Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1609 ggr
CarinaA
0

Godmorgon 2009-07-09

Godmorgon !  Blåsigt o molnigt, faktiskt lite kyligt ute även här i Skåne.  Ledig i 2 dagar(hoppas jag), småpyssel i huset o stallet ! Ska träna lite inför Skånerussutställningen på måndagTungan ute 1

Ha en bra dag !

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Ingen värmebölja här heller, igår kväll var det faktiskt hela 14 grader när solen kom fram! Mulet idag med, min äldsta dotter kommer och hälsar på idag, hon ska stanna ett tag. ROligt! Sara ringde igår kväll vid halv elva eller så, och berättade att de just varit och badat!! Galna barn! Trixi sköter sig riktigt bra, och de får jobba mycket med ledarskapsövningar. Vi har själva märkt att Trixi inte riktigt köper det där med vem som är chef egentligen.

Idag blir det packa halm, DM, sedan butiken och Jonna som får roa sig med att vara med mig och vovven hela dagen. SImon for till jobbet med en oerhört svullen tumme, få se om han kommer hem igen eller om de hittar på något annat åt honom.

Tittut
0

Här har regnet öst ner hela morgonen och gör fortfarande. Jag har förstås tvätt hänger ute, bla sådant som skulle behöva vara torrt i morgon när jag far till Hudiksvall, så jag får väl gå ut och hämta in den.

Ska åka och lämna hästsläpet för besiktning. Det är körförbud på det, så det är på tiden.

Bäst att sätta fart!

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

GranoStall
0

Här öser regnet ner, men hästarna verkar tycka det är helt okej. Idag ska en av våra medryttare komma och rida, får se om hon vågar sig hit i regnet. Hovslagaren kommer hit i alla fall för att putsa lite på hovarna till utställningen på Hagmyren. Ska väl försöka packa lite till dess också då jag inte kommer vara hemma så mycket i morgon.

Ha en bra dag och hoppas att solen tittar fram lite i alla fall.

MagganS-B
0

Regn, regn, regn…..har fått ca. 60-70 mm sen i går + kuling! Grannens majsåker ser ut som ett agträsk! Tur hästarna har lä i skogen, rätt vind! Tyvärr är dom för många att ta in i mitt "reducerade" stall! Typiskt väder för en ledig dag i alla fall…..Jag har också tvätt på "tork" ute, den hänger kvar i alla fall trots hårda vindar! Tror nog det blir en innedag med bullbakning, i em. skall jag mäta shettisar!

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

Och regnet det bara öser ned och vilken blåst det har varit i natt!
Här vare småsjöar i en av hagarna som jag ser utanför fönstret, den som "vilar" och där fölen ska gå nästa sommar.
Idag blir det innearbete, dvs småstäda och tvätta. Kan behövas.

Vill också passa på och gratta min lilla lillasyster Helena Bruhn som fyller 26 år idag!

Ha det bra!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och regnet det bara öser ner och jag blir så våt om både skor och strumpor………Förvånadla, la !!!

Inget kul alls……känns som man inte vill vara ute alls idag……kan passa på att städa övervåningen idag kanske!

Vi fyllde släpet igår med saker som ska till tippen……jösses vad det finns mycket skit på logen!!

Är det någon som vill ha äldre träskakler och parstänger så hojta till nu, de åker med till tippen annars!!

garrilina
0

Här är det första sjösprånget för hösten tror jag……. Regnet vräker ner och det stormar man skulle kunna tro att det är september. Alla fyrbenta som sovit ute var genomfrysna, de fyra som var inne var väl inte så översvallande till att gå ut. I kväll får alla gå in så det blir en tripp till stan även idag, måste ha torvströ då.

#2 Fler än vi som har körförbudFlört vårt får förhoppningsvis tid i dag.

#3 Till Hagmyren ska vi också.

Ha en bra dag i regnet!

Tittut
0

Nu är släpet besiktigat u.a. Känns jätteskönt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Chirak-96
0

God morgon, regnar här med. Men jag har tvätten i torktumlaren ;).

I går kväll hade jag ett långt samtal med Chiraks fodervärd. Han ska komma hem nu, det fungerar inte. Jag ska åka och hämta honom i slutet av nästa vecka. Känns både tråkigt och bra på samma gång. Tråkigt att det inte funkar men bra att få se honom igen.

Har tid hos läkaren med min sjuka dotter i em. Hästarna får nog vila idag, har slarvat bort mina regnbyxor…

Ha en bra dag trots blötan.

murkla
0

Här regnar de, sägs att de skulle vara heldags regn!

Har iallafall flytta pollarna i morse. Läskit att gå över stora broa, o alla bilar tycket fölet! Men allt gick bra! Så nu är de att mocka ur boxarna o ta ner hagen som är kvar att göra.

Till hösten hoppas jag att jag kan få ha de på hemmaplan, finns några som bygger stall  där jag bor så!

Jag Behöver bara torka upp o äta så ska jag väl ut igen i regn vädret!

Ha en bra dag!

entill
0

Till och med här i skogen regnar det. Jag kan se det när jag tittar ut över älven (Ljusnan), men utanför stugan är det torrt, det sköter den täta vegetationen. Det är 11 grader ute så myggen har frusit ihjäl. Inte ens hunden ville bada i älven idag. Har lyckats få så pass mycket mottagning att jag kunnat uppdatera SvRAFs hemsida idag. På lördag bär det av till Hudiksvall på russutställning, det blir kanske lite semester (vi är för närvarande 9 personer + hund i stugan).

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

garrilina
0

#11 Myggorna fryser inte ihjäl så lätt de bara inväntar bättre väderSkrattande

MagganS-B
0

# 11 Jag avundas dig inte……

entill
0

#12 Jo, men innan det blir bättre väder har vi nog hunnit resa vidare till sydligare breddgrader (Småland)Skrattande

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

garrilina
0

Om vädret var uruselt i morse så är det ändå värre nu, alla hästar inne utom de tre som går i utedriften de står och kurar under tak. Undrar om taket på huset sitter kvar i morgonbitti, var ut till pannrummet nyss och den lilla turen skulle det behövas regnkläder för.

MagganS-B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var hos hästarna för en stund sen. Dom såg torra och varma ut, har antagligen stått under några stora granar i skogen. Dikena runt omkring här ser ut som tidigt om våren, fulla av vatten. Sen i går morse har vi fått ca. 80-90 mm, svårt att säga precis när det stundtals var slagregn och blåste kraftigt dessutom. Hoppas i alla fall att det är över för den här gången!

Bilden är tagen från min balkongdörr i morse…..grannens majsåker!