Godmorgon 2009-07-02
Gomorron!!
Här lyser solen återigen från en klarblå himmel och jag hoppas det får förbli så…
Nu ska jag snart upp till stallet för att hinna rida Manina och Casper, samt träna Giro lite vid handen innan jobbet. Börjar inte jobba förrän 9 idag, så då får man passa på innan det blir för varmt, för på kvällen kommer ju alla äckliga blinningar och mygg. På jobbet idag blir det en heldag på Vätterstranden med barnen, UNDERBART :)
Ha en skön och solig dag 

GOdmorgon i landet!
Här är himlen blå med små slöjmoln och solen skiner. Hoppas det blir litet svalare ute idag, igår var det också runt 30-strecket hela dagen. Det var inte så många på stan och handlade iaf.
Idag blir det först Luleå och kotknackaren, sedan butiken, och ikväll måste jag hinna handla, allt är nästan slut så jag hoppas det räcker ihop till frukost!
Bäst gå ut och ge hästarna frukost hö!

Godmorgon,
Idag lyser solen som den gjort i ett par veckor nu, med ett undantag. Precis när vi i går skulle pressa hö öppnade sig himlen, hela höskörden åt skogen. I dag skall vi försöka med damagecontrol och se om vi kan göra hösilage av det. Givetvis hadde inte SMHI en aning om att det skulle komma åskskurar över Sunne.
Som någon sa, meterologer är dom ända som ständigt kan ha fel och ändå behålla jobbet….. ja, det skulle vara ekonomer som tillhör samma kattegori då….
I övrigt blir det stängselvård idag, får se till att få undan undervegitationen så att det blir lite bättre kräm i trådarna.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
God Morgon!
Strålande sol, jobb! Kom 3 droppar regn i går medan södra Gotland fick upp emot 30 mm….snacka om orättvist!
# 3 Bara att vända och låta torka om, det har vi gjort många gånger, man får kompensera med kraftfoder…..
Ha en bra dag ändå!
Hejsan!
Jag har varit ute en sväng med min elcykel på morgonen och susade bort till skogen för att kolla om sommarkantarellerna hade dykt upp. Men nej, jag får vänta ett tag till. Hästarna har fått vatten och en varin morot, Susamarula har fått mulen insmord för den är torr och lite solbränd. Så är det när man har vit mule.
Jag går och väntar på att killarna ska åka endera dagen för både Arrak och Bam Bam ska få nya hem.
Arrak hamnar i Skåne i samma område där hans mamma tillbringade sin ungdom och Bam Bam ska återförenas med sin mamma, kul att de ville ha honom med och kanske visa honom.
Så fort vi har gjort matsäck så drar vi till stranden, ha en skön dag alla!

Godmorgon!
Har varit uppe sedan klockan sex. Gett alla köttdjur mat samt tagit hand om hästarna o gett dom mat o en massa vatten. Runt 27 grader här o soligt. Kanske ska passa på att sola idag?
Ha en toppendag alla! (:
Hej! Här skiner solen i dag igen - härligt! Och sonen berättade just att det är 25° i skugan …. Huvaligen!
Tyvärr har det blivit mygginvasion i Uppsala. Jättekonstigt, för här brukar det sällan vara några mygg. Men nu surrar det lite varstans, och dessutom sticks de små elakingarna som bara den …
HJ står fortfarande inne och blir bättre - och smalare - för var dag. Förhoppningsvis är det här eländet snart över, så hon kan gå ut igen - i en fin hage utan alltför mycket gräs.
Annelie => Jag är uppväxt vid Vättern, i Bankeryd och i Motala/Vadstena - och jag saknar sjön och vattnet något enormt här i Uppsala. Vi har bara en tråkig å här inne i stan, och även om Ekoln och Mälaren ligger nära, så måste man ändå ta bil dit (om man inte har 10 miljoner och kan köpa en villa i Sunnersta …).
Hoppas du får en jäteskön dag vid stranden och ta ett dopp för mig också!

Varmt även här, åskade runt om oss igår men vi fick inget av den våta varan. Var i väg igår kväll och metade lite aborre, kl. 22.30 var det fortfarande 21 grader.
Har varit och handlat idag igen, kan inte fatta att det alltid är något som är slut. Fyndade lite hundkoppel på granngården. Nu ska vi gå ut och dra lite plast och balsnören i en av hagarna, de kommer upp eftersom som svampar. Förra ägarna har nog inte plockat något av den varan på sina år här.
Ha en bra dag!

God morgon : Ännu en dag med härligt väder :-)
Tycker det är perfekt väder nu , lagom med blåst och fläktar så där skönt hehe , underbart sköna nätter och kvällar man vill ju knappt gå och lägga sig, skulle väl vara då för att det blir så torrt på betet då.
Denna helgen är ju stora trav helgen här i Halmstad , sprintermästarn idag , sto sprintern i morron och V75 på lördag så jag har fullt upp
, ska snar åka upp till hingstarna och kolla dem sen hem och duscha och köra in till travbanan , det är ju jag som ska se till att prispengarna kommer in till Popnnyernas sprintermästar lopp *S*
Jag hoppas verkligen det här vädret håller sig hela helgen , sen kan ju det komma regn här nere hos oss nästa vecka och vara fint väder i Udevalla och Ljungkile trakterna för då är vi där på semester 
God eftermiddag får jag väll säga! :)
Här skiner solen varmt och skönt, vilket vi haft i flera dagarna nu regnet verkar ha missat just vår del av skåne! :( vi hade nämligen behövt lite regn just nu! Idag blir det väll att städa, vi ska värdera huset imorgon + att jag ska ju få främad från göteborg :)
Lite senare blir det väll att kasta sig i poolen ett tag jag är VÄLDIGT lycklig över att min pappa hitta poolen som vi har nu för nu slipper man cykla 6km för att komma till en pool! Eftersom vårt lilla russ är skadat och den andra hästen är på ridläger med systern min blir det inget ridande fast det är ju förstås lite varmt att rida just nu ;) Nej, nu ska jag bara bädda sängen sen ska jag ut och steka lite 
Ha de gött så länge ;)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

#4 Tja, om man haft egna grejor, nu kunde inte balpressen komma förrän lördag och då ska det visst ha regnat ytterligare 10mm enligt smhi……. blir nog till att handla i år….. får nog snart skaffa egen press så att man kan ta lite itaget för att sprida riskerna…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Eftermidda!
Har varit en underbar dag med sol o värme. Varit ut till Öje , solat o badat o har sett stora Braxar på nära håll dee var kul! Nu till kvällen blir de nog en fiske tur! med eller utan båt vi får se.
Ha de gott!

#7 Ja nu är vättern som bäst och tror att det var ca 21 grader vid oset i huskvarna där jag varit mellan 9-15, så givetvis tog jag ett dopp åt dig med :) Vilket toppenjobb man har!!

Go kväll
Fortfarande runt 25 grader i skuggan här, inte så kul när man åkt på en förkyldning och jobbar inne med. Skönt att man inte har så mycket hästar att rida iaf, Teddy vilar o sen har jag lånat ut en mara o sålt en, så de är bara unghästar att hålla på med så dom får vila sig lite.