Godmorgon 09-07-12
Hoppsan….först??
Godmorgon säger jag då!
Idag är det uppehåll-ännu-men grått. Ska om en liten stund åka till Kisa och skriva åt Ronny på kallblodspremieringen där. Är jättekul, men jag hoppas på bättre väder än igår.
Ha en skön söndag!

God morgon. Regnigt och blött här, det kom massor av vatten från skyn i går. Jag låg vaken efter midnatt och lyssnade till Benny Anderssons Orkester som spelade på andra sidan viken, inne i Leksand. Om inte vinden ligger på åt fel håll brukar det höras rätt bra över vattnet, fast det är ett par kilometer fågelvägen. I nattas var det vindstilla, men däremot forsade och brusade den regnstinna bäcken som går utmed min tomt så högt att den nästan dränkte (!) musiken.
Jag pysslar med att packa och planera inför min Gotlandsresa, ska vara på ön måndag-tisdag. Ska bli kul men det är en del att fixa innan avfärd.

Godmorgon 
Här är himlen grå, men just nu inget regn. Så tänkte passa på att åka upp till stallet och fixa lite med hästarna. Elvis ska få gå lite i grimma, Casper löshoppas och Manina och Giro ridas :) Funderar även på om man skulle ta tag i å städa logen… hmm ja vi får väl se hur sugen jag e på det när hästarna är klara.
Ha en bra söndag!

God Morgon, #0 jag hoppas verkligen att du får bättre väder än igår, här är uppehåll men det mulnar på, hästarna är ute och stallet är fixat, idag blir det en tur till golfbanan, skall bli skönt att vila en dag ifrån stallet, det blev en lång dag i går då vi körde alla efter att vi kommit hem från Valla och ponnypremeringen.
Ha en skön söndag där ute i landet.
God Morgon!
Jag har i alla fall en skön söndag! Har sovit jättelänge och är ledig! Jobbar både måndag och tisdag……Utställningen missar jag som vanligt! Tror jag jobbat i minst 10 år när det varit utställning…..
Men i dag är det ingenting som gäller!
Ha det gott!
Go morgon!
Här regnar de som bara den! Dansbandsveckan börjar i morgon här i Malung, hoppas att de blir bättre väder alltså.
Hästarna står forfarde inne men ska åka stax till dom. Idag blir de väl inte så mycket som de är regn.
Igår var jag på auktion i regn vädert, mycke skulle bort o de blev en billig sådan. Köpte en kista att ha på golvet.
Ha de bra i landet!

God morgon. Har just avslutat en god frukost på altanen efter att ha kört Poffi. Farmor och Nora fick åka med. Alva red Birk. Allt gick jätte bra och nu väntar duschen så man kan åka på 35 års kals sen. Verkar bli en fin dag, kanske ska hänga ut tvätten.
Ha det gott.
"God morgon"
Nu har jag bara gotlandsruss igen.
Jag har varit ute på en liten tripp till Nossebro och lämnat min shettisåring som jag har sålt till dem som också har mamman sen 1/2 år tillbaka. En liten miniweekend. Jag fick se många vackra shettisar både på Friesergården hos Wellbrants och hos Maria Jansson. Många svarta blev det, men det var svårt att hålla reda på alla namn och släktskap hit och dit. Mycket god mat och trevlig lördagkväll!
Hej då lilla Bam Bam och lycka till i ditt nya hem!

God kväll! Här är vi mycket avslagna efter utställningen på Hagmyren. Även om jag inte visar så är jag helt slut efteråt. Våra sex russ skötte sig utmärkt och vi är mycket glada över de poäng de fick. Kurant fick 42 p och gick 3:a i bisringen, Russe fick också 42 p idag och blev bästa valack. De andra fick från 35 - 40 poäng. Tittade lite på bruksnordisarna innan vi packade ihop och åkte hem, många fina hästar. Hände en incident i början av den utställningen då en person gick för nära med sin hingst på stallbacken och den kastade sig på den andra så båda blev lösa. Allt slutade bra som tur är.
Nu blir det lite slötittande framför tv:n innan sängen. Ha en bra fortsättning på kvällen.