Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 896 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2009-07-10

Godmorning!

Äntligen fredag och efter denna dagen är det bara tre dagar kvar till semestern. Ska bli gött å få va lite ledig från det vanliga kneget. Ikväll är det dax för en av årets höjdpunkter, nämligen DIGGILOO Skrattande Hoppas vi slipper regnet…

Ha det gött!!

garrilina
0

God Morgon! Idag har stormen och floderna med regn bytts ut mot grått, vindstilla och duggregn. Klev upp vid 5.30 i morse, dottern skulle jobba och transporten skulle på besiktning. Har ätit frukost och fixat hundar nu blir det till att släppa ut hästarna till bassängerna som hagarna har förvandlats till.

Ha en bra dag !

[Josefine-Appollo]
0

God Morgon! Ja idag så regnar det fortfarnade, menmen. Idag blir det inte mycket vettigt gjort, men jag tror jag ska åka ner och hålsa på morfar i det här fina vädret.

Gnistra
0

Go morgon! Solen skiner o regnet är historia,hoppas jag. Nu på morgonen ska jag skjutsa Jessica med häst till Jobbet och även ta med Capri för att kurera efter en nyöppnad hovböld… Jobba ska jag senare i kväll. Ha det bra runt om i Sverige!

Tittut
0

Grått och mulet här. Ska göra klar min flädersaft och ev plocka nya blommor, innan jag packar och åker norrut på eftermiddagen.

Har lite skrivjobb också som skulle göras klart idag, och är jag riktigt flitig ska jag nog packa inför måndagens Gotlandsresa. Vore skönt att slippa göra det på söndag kväll, eftersom vi måste fara till båten vid 5-tiden på måndag morgon.

Nåja, bäst att börja med frulle, så huvudet kommer igång.

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Pernilla-N
0

Solen skiner i Blekinge och det ser ut att bli en fin dag. Idag är sista dagen innan min fyra veckors semester, och det ska bli såå skönt att vara ledig!

Idag kommer hovslagaren och Embla ska få sin första verkning, hoppas det går bra. I helgen ska vi hämta hö om det inte regnar och så ska det förberedas för Skåne-russ på måndag. Idunn är fortfarande för fet och Embla ser just nu ut som om fram och bakdel inte riktigt hör ihop men det ska bli en trevlig utflykt iallafall!

Anneli - ha det så bra på Diggiloo, vi såg dem i Ronneby för 2 år sen och det ösregnade hela kvällen, men när väl showen börjar glömmer man regnet!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är frukosten avklarad, sonen på jobbet och vi andra på gång. Mulet men varmt ute, det har regnat 12 mm inatt. men det märks knappt ute, det är ganska torrt här…

Idag blir det butiken, och sedan hinner jag väl inte så mycket mer, ska nu ut och mata djur och försöka hinna tömma några tomma burar. Hästarna är fortfarande okörda, vi tränar hårt! Rapport från Sara ett TRixi börjar bli riktigt duktig, gårdens gris är däremot inte populär hos henne…

CarinaA
0

Godmorgon !

Lite regn o lite sol, blandat väder i s.Skåne idag ! Ska vara chaufför åt mitt gamla ponnybarn som ska på Jägersros dubbeltrav, städa huset o titta till "omöjliga" russet Tyke ! Igår lyckades han med att(med buller o bång) dänga av sin ryttare ! Han älskar att busa i paddocken, spelar ingen roll om man longerar el löshoppar så testar han sina rodeohästkunskaper o varför göra någon skillnad om det sitter en ryttare på ryggenFörvånad ! Ska tillägga att ryttaren är 17år(45kg) så att ingen tycker att jag är oansvarig,hehe! Så nu har jag en segerviss Tyke o en MKT förnärmad ryttare, fortsättning följer idag !

Ha det gott !

MagganS-B
0

God Morgon!

Sol och blåst, kanske kan vattnet försvinna lite i dag…..

Nu är det bara 14 dagar kvar till semestern! I dag är det jobb jobb! Nästa vecka Stockholmsveckan, håll i hatten!

Ha en bra fredag!

[Tjiwi]
0

Ännu uppehåll men blåst och grått……var är solen!!!

Ska snart följa med min nän My och titta på parselar till hennes halvblod som är utannonserade en bit här ifrån.

Sedan blir det att försöka bistå Ove med lite hjälp med bygget….igår ville jag inte vara med då det ösregnade hela dagen….men han var ute och byggde tots det!

Tessan08
0

Är på semester på underbara Gotland, har klarat av en vecka redan med mestadels regn med endast tre dopp i havet för Johanna själv väntar jag lite till badkruka som jag är men vi har ju tre veckor på ön så jag hinner nog.

Idag skiner solen äntligen men lite blåsigt och några moln på himlen är det.

Sitter i en solstol och har det bra i väntan på Johanna som går på barnkörläger på Fårö denna vecka, när dom sjungit klart blir det en sväng till Sudersand för att sola och bada.

Nästa vecka blir det mycke skoj med både SM, russutställning i Lärbro och en sväng till Lojsta hed!

Ha en fin dag!

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!
Idag är det Norrtälje som gäller, sonen ska gå på kalas och jag får slå ihäl ett par timmar. Men har lite ärenden att uträtta.

Toffifee fick komma ut i skogen på en ridtur igår, en duktig liten ryttarinna blev förtjust av denna snälla lilla ponny. Så hon ska passa på att rida lite innan hon åker till Skåne på fredag.

Gårdagens fynd, skogens guld!

Chirak-96
0

God morgon, fick en chock när jag tittade på klockan när jag vaknade 9.15….. länge sedan jag sov så länge. Funderar starkt på att ge mig ut och köra mellan skurarna så Poffi blir nöjd. Hon är jätte grinig i boxen just nu och vill bara springa när man går till och från hagen.

Måste börja städa ur Ackes box oxå, har använt den till alla redskap när han varit borta. Ha det gott.

murkla
0

Idag blir de en regn dag oxå.

Men jag har fått mina skor med stålhätta i o de är tur som Mitrus har en förmåga att kliva mig på fötterna varje gång grimman ska på.!

Ska på 72 eller var de 73 års kalas i dag! Minns inte!

sedan blir de att fixa med stallet o sätta upp en hage så hästarna har möjlighet att kunna gå in i ett annat stall under regninga dagarna! Snälla grannar :)

Imorgon om väderet till låster ska jag åka på en gårdauktion på finnmarken, Har man tur så kan man hitta gammla hästsaker m. m.

Ha de så bra i regnet! Skrattande