Åskvädret-3 hästar dog !
www.smp.se/…/vaxjo/tre-hastar-dog-nar-blixten-slog-ner-utanfor-ingelstad(1402899).gm , se om detta går bättre

Usch! Har aldrig tyckt om åskan…

Läste det där jag med. Fy vad hemskt att förlora tre stycken på en gång. ! :/
Fan va kass jag är ! Någon duktig som vill länka ! "pallar inte"

#2 Jag har aldrig heller tyckt om åskan. Så himla äckligt läskigt när den kommer så tätt inpå. Vill helst gömma mig då :O

Funkar inte Carina , men ta bara växjö tidningen i början så kommer man till tidningen och kan kllicka sig vidare :-)

Fixade länken åt dig Carina :-)
För många år sedan så dog bla en av mina favorit hästar på Halmstads ridskola i åskvädret, kommer ihåg vilken sorg vi hade där .

Jag har tänkt på det många gånger. Mina hästar ställer sig alltid under den högsta granen i hagen när åskan rullar över hemmavid. Som tur är står den här granen inte på någon höjd i hagen. Det är ju så, det vet vi människor, att man absolut inte ska ställa sig under höga träd när åkan går. Man önskar att djuren kunde veta det också.

Usch va hemskt! Åskan e läskig
Fy vad hemskt!

Usch, det är ju inte alls långt hemmifrån!
Det hände min mor med när hon var 16år gammal. Tre av deras finaste unghästar, tror det var fullblod som dog.
Tre hästar i mina hemtrakter stod o kurade ihop sej mitt ute på en åker när ett frukansvärt oväder drog in över dem o ägarinnan som tittade ut såg när blixten slog ner i dem o omedelbart dödade alla tre i ett enda slag!
Det var inte i detta ovädret utan för ett antal år sedan men lika vidrigt.
Usch vad hemskt!!!

Naturens krafter är verkligen inget att leka med om man säger så. Så hemskt, verkligen.. :(
Usch så hemskt :( Stakars ägare och hästarna!
säger som andra, Naturens krafter är inte att leka med!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Hemskt! att de kan hända. Vi hade ganska så regalt oskväder i dag!
Var inne på affären o de blixtrade till så kunnde ha blivit riktigt mörkt där inne! Gick bra!

Fy vad hemskt…
Jag försöker åtminstoen he in dem när herr åska börjar.. men en del gånger hinner man inte dit förrän det är över…
Gud så hemskt!
Nu har det hänt igen och denna gång i Östergötland….i fredags slog blixten ner utanför Borensberg och tre hästar dog! Hemskt!