Godmorgon 2009-07-05
Morrn morrn,
Här är det lite småmulet just nu men det gör inte så mkt då jag snart ska upp till stallet en sväng. Ska träna med Manina och Giro och Elvis ska få lite grimträning tänkte jag. Sen ska jag fortsätta pyssla om Casper lite som är aningen sargad efter att ha tagit sig in i hagen där Giro går…
Vet inte om jag nånsin sett en häst va så slut som han va igår efter den fighten och mkt bitmärken på sidorna är det. Han bara stod helt tom i blicken :( Så han har fått stå inne sen igår fm för att vila och sen vill jag inte ha några flugor i såren. Har gett honom täta doser Arnica och även baddat såren med en Arnica tinktur och han började piggna till lite igår em. Får se hur han mår ikväll och hur såren ser ut så kanske han kan få gå ut en sväng inatt när flugorna gått och lagt sig.
Giro hade bara två pyttesmå ytliga sår och verkade helt oberörd efteråt… Tur va väl det!!
Ha en skön söndag 
Stackars Casper, hopps han kryar på sig snabbt!
Jag vaknade tidigt av katten som ville ut, känns onödigt att gå och lägga sig igen. Det blir ett morgondopp för vädret är fint än så länge, sen ska tydligen åskan rulla in på eftermiddagen, om prognosen stämmer.
Ha en bra söndag!
Godmorgon !
Här I skåne är det lite molnigt o det har börjat blåsa upp……….
Ska ta hem Tyke från betet där han har fått gå o vila upp sig lite efter besöket hos veterinären i torsdags………..det var en pärs ! Sen i eftermiddag ska det jobbas !
Ha det gott !
God Morgon!
Har haft sovmorgon, det var en pärs på jobbet i går…..
På programmet står en tripp till Ljugarn för att ösa båten, nåt bad blir det inte, det blåser och är inte särskilt varmt heller. På em. skall vi kolla till hästarna, leta efter fyra tappade grimmor mm.
Ha en bra söndag, även ni som väntar åska!

God förmiddag! Här är vädret rätt så varmt när solen visar sig bland regnmolnen och betydligt svalare när den gömmer sig bland molnen. Har stängt in lite gräsytor på gården för avbetning, mycket roligare än grästrimmern, får putsa efter lite sedan. Min sovmorgon blev heller inte av p.g.a en av våra tikar hon stal sig till 1½ portion mer mat än hon får i går kväll. Så vattnet hade tagit slut vid 4-tiden meddelade hon. Somnade om ett tag tills resten av hundflocken tyckte det var dax att kliva upp. Märkligt fenomen det där i går morse när vi var uppe vid halv sex då sov de.
Ha en bra söndag!
# 0 oj vad tråkigt att Casper behövt få så mycket däng
!
Ett bra tips för sår som behöver läkas snabbt och som även håller flugorna på avstånd är ringblomssalva. Den är så himla suverän
!
#3 Oj vad jag blir "avundsjuk"……ha en båt vid Ljugarn……..vi var där en sommar och vilken underbar camping, strand………..hoppas ni får det bra där och att ni njuter av att få ha det så…
!

God förmiddag!
Sitter på jobbet och har alldeles lagom mycket att göra, inte så mkt att det blir stresigt och inte så lite att det blir långtråkigt.
Siktar på att rida en runda med Berra efteråt, SMS tävlade igår och bandith var med och tränade så de får vila. :D
Ringblomssalvan är suverän! Susamarula fick det på sin torra solbrända (vita) mule och det blev bra på två dagar!
Själv använder jag den till munsår och självsprickor på händer och hälar.
Godmorgon!
i går rullade åskan in över Uppsala, och det ser ut att komma mer i dag. Skönt, för efteråt blir luften alldeles sval och klar!
I dag börjar min sista semestervecka. Känns som jag har varit ledig i en evighet - och hur ska jag lyckas komma ihåg alla linjer när jag börjar köra buss igen nästa måndag? *kliar skallen*
I övrigt börjar hästarna krya på sig. HJ är pigg och skuttar omkring i grimskaftet när man är ute och går med henne, och Sillisen verkar också nöjdare med tillvaron efter ett par dagar inne.
Ha en skön dag alla - med eller utan åska!
:)

#5 & 7 Ja jag brukar alltid ha ringblomssalva hemma och använda till mig själv och den e toppen. Men naturligtvis va den ju slut nu…!! Typiskt!! Men får inhandla ny nu i veckan. Får använda Aloe vera gelen som jag har så länge :)
Casper mår förövrigt mkt bättre idag och verkar lika pigg som vanligt. Skönt!! Såren ser jättemkt bättre ut även om han e lite öm, så ikväll ska han få komma ut i hagen igen :)

Nu kan jag börja slappna av och jobba lite här hemma innan de andra kommer hem från Gävletravet. Det är ju jättenervöst att sitta hemma och inte vara med på plats, iofs kunde jag se loppen live men det är nästan värre.
Linnea har idag gjort årsdebut med Kanon på travet efter att tidigare i år bara tävlat vanlig körning. Första loppet var de 2:a i mål men diskades för galopp
och orsakade en omstart.
I det andra loppet hade lille herrn lugnat ner sig och travade på som han brukar, ledning hela första varvet och slutade sen 3:a
!
Jätteroligt att de lyckades bra då Linnea tidigare i år varit lite tveksam till att fortsätta med trav, det duger inte riktigt att hålla på med små ponnyer tycker kompisarna med större tävlingsponnyer 
Nej nu måste jag ut till stallet igen, hade lovat att verka några hästar samt fixa lite annat innan de är hemma igen.