Vårat första russ.
Nu på lördag hämtar jag hem våran första russvalack, det blir spännande värre. återkommer med bilder när han är på plats.
/W

Vad roligt, grattis!
Ser fram mot bilder…
Jättekul! Grattis!
Gud vad roligt, Grattis!
Bilder blir det så fort han har kommit å plats
.
Tack alla, länge sedan jag hade en ponny.
Vi väntar med spänning! Lycka till!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Lycka till
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Kul med ännu en ny russägare.
Vad skoj, russ är underbara
. Vad är det för herre ni köpt/lånar?
Hmm..jag är en inbiten NSV nörd, kan inte hans stam ännu, får återkomma med det också. Han är iaf 11 år och mkt riden samt en körd. En lugn & trevlig herre enligt ägaren, vi tar honom på prov i 3 mån för köp om allt går som det ska.
Tack för alla snälla ord.
Nu är Brage som han heter på plats, tyvärr inga bilder pga allt hällregn, fy fabian vad jag avskyr detta regnande.
Måste väl vara Skansens Brage e Taktik G u Ida ? ( Den enda Brage som är 11 år )
Stämmer bra, det är han.
/W
#12 Välkommen i Skansengänget
… Ska se om jag har nån fölbild på honom, annars har nog Yvonne en hel drös
.
Hej Wronca !
Vad roligt att höra att du har Skansens Brage på prov hoppas han sköter sig och att du vill ha honom kvar.Tyvärr har jag inga digitala bilder men en hel drös vanliga. Sist jag såg honom såg han ut som en liten nordis var kanske därför du föll för honom,hihi.Han är ett stort stort russ. När du skrev att du skulle kolla på ett russ som var 11år tänkte jag faktist på Brage men var inte säker då.
Hälsn Yvonne
Det är så skoj att ni tycker att han är stor, jag tycker att han är så liten…med smaaaaaaaaala ben
.
Han verkar go, det neg jag vet så här långt är att han är "kliig" spec i manen, är detta vanligt bland russen? Så vi får se hur det blir under denna sommar period. Jag har aldrig haft en överkänslig häst, så kom gärna med kloka råd. I dag köptre jag ett eksemtäcke. jag hoppas verligen på att kunna ha honom kvar, men detta är en av orsakerna som jag är lite vaksam mot.
I morgon el ons så ska dottern rida för första gången på hemmaplan. Hans nya kompis är en liten Shettis.
Jag skulle hemskt gärna ta emot vanliga kort eller via mail om ngn har, PM:a mig för vidare uppgifter.
I dag har vi pysslat lite allmänt med honom & boat in oss i det nya stallet.
Nu blir vi "Russlösa" igen.
Vi letar ny ponny, men denna gång skall det ta tid & vi ska hitta RÄTT.
PM:a om ni har ngt förslag.
Ska det blir ett russ så bör den vara STOR.

Vad tråkigt! Varför det, om man får fråga?
Fy så tråkigt Wronca, att inte Brage passade er.
Nu när ni letar vidare, vad letar ni efter?
Han var inte alls den ponny vi trodde. Vi vill ha en väluppfostrad, utb & FRISK, ponny. Men nu skall vi leta i en lugn takt tills vi hittar den rätta. Annars är vi hellre utan.

Tråkigt! Hoppas att ni hittar vad ni letar efter även om det tar lite tid… Och vi här hoppas ju naturligtvis på ett russ