Godmorgon 2009-07-15
Godmorgon allesammans 
Ännu en dag när solen skiner från en blå himmel, så jag hoppas att dagen förblir sådan. Igår var första dagen på lääänge som det inte kom en enda skur. Idag är sista arbetsdagen innan semestern å det ska bli gott å få va leedig lite. Nu bär det snart av till stallet en snabbis och ikväll kommer två kompisar.
Ha en skön dag 

God morgon även här skiner solen Har just haft Umeå främande på snabbkaffe på morgonen de var här o lämmnade en av mina hundar som ska börja löpa snart, de ficka i en halvtimme så vände de hem 60 mil baggis sa ungdommarna och åkte
Nu ska jag släppa ut killarna och starta traktorn för en dag på åkern Få se till kvällen vilken häst jag ägnar lite tid åt
Ha det där ute
Karismas Nitor 10 år igår
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Idag är jag så trött så trött, hoppas att dagen springer iväg så man kommer hem snart… Blir inget stall idag utan tidigt i säng!
Ha en bra dag!
//Mickan
God Morgon!
En ledig dag! Skönt!
Klippning av syrénhäckarna står på programmet + en kvarnresa för att inhandla mer foder till Brådis!
Ha en härlig dag!
Go Morgon!
Strålande sol här i Malung i dag. Underbart!
I dag ska jag jobba kväll första turen efter semestern.
Men innan de ska jag mocka ur 2 boxar, tungt o dryckt. Permanentbäddar heter de så?)
Annars är de bra o har anmällt mig till uställningen som är i Rättvik 10/8. Mor o son som får visa upp sig!
Ha en bra dag!
Godmorgon !
Faktiskt molnigt i Skåne idag MEN, det gör inget för "omöjliga" russet Tyke fick skor på sig igår
! Så nu kan jag börja träna honom riktigt ordentligt ! Han fick lite lugnande pasta i munnen sen gick det helt klart över förväntan !!
#3 Maggan !!! Glöm inte betfor o morötter
Ha en bra dag !
Strålande sol och varmt!!!
Inte blev vi klara igår inte med bygget……det kommer folk "hela" tiden och vill få hjälp av Ove med än det ena , än det andra…..så är det när man är en händig karl och kan allt!!
Hade hoppats på att vi kunde åka till någon playa idag men då sket det sig….går inte att slita Ove från bygget innan det är klart inte!!
God morgon!
En härlig dag men flugor och broms, nu har de kommit och det visar på att det är sommar hos mig. Jag var ute i skogen och promenera i gårkväll och det var så mycket mygg så det var olidligt.
Inga planer än, men vi kommer väl gå och bada nu när solen skiner.
Igår när regnet kom och åskovädret dundrade insatt dottern och sina vänner mitt på sjön i en båt. Jag stod vid kanten och försökte nå dem på mobilen att skynda sig in, men fick inget svar. Snacka om orolig mamma!
De hann in till kanten på andra sidan innan det började blixtra och där satt de under handdukar i två timmar innan de kunde ro hem igen. De var blöta som dränkta katter och lite uppskrämda.
Ha en bra dag!

God förmiddag! Solsken och en fukrig värme här, har rullat förbi åskväder i flera dagar nu. I går bokade vi lägenhet på campingen i Östersund till lördag kväll, då hade vi pratat ihop oss och bestämt att vi åker alla tre med två russ och antagligen tre hundar. Ska bara få någon att ta de tre som blir kvar hemma och titta till de hästar som blir kvar hemma. Få se vad jag hittar på idag en månad kvar till jobbet börjar så nu måste jag börja bestämma mig för om det blir någon målning av stallfönster i år.
Ha en bra dag!

God morgon. Här går tvättmaskin och bakassistent för fullt. Röjer på yngste sonens rum mellan plåtarna oxå. Bromsen är väldigt ihärdiga här med. Men idag är alla hästar samlade igen efter ett antal veckor i sjukbox för den stora. Nu ska lagas lite lunch sen får vi se om hästarna får någon motion idag.

God eftermiddag i landet!
Här har solen gått i moln, annars var det soligt och sisådär runt 25 grader varmt. Inte så många på stan dock…
Jag förberedde middagen imorse, så vi hann inte ut med några hästar. Ikväll är det fullspäckat schema, så det lär inte hinnas då heller. Vi var ut och promenerade igår kväll iaf, och det var fullt av mygg i skogen, man kunde inte stanna.
Godeftermiddag eller kväll eller vad det blir !
Idag blev det upp klockan 6 igen, sista dagen på sommarjobbet, känns riktigt skönt :) Hade hoppats på sol och värme idag men solen har gömt sig bakom molnen, den fegisen -.-
Så har varit i stallet istället och ridit dressyr med Rezit, han börjar gå riktigt fint nu för att inte blivit riden så mycket i just dressyr. Men han tycker fortfarande det är lite jobbigt när man kräver lite för mycket då blir det att tjafsa lite ;) Men det är väl hans personlighet så :) Nu blir det till att ta det lugnt och städa lite och så :)
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

God kväll ,
Idag har jag kört de 2 welsharna och Edwin till de andra hingstarna så nu har jag alla samlade på en plats :-) Edwin har växt till sig riktigt bra och ser inte alls så liten ut längre :-).
Har haft hovslagarn här idag och skott om ena shettisen ,satt på Jasmin sina skor bak och fäst ena Ijors framsko.
Här är varmt och kvalmigt idag med och man orkar inte göra så mycket tycker jag
# 12 Bra, nu kom jag på att jag måste ställa klockan för hovis kommer kl. 8.00 och då är det bra att kusarna står i stallet. Bra att få Arrak fin innan han åker till nya matten snart!
Go´kväll!