God morgon 2009-07-4
Morgon där ute Har hållt mig borta från sajten pga åska men just nu klart och fint väder. Skall gå till djuren och fixa börjar jobba kl 800 och då skall allt vara klart annu en dag i traktorn Men det finns mycket att lyssna på radio och alla båtar som åker förbi att titta på, Såg igår att det hänger en Gotladsflagga på ett av husen då tänker jag på mina russ för det är bara travare så långt ögat når Men nästa högtryck är det dax för mina vallar då kan jag titta på mina egna hästar under tiden.
Ha en bra lördag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon 
Här lyser solen återigen efter att det brakade loss igårkväll och inatt. Vaknade av att regnet vräkte ner mot rutan, så nu har även Huskvarna fått lite regn som rensar upp luften. Ska snart ut och gå en sväng, sen upp till stallet och kolla hästarna och staketet. Casper tog sig nämligen friheten att ta sig ur hagen och innan jag hann åka upp och släppa in honom i hagen igen så hade han tagit sig in i en annan hage där det går två valacker. Drifitga de är de små liven!! Allt verkade frid och fröjd så han fick gå kvar där :) När stallet är avklarat blir det väl en dag på stranden med sol och bad, man måste ju njuta av sommaren när den väl är här…
Ha en skön lördag!
Godmorgon!
Här i Leksand har det också varit oskväder i natt med mycket regn,
regnet är ju välbehövligt för det har varit tort i markerna.
Idag blir det träning av ponnyer på rakbanan här hemma, sedan framåt kvällen är det majstångsresning i byn.
jag längtar efter min semester.(sista veckan i Juli)
Ha en härlig sommar !
Morrn alla morgonpigga!
Här bär det snart av till Arlanda och Luleå, för vidare skeppning till Boden där det är utställning idag.
Har kollat till hästar på morgonen, de verkade nöjda av det regn som kommit, som har gett möjligheter till lerbad i krig mot insekter.
Ha en bra lördag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon! Tidig morgon idag, dottern jobbar och behövde skjuts. Har fixat frukosten och nu blir det ut i solskenet. Kom en rejäl regnskur på morgonsidan och när vi åkte vid sextiden så var det fortfarande mycket moln. Hos oss blir det som hos Karisma höskörd vid nästa högtryck, men som det ser ut på väderprognosen blir det inte kommande vecka.
Ha en bra lördag!
Godmorgon !
Strålande väder här idag oxå ! Var på hopptävling igår med "omöjliga" russet Tykes lillebror , Julius som han heter är bara ett enda helbussigt russ ! Ställer aldrig några "frågor" utan gör bara det han ska med ett leende på läpparna ! 4år gammal var han ute på sin andra tävling igår, gick felfritt i LD, en nonchalant rivning i LC:n !! Idag ska han gå en Lätt terrängklass med stilbedömning ! Sen får han vila ett par dagar, kanske åka o bada med sitt ponnybarn !
Ha en bra dag(ska jobba i EM)
God Morgon!
Här har det också blixtrat och dundrat, både i går och i dag! Skönt med regnet som följde med på köpet! Det behövdes verkligen!
Nu skall jag duscha så jag är fräsch nog att möta alla kunderna i dag!
# 5 Grattis till Julius framgångar, Carina!
Ha en bra lördag alla!
God morgon!
Idag är vi nog påväg mot en hiskeligt varm dag, redan 26 grader i skuggan. har precis tagit in hästarna från betet för om cirkus en timme bär det av till hovslagaren. I kväll blir det intervalljobb inför jägers dubbeltrav för Kakan. I morgon blir det antagligen en sväng till Lövestad och Lund för att hjälpa syrran att flytta.
Trevlig helg till er alla!

Sitter på jobbet och avundas alla som har semester. Jag började jobba igen i måndags…buhu. Idag fyller jag år och kom en halvtimme sent till jobbet. Har inte varit sen till jobbet på många år, men just idag försov vi oss. Fick meddelande igår om att mitt sto Alpros, som är på kärlekssemester hos Ling, är betäckt och att allt går jättebra.
Trevlig helg till alla!
# 8 Grattis på födelsdagen!
Här har vi fortfarande morgonlunk, med småpyssel.
Ha en bra lördag!

#9 Tack! Ett år närmare pension.
#10 => … och det är som pensionär du kommer att hinna med dina russ på allvar! :)
Här är det svalt med lite blekt solsken, disig himmel och något som ser ut som åskmoln en bit bort. Jag är på väg till stallet för att ta ut de två tjockisarna på en promenad. Hoppas det inte börjar åska på mig! *huvva*
Ha det bra i dag allesammans!

När jag är pensionär kommer jag säkert lida av någon krämpa som omöjliggör sådana planer. Då får jag stå med min rullator och titta på andras russ i stället. Men då kan jag, å andra sidan, ha tusen åsikter till den russägaren som jag bara måste dela med mig av. Det ska bli helt underbart…för mig. Harkel. Jag måste väl tillägga att jag bara är 33 år så det är ju några år kvar.
Eftermidda!
Varmt men igår så braket åska o dunder hela kvällen. Haglade o kraftigt regfall. Tror nästan att de gick en liten trob förbi där jag bor för de blåste så stora träd åkte på grannens tomt! Men åt rätt hålls å ingen skades iallafall!
Hade tagit in pollarna så de stog inne när värsta vädret var!
Idag ska de firas födelsedaGS barn. varit ute o handlat med svärmor! Annarsa blir de lungt!
Ha de en bra dag!