God Morgon 2009-07-11
En jättefin morgon här på Gotland, sol och bara lite vind!
Hoppas på en fin dag, så det blir lugnt på jobbet! Badstranden lockar mer än stan då! Hoppas det blir lika fint i morgon när jag är ledig…..Såg i gårkväll att jag måste ha hit hovslagaren för lite "Knipsning", såvida Kjell inte känner sig särskilt motiverad att göra det. Tyvärr är han ju allergisk mot hästar, men det brukar gå med dubbel dos Loratadin!
Ha en bra dag, lycka till alla som skall tävla på ett eller annat sätt!
Morron….här vräker regnet ner, vi ska på ponnypremiering i dag på Valla med Wilda och Hallon….skitkul i detta oväder!!! Ska tvätta henne nu, en blöt häst redan….går väl bara att hälla på lite schampoo och ställa ut henne på stallplan så fixar det sig nog själv idag……hmmmm!!

Var upp och fodra vid 8. Sen körde jag Poffi och Alva red Birk. Hon skulle få träna lite monté tänkte jag. Problemet blev bara att när Birk la in den trav växeln så hann inte vi med
. Som gammal ponnytravare var han snabbt med på noterna. Ska tilläggas att han är en shettis. Men om jag får på framskor på Poffi så kanske hon oxå vill länga på steget. Hon blir lite öm på grusvägarna.
Nu ska inhandlas 35 års present och sen bara ta det lugnt. Nu kommer reget hit, är glad jag redan varit ute med hästarna.
Ha en bra dag och lycka till på premieringen.

Godmorgon i landet!
Strålande solsken här i Piteå, med en del luriga moln på himlen, det är ju dragracing i helgen så man kan ju vänta sig skurar med jämna mellanrum. 
Piteborna börjar vakna redan, har varit en del folk i butiken. Har hunnit med att baka en kaka på morgonen, och i eftermiddag kanske jag lyckas ta mig ut med någon häst.
Hemma igen efter en dag på ponnypremiering med ihärdigt regnande….men vad gör väl det….Wilda belönades med hela 43poäng och jag är jättestolt över henne!!

#4 GRATTIS Ia till ditt fina sto.

#3 Grattis Bisse på födelsedagen! 
Jag har haft en alldeles underbar dag… Jag har fyllt 40 år, fått fina presenter och så har jag gift mig! Ja, ni läste rätt.. Jag är alldeles nygift. 
Grattis till både födelsedag och bröllop…vissa väntar i det längsta!
#6 Grattis, vilken rolig födelsedag för dig!!
Grattis till födelsedagar och giftemål!
Själv ska jag ta kväller nu efter att ha varit på Hagmyren idag, och sedan haft en mycket trevlig kväll hos min faster Maj i paradiset, (läs Rönnskär, Stocka). Nu har jag jobbat klart för ikväll och ska sova några timmar inför morgondagens russ och nordisutställningar. Ska bli trevligt!
God natt!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#5 Tack snälla!!