Godmorgon 09-07-06
Godmorogn i landet!
Här ser det litet trevligare ut idag, himlen är blå med litet moln. Värmen har dock flytt sin kos, det är runt tio grader ute…
Idag ska Sara iväg på ridläger med Trixi, och jag ska ta hand om butiken.
Ihelgen har det varit full fart, med trav i fredag och utställning i lördags. Trixi fixk 41 p på utställningen, riktigt roligt! Hon klarade även kvalet på travet, och både MYsli och PRimula gjorde bra resultat. Nu får vi träna vidare för höstens tävlingar!

Go morron!
Här hänger regnet i luften o det varnas för lokal åska… I dag är det en vanlig arbetsdag och sedan hem till russen och köra om vädret tillåter det. Nya turister har kommit till Havor o de vill ha sol osv, hoppas att vädret vänder o solen orkar lysa på oss alla. Jag hoppas att övriga sverige har bättre väder! Sköt om er alla.
God Morgon!
Samma väder här som hos "Gnistra", mulet och ruggigt, 5 mm har vi fått i natt…..I går var det loppisrunda, gjorde ett par "fynd", men priserna stiger så här års…..I går kväll passade jag på att plocka fläderblommor när vi var hos hästarna, tre stora buskar har dom i sin hage, hur dom nu kommit dit…… Blir så jättegod saft! I dag blir det lite tvätt och städning innan fler "besökare" dimper ner, nästa son kommer i slutet av veckan!
Ha en bra måndag utan regn hoppas jag!
God Morgon !
Riktigt fint vädet i Skåne,sol o ca 19grader än så länge ! Har lite småpyssel att fixa, sen i eftermiddag blir det jobb som vanligt !
Ha det gott !
Mulet här också, men det känns ganska skönt. Det är jobbigt när det blir för varmt, även om det gärna får vara lite lagom.
Pappersarbete idag, som vanligt. Elin får hit en kompis också, och de hoppas på lite bad senare. Fläderblommor står på veckans att-göra-lista också. Hinner jag inte safta nu, går det bra att frysa dem som de är, och göra saft senare.
Nej, bäst att sätta fart!
Ha en bra ny vecka.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Det har regnat hela natten men just nu skiner solen. Det kan kännas lite skönt med regn, bara det inte tänker bli så resten av sommaren.
I dag ska jag försöka köra en tur med Yramis, han gjorde ett godkänt kval i lördags så nu måste vi träna på lite för en ev start, spännande!

God morgon! Idag firar jag, fick telefon från hingsthållaren i går kväll att mitt krångelsto är betäckt - äntligen. Jag blev så glad, jippi! Hon undersöktes förra veckan och det visade sig att hon har stod med en gulkropp som spärrat brunst (hon har trott att hon var dräktig). Hon behandlades så gulkroppen försvann, blev alltså brunstig och betäckt - och nu håller jag tummarna för att hon ska bli dräktig också…
Hastig i djup sömn
Kyligt och molnigt i Leksand, 14,6 grader och litet duggregn nyss. Uppfriskande efter de två veckornas värmebölja! Jag ska strax gå och jobba några timmar, sedan är det trav i Rättvik i kväll. Hoppas ni får en bra dag allihop.
Här vräker regnet ner…förstås….jag har ju min första semesterdag….är det inte typiskt!!
Har varit i Götene med Njord i helgen och han har skött sig jättebra. Inga placeringar, det räknar jag inte med då vi är ute och låter honom titta och lära sig men han är så underbar att resa med. Lugn och fin, körde den bästa dressyren hitills, nollade i precisionsgrunomgången-en boll ner i omkörningen och avslutade i går med en helt godkänd maraton. Den var över tre sträckor, det har han inte gått förut. A sträckan var sex kilometer och jag fick hålla honom hela tiden , han var såå pigg och glad. Trots att vi skrittade fem ggr så hade vi svårt att hålla minimi tiden….körde två sek för fort….inga problem med skritten heller, skönt!! I hindren fick han tuffa på och han börjar nog förstå lite nu vad det går ut på…..när vi kom hem på kvällen fick han gå ut till Wilda och Vicki…gissa om han blev glad…ännu gladare blev han en timme senare när det kom ett litet sött tigrerat sto till honom….

God morgon, hmm sen sådan. Men vi tog en välbehövd sovmorgon i dag. Kom hem sent från Göteborg med familjen i går. Två dagar på Liseberg med åkband. Man blir som barn på nytt.
Har oxå landat efter Jajjas läger förra veckan. Det var jätte roligt och lärorikt, även om jag inte hade möjlighet att vara med hela tiden.
I dag blev det inget jobb så jag ska åka och handla och fixa i stallet. Det har regnat men det är bara skönt. Ska göra lite hage till hästarna så de får lite mer bete. I kväll ska jag på massage.
Ha det gott. Bilden: Barnen träffar på tjuvar på Liseberg.
God lunch!
Här har vi full aktivitet, lämnade in bilen på verkstaden i morse och när jag hämtar ut den i eftermiddag ska den andra in. Ingen av dem gick igenom, så det blir en ny spindel resp. nya bromsrör.
Nu ska jag gå till hästarna och sedan smörja lite läder. Ska klämma på en betesreducerare på Toffifee och ta in och fixa med Dorina.
Fick häromdagen reda på att Adas son Aragon, 2,5 år, ska visas på föruttagning, det ska bli spännande.
Ha en bra dag!