Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 571 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2009-07-07

Godmorgon i stugorna!

Här är det lite blandad kompott idag av moln, lite blå himmel och lite sol… så vi får väl se hur dagen blir. Har nu 9 dagar kvar till semestern och det känns som en evighet även om det bara brukar smälla till så har en vecka gått. Men det e såå segt nu när det e sommaröppet på förskolan… Men idag slutar jag tidigt :)

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorogon i landet! Mulet och hela nio plus ute… Simon har åkt till jobbet och Sara är på ridläger, Peter befinner sig mellan Jokkmokk och Jäckvik tror jag det var. Idag blir det butiken, få se om jag orkar fara ut med någon häst ikväll, nu på morgonen hinner jag inte då jag ska förbi Djurmagazinet före jobbet.

Tittut
0

Hej på er!

Här har det regnat och det är nog inte mer än 13-14 grader ute, vilket faktiskt är ganska skönt. Om inte annat känns det mindre tråkigt att sitta inne och pappersarbeta när det är sämre väder, vilket är vad jag ska göra idag.

Hoppas ni får en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Jag har varit en sväng till Norrtälje och lämnat sambon på jobbet för jag behöver bilen idag då den andra är på verkstaden. Hästarna verkar trivas i det svala vädret i alla fall. Måste en tur neråt Sthlmstrakten för att fixa ett bankärende och SE-banken finns inte i Norrtälje. Jag letade och letade…men icke!

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Sitter med morgon kaffet nu…….var uppe och ute en sväng innan sju men gick och lade mig igen och somnade om-skönt!!

Här är det växlande väder idag, sol och moln om vartannat!

Idag ska vi börja med vårat stora semester projekt, vi ska bygga om ute på logen för att ha fler lamm kvar under vintern……jag kan säga att det blir många vändor till tippen då det finns mycket bråte där ute…..ja, har man inte jobb så skaffar man sig…..

Hagelberg
0

God morgon!

Nu är frukosten uppäten och barnen i full fart med att göra sig iordning för utflykten till Kronobergs slottsruin. De brukar ha lite aktiviteter där och i dag är det riddartema.
Jag var uppe tidigt idag och körde Yramis en sväng. Vi var inne på nya vägar och han höll god fart, härligt att vara ute på morgonen när det är stilla och bara fåglarna hörs.

Ha en bra dag!

Gnistra
0

Hej på er !

Nu är snart dagen slut, men vi har haft bra väder i dag här på södra Gotland, Jippii!Annars är det jobb o riktigt lite med häst tid tillövers. Ha en skön kväll!

garrilina
0

Grått några regnstänk och kring 13 grader är vad vädret har erbjudit oss i dag. Dagen har gått undan fattar inte vart. Skjutsade in vår treåriga hund av blandras och dottern i morse han är numera en den. Alex var så ynklig när han vaknade ur narkosen och tratt skulle han inte ha, så nu har Therese tillverkat en kroppstrumpa i stället. Nu blir det nog sängen så man är redo för morgondagen.

MagganS-B
0

God Kväll!

Hade datorkrångel i morse, och sen har jag jobbat…..

Här har varit fint väder nästan hela dagen, nu mot kvällen var det 25 grader, och i kv'äll är det riktigt skönt! MEN SMHI har lovat ca. 100 mm regn dom närmsta dagarna……undrar om dom har rätt den här gngen?

# 7 Min tax, 10 år, blev också en "den", helt oförskyllt p.g.a. en annan sjukdom han fick. Han hade tratt en dag, han är så lång så han stack in rumpan i tratten och slickade ändå, sen drog han av tratten under en säng….godnatt med den! Det gick bra ändå!

garrilina
0

#8 Det fungerar med strumpan vi satt på också, här har man tagit ut testiklarna framför pungen så han har ett sytt sår på magen på några centimeter. Han ska även vara i "stillhet" första dagarna så det inte spricker upp, lätt med 5 andra jyckar runt om kring sig, så det blir burvila.Glad