Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 985 ggr
Snurrii
0

Godmorgon 2009-07-08

Här regnar det och är grått. Jag hoppas att det spricker upp under dagen!

Någon mer än jag som såg minnesstunden för michael jackson igår? Väldigt fint va det och inte kunde jag hålla tillbak tårarna heller när Paris höll tal. Usch, nej. Nu får han äntligen sova ut - King of pop!

Idag ska jag åka och tömma ur Delta och Eragons box och sedan röja ut lite saker ur mitt skåp. Jag ska nämligen åka och titta på en ny stallplats idag där det finns fantastiska träningsmöjligheter. Jag kommer att ha tillgång till ridhus, upplyst ridvolt, 800m travbana och massor av jätte fina skogsslingor! Plus att full service ingår i priset. Kan inte mer än att vara överlycklig! Men som sagt ska bara åka och titta på det idag och så får jag bestämma mig sedan. :) 

Vad ska ni hitta på idag?

MagganS-B
0

God Morgon!

Här har man stigit rakt in i en våt yllefilt, dimma och varmt! Riktigt äckligt!

I gårkväll när jag gav Brådis kraftfoder, så fick jag en stor uppvisning i socialt beteende mellan hingstföl och hingstar…..både före och efter betäckning. Snacka om nyfiket föl…..och läraktigt! Varför tar man inte med kameran varje dag???????

Dusch och jobb väntar!

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorogn i landet!

Inga våta yllefiltar här inte, krispigt kallt och grått, det har regnat en del inatt och är nästan tio plus… Höst redan?

Det blir butiken idag, och något annat lär jag inte hinna med, sköta om djuren också förstås. Röros sår på benet blir bättre ävenom det går sakta, men eftersom det är så kallt är det inga flugor som surrar i såret iaf. Elaggregatet väntar fortfraande på att jag ska ta hem det för undersökning och så ska Mysli och PRimula köras och och och

Tittut
0

Sommarens första id koll utanför det egna stallet väntar idag. Då ska jag också passa på att åka in och hälsa på mina gamla jobbarkompisar. Hoppas också det fina vädret hpller i sig, för jag har lovat barnen att de ska få bada när jag kommer hem.

Tills dess, sedvanligt pappersarbete.

ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Sol än så länge men de lovar regn i dag med…snällt! I går så hade vi ett jätteåskväder med ström avbrott så något Mord i Midsommer blev det inte……

Idag blir det fortsatt jobb på logen, jag ska måla……Skrattande

[Croneld]
0

Jag har sovit till 9.30 idag och det är ovanligt. Jag behövde väl det! Igår kväll fiskade vi och barnen fick upp en abborre och en gädda, vi rodde med två båtar, en kill och en tjejbåt. De tyckte barnen och kusinen var roligt. Vi roddtävlade också.

Ha en bra dag!

garrilina
0

Här har vi fått en liten regnskur under natten, molnigt med mörka regmoln men de blåser förbi. Ska åka iväg och skifta hingstar på betet, hämta hem Aragorn som ska på utställning och lämna Evald som ska få gå där några dagar och bara äta. Evald har börjat köras in så han fick stanna på hemmaplan i år.

Såg en del av minnessermonin i går. Det var mycket fina ord, undrar om några av de blev sagda tidigare.

Ha en bra dag!

murkla
0

Här regnar de om vartannat, solen tittar fram.

Var ute o fiska de igår jag o sambon. Jag fick fisk men inte han. bara små abborar. O fick se en rödning simma vädligt nära ytan.

Imorgon ska jag flytta pollarna till ett annat ställe.

Men i dag de log lugnt o kanske en fiske tur kanske!

Nu kurra magen dax att äta. Ha de bra!