Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: allmänt
Läst 1061 ggr
CarinaA
0

Åskvädret-3 hästar dog !

Fy vad hemskt;

Hästar döda i Åskvädret

Vad hjälplös man är egentligen mot vädrets makter !

LouiseS
0

Usch! Har aldrig tyckt om åskan…

tearsofmemories
0

Läste det där jag med. Fy vad hemskt att förlora tre stycken på en gång. ! :/

CarinaA
0

Fan va kass jag är ! Någon duktig som vill länka ! "pallar inte"

tearsofmemories
0

#2 Jag har aldrig heller tyckt om åskan. Så himla äckligt läskigt när den kommer så tätt inpå. Vill helst gömma mig då :O

VeronicaP
0

Funkar inte Carina , men ta bara växjö tidningen i början så kommer man till tidningen och kan kllicka sig vidare :-)

Denna kommentar har tagits bort.
VeronicaP
0

Fixade länken åt dig Carina :-)

För många år sedan så dog bla en av mina favorit hästar på Halmstads ridskola i åskvädret, kommer ihåg vilken sorg vi hade där .

alpros
0

Jag har tänkt på det många gånger. Mina hästar ställer sig alltid under den högsta granen i hagen när åskan rullar över hemmavid. Som tur är står den här granen inte på någon höjd i hagen. Det är ju så, det vet vi människor, att man absolut inte ska ställa sig under höga träd när åkan går. Man önskar att djuren kunde veta det också.

sarahansen
0

Usch va hemskt! Åskan e läskig

SigneK
0

Fy vad hemskt!

Hagelberg
0

Usch, det är ju inte alls långt hemmifrån!

rebeccajansson
0

Det hände min mor med när hon var 16år gammal. Tre av deras finaste unghästar, tror det var fullblod som dog.

savrarpstuteri
0

Tre hästar i mina hemtrakter stod o kurade ihop sej mitt ute på en åker när ett frukansvärt oväder drog in över dem o ägarinnan som tittade ut såg när blixten slog ner i dem o omedelbart dödade alla tre i ett enda slag!

Det var inte i detta ovädret utan för ett antal år sedan men lika vidrigt.

[Josefine-Appollo]
0

Usch vad hemskt!!!

divansson
0

Naturens krafter är verkligen inget att leka med om man säger så.  Så hemskt, verkligen..   :(

IdaL
0

Usch så hemskt :( Stakars ägare och hästarna! Gråter säger som andra, Naturens krafter är inte att leka med!

murkla
0

Hemskt! att de kan hända. Vi hade ganska så regalt oskväder i dag!

Var inne på affären o de blixtrade till så kunnde ha blivit riktigt mörkt där inne! Gick bra!

Christina-Lundberg
0

Fy vad hemskt…
Jag försöker åtminstoen he in dem när herr åska börjar.. men en del gånger hinner man inte dit förrän det är över…

hannabrink
0

Gud så hemskt!

[Tjiwi]
0

Nu har det hänt igen och denna gång i Östergötland….i fredags slog blixten ner utanför Borensberg och tre hästar dog! Hemskt!