis även Farmens och Maggan till Lissis fina diplom och poängrad. 10 på traven är imponerande!
Vill även passa på och Grattulera pappa Ernst Rasken som igår fick 2 diplomston!

Vad kul med två "travavlade" russ i toppen, lite ovanligt! Grattis!
Ingen som har några fler bilder på Zhakira? Gärna när hon står uppställd.

#30 Tack så mycket!
Grattis, vilka vackra och duktiga gotlandrsuss!

Grattis till alla fina resultat! Vad roligt att Ernst Rasken fått två så vackra döttrar :o)
Grattis Marcus och Martina och Farmen ! Superkul att se Zhakira live på Jägersro och träffa Er. Håller tummarna för dessa guldklimpar.
Anna Manberger, www.stuterila.se

Tack än en gång för alla gratulationer! Har inte smält det ännu! Wiiie!
Håller även med ovanstående inlägg; jättekul med två så fina "travavlade" russ i topp!
Vi spöade upp alla fjordingar, ardenner, welshar, new forest, shetland och nordsvenskar!!!
Wow vilka fina resultat! Grattis till er alla!
Särskilt stort grattis till Martina o Marcus med fina Zhakira samt till Farmens ponnystuteri och fina Lissi Ess
!

#36 Tack så mycket! Vi är stolta över henne!!
fina hästar!

Ett stort GRATTIS också till Sara Rosqvist som visade Zhakira till BIS:et, och dessutom hade framgångar på Skåneruss' utställning i Tomelilla två dagar efter premieringen, bl a med Benicz som blev Reserv-BIS på finfina 43 poäng!