Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavelsvärdering
Läst 1474 ggr
Troj
0

frågor om premieringen.

Hej! I år ska jag premiera mitt 3-års sto på uddetorps premiering. Men jag har några frågor som jag inte hittat svar på någonstans!

Ska hon visas i träns eller kan jag har lädergrimma och kedjegrimskaft?

Om hon ska visas i träns går det bra med ett vanligt ridträns eller måste det vara ett visningsträns?

Vad för kläder ska man ha på sig? Kan jag visa henne i jeans, t-shirt och jodphurs?

Gör det något om hon rör lite på benen när hon står uppställd? eller måste hon stå helt blickstilla?

Detta är min första premiering och jag är lite nervös :P Därav mina konstiga frågor XD

annelie-huskvarna
0

Hej hej!

Nån gång måste ju va första gången…Glad

Mig veterligen så ska de visas i träns och det går bra med ett vanligt ridträns.

Angående kläder så är väl det viktigaste att de är rena och hela :) Jag brukar ha ett par vita/ljusa byxor och en ljus tröja/skjorta till

Det är klart att hon ska stå så stilla som möjligt, men det är ju trots allt levande djur så hur mkt man än tränat hemma och de står jättestill där så kan det vara annat när man kommer ut. Men ju mer träning, desto större bör ju chansen vara att hon kommer stå mer still på premieringen.

Lycka till med träning och premiering!!

Troj
0

Okej, Tack för svaret!

LouiseS
0

Ska du till Uddetorp i slutet av juli eller på uppsamlingsheatet den 12 septemper? Själv ska jag nämligen dit i september med mitt russto och föl, alltid roligt att träffa annat russfolk… Fått känslan av att Skaraborg inte är så "russtätt".

Troj
0

okej, jag ska dit i slutet av juli. Föressten, vad är skillnaden mellan vanlig premiering och ett uppsammlingsheat?

LouiseS
0

"Uppsamlingsheatet" är en helt vanlig avelsvärdering men man har lagt den lite senare så att de som av en eller annan anledning inte kunnat vid tidigare tillfällen kanske kan vara med då. (men det kostar då lite mer: 500:- /häst)

Troj
0

aha, tack, då vet jag! :)

MartinaFrick
0

Stjäl tråden lite.. Någon som ska till Bjärsjölagård 11/7 och har lite information att delge om den dagen?

Troj
0

#7 inen fara, stjäl på du XD

har en fundering till, jag pratade med mina kompisar och enligt en av dem så skulle jag ha antingen mörka byxor och ljus tröja eller tvärtom, och enligt en annan spelade det ingen roll hur man själv såg ut.

Så jag har läst i storegelementet och hittar ingenting om detta där, så det kanske inte spelar någon roll? Någon får gärna ge klarhet i detta. :P

Annette
0

Det finns inga krav på en viss klädsel. Men om visaren ser prydlig ut så höjer det helhetsintrycket. Jag visar i marinblå byxor och en vit tröja, ibland med en marinblå slipover över tröjan. Men det behövs väl knappast i denna hetta ;)

Snurrii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg jag ut när jag visade vid premiering. :)

Troj
0

Tack för alla svar! Nu känns det som om jag börjar få viss koll på detta! Tack så jättemycket :)